Klockan Àr just nu pÄ klockia hÀr i Visby sÄ fÄr se vad som sÀgerSvante i globen?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Klockan Àr just nu pÄ klockia hÀr i Visby sÄ fÄr se vad som sÀgerSvante i globen?
Vad sa dom?Klockan Àr just nu pÄ klockia hÀr i Visby sÄ fÄr se vad som sÀger![]()
Dom har haft mycket o göra tyvÀrr..prata med dom för 2v sedan och de sa att dom skulle ta en koll i förra veckan sÄ tÀnkte höra av mig i kolla hur de gÄtt nu i veckan som kommerVad sa dom?
De Àr balansaxeln som Àr dÄlig..sÄ mÄste försöka fÄ tag pÄ en ny sÄn? Tips?Vad sa dom?
VĂ€lkommen.Kul med en 6139-trĂ„d. Har helt missat! Bidrar med lite bilder pĂ„ min 6139-6030 frĂ„n januari 1970. Lite mysig med bland annat notch caset och proof-mĂ€rkningen tycker jag. LĂ€nken Ă€r far gone och den pĂ„ Ă€r frĂ„n US sĂ„ om nĂ„gon âspringer pĂ„â en originallĂ€nk fĂ„r den gĂ€rna hĂ€va ur sig ett djungelvrĂ„lHa en trevlig armbandsurets dag!
![]()
![]()
![]()
Vet ej men ÀndlÀnken till 6139 Àr lite speciell. Finns nog bÀttre lÀnkar som Àr till 6139an frÄn US.Passar denna lÀnk bra till en 6139-6002? NÄgon som har en?
![]()
OysterlÀnk rak Àndbit - tidochting.se
Oyster Àr en klassisk och tidlös lÀnkdesign som sitter riktigt skönt pÄ armen.LÀnken Àr av hög kvalitet med solida lÀnkbitar. De Àr sammansatt med stift. Se biltidochting.se
Hade tÀnkt bestÀlla den hÀr men lÄng leveranstid men kanske Àr vÀrt de. FÄr köra den pÄ lÀder sÄlÀnge dÄ.Vet ej men ÀndlÀnken till 6139 Àr lite speciell. Finns nog bÀttre lÀnkar som Àr till 6139an frÄn US.
Kan "Speedtimer Tyskland" engelska? Man kan endast vĂ€lja mellan info pĂ„ tyska och spanska pĂ„ hemsidan.Om man inte har nĂ„gra problem att skicka utomlands eller vĂ€nta nĂ„gra mĂ„nader, de har lĂ„nga köer, sĂ„ finns âThe watch blokeâ i Storbritannien eller âSpeedtimer reparatur serviceâ i Tyskland. Jag har haft klockor hos bĂ„da och har varit mycket nöjd.
Ja han kan engelska. Bara att mejla honom. Andreas Reinhardt heter han.Kan "Speedtimer Tyskland" engelska? Man kan endast vÀlja mellan info pÄ tyska och spanska pÄ hemsidan.
Mycket trevlig!Juni 69, Proof/Proof Notch
![]()
Ja man fÄr vara försiktig nÀr man köper dessa. Original blir den ju aldrig igen men det Àr klart att det gÄr att ÄterstÀlla sÄ gott det gÄr. Originaltavlorna Àr mÀrkta med Är och mÄnad pÄ baksidan och det ska stÀmma med serienumret pÄ baklocket men vanligtvis Àr tavlan mÀrkt nÄgon mÄnad tidigare Àn serienumret indikerar. Jag hade nog letat efter en annan klocka istÀllet, som stÀmmer.Hej!
Har en fundering, jag köpte en blÄ Seiko pogue/cervert nu i dagarna och fick höra att det troligen var en AM urtavla. Vilket jag inte trodde betydde sÄ mycket i det stora hela, visste dock inte att urtavlan inte var gjord av Seiko.
Eftersom jag nyss fÄtt upp ögonen blev jag kanske för ivrig. Men men man lÀr sig hela tiden.Nu Àr klockan snygg och gÄr fint men jag undrar, om man byter till en urtavla frÄn Seiko frÄn 70 talet, rÀknas klockan dÄ som en Seiko klocka? För i detta skicket har jag förstÄtt att det Àr en fake.
Ska man dĂ„ byta till en blĂ„ urtavla? Eller skulle man i teorin kunna byta till en gul och det blir en âĂ€ktaâ Seiko
Har för övrigt lÀrt mig att det inte bara Àr urtavlan som Àr AM.
Tack pÄ förhand!
Tack viskan!Ja man fÄr vara försiktig nÀr man köper dessa. Original blir den ju aldrig igen men det Àr klart att det gÄr att ÄterstÀlla sÄ gott det gÄr. Originaltavlorna Àr mÀrkta med Är och mÄnad pÄ baksidan och det ska stÀmma med serienumret pÄ baklocket men vanligtvis Àr tavlan mÀrkt nÄgon mÄnad tidigare Àn serienumret indikerar. Jag hade nog letat efter en annan klocka istÀllet, som stÀmmer.
Av bilderna att döma sÄ ser den ut att vara original men en liten brasklapp för kronan, svÄrt att bedöma pÄ de bilderna om den Àr original.Tack viskan!
Jag har redan hittat en som jag blivit erbjuden att köpa.
Skulle du vilja slÀnga ett öga och sÀga vad du tror? Jag sjÀlv har pluggat ganska mycket nu, men Àr lÄng frÄn expert
Men vad jag lÀst mig till sÄ ser denna ut att ha orginal tavla och bazel samt krona.
Vad tror du?
Tack!
Okej! Tack! Den har en liten grop i sig vilket jag förstÄtt att dom ska ha, kanske finns olika typer dÀr ocksÄ. men tack sÄ jÀttemycket!Av bilderna att döma sÄ ser den ut att vara original men en liten brasklapp för kronan, svÄrt att bedöma pÄ de bilderna om den Àr original.