Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror att tavla och tachybezel Ă€r aftermarket, tavlans mĂ€rkning Ă€r âwater resistâ och baklockets Ă€r âproofâ. Eftersom boetten Ă€r en ânotchâ, alltsĂ„ med en urtagning i stĂ„let precis ovanför kronan sĂ„ tror jag att hela urverket+tavla Ă€r utbytt. Boetter med en sĂ„dan urtagning brukar innehĂ„lla ett urverk med en Ă€ldre typ av sekundvisare, alltsĂ„ chronosweepen. Detta Ă€r delvis spekulationer men det Ă€r det jag ser.Hej! Vad sĂ€ger ni om denna?
Tack sĂ„ mycket, dĂ„ avstĂ„r jag frĂ„n den.Jag tror att tavla och tachybezel Ă€r aftermarket, tavlans mĂ€rkning Ă€r âwater resistâ och baklockets Ă€r âproofâ. Eftersom boetten Ă€r en ânotchâ, alltsĂ„ med en urtagning i stĂ„let precis ovanför kronan sĂ„ tror jag att hela urverket+tavla Ă€r utbytt. Boetter med en sĂ„dan urtagning brukar innehĂ„lla ett urverk med en Ă€ldre typ av sekundvisare, alltsĂ„ chronosweepen. Detta Ă€r delvis spekulationer men det Ă€r det jag ser.
Flera kÀllor pÄ nÀtet uppger att det Àr en JDM-modell men om det Àr JDM endast Àr mer oklart. OsÀkerheterna Àr mÄnga nÀr det gÀller vintage Seiko. Det mesta bygger ju pÄ observationer. Den finns med i Seikos Japanska katalog iaf. 1973.SÄlde denna i somras, men kanske vÀrt att posta ÀndÄ.
Har för mig att denna fÀrgen (asagi-iro, som den sÄ fint heter pÄ japanska) var JDM endast, rÀtta mig gÀrna om jag har fel
Flera kÀllor pÄ nÀtet uppger att det Àr en JDM-modell men om det Àr JDM endast Àr mer oklart. OsÀkerheterna Àr mÄnga nÀr det gÀller vintage Seiko. Det mesta bygger ju pÄ observationer. Den finns med i Seikos Japanska katalog iaf. 1973.
BÀttre bilder hade inte skadat.Ska man slÄ till pÄ den vÀnstra? Ser allt ok ut?
Tycker markeringarna Àr off pÄ subsek.Ska man slÄ till pÄ den vÀnstra? Ser allt ok ut?
Fin men det Àr ju ingen 6139Inte vrÄl missnöjd direkt
haha oj hade tidigare trÄd uppe.Fin men det Àr ju ingen 6139
Gött. Min Àr ocksÄ hos honom. Jag tror han skulle börja med den i dagarna.DÄ Àr min 6139 snart pÄvÀg tillbaka till Svedala frÄn det tyska spat.
Gött. Min Àr ocksÄ hos honom. Jag tror han skulle börja med den i dagarna.
Likadan som din.Trevligt! Vad för modell har du hos honom?
Truebara en enkel 6139
Grattis och vĂ€lkommen in. Ser ut att vara ett fint exemplar. Har du nĂ„got att berĂ€tta, typ Ă„lder och om du vet nĂ„got mer om den?Ăntligen fĂ„r jag vara med hĂ€r
Nyss hemkommen frÄn service.
Ihop med min andra.