Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Var hittar man bra bandstift till en Pogue, dÀr leveranstiden behöver vara ganska snabb (under en vecka)?
Testar (bestÀllt!)! Tack för tipset! Men om jag tÀnker mer lÄngsiktigt och faktiskt vill hitta bandstift som Àr gjorda för klockan med 1.1 mm i Àndarna, var ska jag dÄ leta?19mm.Bandstift Þ 1.8mm (1.78mm) - Watchwear.se
Bandstift i rostfritt. Kommer i 2-pack Diameter pÄ stiftet: Þ 1.8mm (1.78mm) Diameter pÄ toppen: Þ 0.80mmwatchwear.se
De som Uncle Seiko sÀljer Àr 0,7mm i Àndarna och dessa Àr 0,8mm. Jag tror att de egentligen ska vara 1,1mm sÄ dessa borde passa.
Jag tror du kommer rÀtt lÄngt med dem. Original Àr förmodligen vÀldigt svÄrt att fÄ tag i (och onödigt dyrt). Testa med de du bestÀllt och kolla spelet mellan hÄlet och stiftet. Jag Àr inte helt sÀker pÄ mÄttet 1,1mm. Jag förstÄr att du har hittat en Pogue. Grattis!Testar (bestÀllt!)! Tack för tipset! Men om jag tÀnker mer lÄngsiktigt och faktiskt vill hitta bandstift som Àr gjorda för klockan med 1.1 mm i Àndarna, var ska jag dÄ leta?
Tackar! Lite ditt "fel" att jag började jaga Pogue pÄ allvar. Tror inte jag hade kommit till skott om det inte var sÄ att jag fick chansen att testa denna fantastiska modell tack vare ditt fina passaroundinitiativ.Jag förstÄr att du har hittat en Pogue. Grattis!
Jag tar pÄ mig det Den ser riktigt fin ut.Tackar! Lite ditt "fel" att jag började jaga Pogue pÄ allvar. Tror inte jag hade kommit till skott om det inte var sÄ att jag fick chansen att testa denna fantastiska modell tack vare ditt fina passaroundinitiativ.
Bild pÄ nyförvÀrvet (med 18mm bandstift):
Det stĂ„r ett magiskt ord ovanför Speed-Timerhyfsad 6139 med plasten kvar pĂ„ claspenâŠoch vi fĂ„r se om ni ser det ovanliga förutom att den Ă€r i nyskick âŠ
Ja jag har tagit rÀtt inzoomade bilder, jag vet
Ăr detta kanske den mest ovanliga 6139an? Har sett en förutom dennaDet stĂ„r ett magiskt ord ovanför Speed-Timer
Ja det skulle jag tro.Ăr detta kanske den mest ovanliga 6139an? Har sett en förutom denna
Den vanligaste lÀnken verkar vara en kantig H-lÀnk men det finns nÄgra bilder pÄ nÀtet pÄ klockor som har lika dan lÀnk som du har, Ä andra sidan finns det bilder pÄ klockor med andra typer av lÀnkar ocksÄ sÄ inget bekrÀftat. Stelux brukade sitta pÄ klockor som gick till Sydostasien och Oceanien.Hej gott folk!
Jag har en gammal 6139-6040 "silver ghost" som sitter pÄ en stelux y-lÀnk, som rent designmÀssigt passar perfekt. (LÄnad bild)
TÀnkte bara höra om nÄgon sitter pÄ kunskap om Àven detta armband Àr orginal utförande med 6040?
Den hÀr modellen kommer vanligtvis med ett annan lÀnk med samma kantiga stil.
Som jag förstÄtt det sÄ ska Àven y-lÀnken vara ett orginal utförande men kan verkligen inte hitta nÄgon information om det pÄ internet.
Hade uppskattat om nÄgon vet mer och vill dela med sig
Tack pÄ förhand
/Alex
Custom veckodags-hjul?Trevlig lördag pÄ er!
Inga indikationer pÄ det. Tror du?Custom veckodags-hjul?
NÀ jag har ingen aning. Har nog aldrig sett svenska dagshjul original pÄ Seiko, men det har alltsÄ funnits?Inga indikationer pÄ det. Tror du?
Japp det har de. Det finns till och med en pÄ forumet sv sÄld 6139 med papper och allt.NÀ jag har ingen aning. Har nog aldrig sett svenska dagshjul original pÄ Seiko, men det har alltsÄ funnits?
Alright, hade ingen aning. Coolt.Japp det har de. Det finns till och med en pÄ forumet sv sÄld 6139 med papper och allt.
Haft nÄgra 6139 med sv dagskiva och ite sett indikationer pÄ att det inte skulle tillhöra uret