Har fÄtt till mig att det Àr bÀst att lÄta kronografen vara igÄng medan man anvÀnder klockan. StÀmmer detta och hur gör ni andra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Alltid igÄng, dÄ Àr kronografhjulets koppling avlastad.Har fÄtt till mig att det Àr bÀst att lÄta kronografen vara igÄng medan man anvÀnder klockan. StÀmmer detta och hur gör ni andra?
Alltid igÄng, dÄ Àr kronografhjulets koppling avlastad.
Skaffade ny lÀnk och nu anvÀnds den mer ofta.
DÄlig aktivitet i trÄden. LÀgg gÀrna upp bilder pÄ era.
Done!DÄlig aktivitet i trÄden. LÀgg gÀrna upp bilder pÄ era.
Vid en snabb titt tycker jag det ser bra ut med reservation för det Àr Pogue-klockorna jag i första hand har nördat ner mig i.God kvÀll! NÄgon som vet om denna ser okej ut, tÀnker original eller ej? Klockan Àr min och hÀmtades ut idag.
FörstÄr det! Kul klocka som ska fÄ sig en redig tvÀtt och puts av glas Àr tanken just nu. Det vore extra kul om den Àr original sÄklart.Vid en snabb titt tycker jag det ser bra ut med reservation för det Àr Pogue-klockorna jag i första hand har nördat ner mig i.
Hardlex-glas Àr inte sÄ lÀttpolerade men det vet du sÀkert.FörstÄr det! Kul klocka som ska fÄ sig en redig tvÀtt och puts av glas Àr tanken just nu. Det vore extra kul om den Àr original sÄklart.
Det Àr en pina!Hardlex-glas Àr inte sÄ lÀttpolerade men det vet du sÀkert.
Den kanske t.o.m. Àr vÀrd en service.Det Àr en pina!
Ja, ska ge den nĂ„gra dagar och se hur gĂ„ngen verkar. Ăr den helt Ă„t pipan sĂ„ kanske det kan vara vĂ€rt det. Vad jag förstĂ„tt och lĂ€st sĂ„ Ă€r Proof/Proof den tidigare varianten av denna. Min ska vara tidig 70-talareDen kanske t.o.m. Ă€r vĂ€rd en service.
Jag fick hjĂ€lp med service av min 6139 av en kille pĂ„ forumet. PrisvĂ€rt och kul att fĂ„ massa bilder under arbetets gĂ„ng. Helnöjd.Ja, ska ge den nĂ„gra dagar och se hur gĂ„ngen verkar. Ăr den helt Ă„t pipan sĂ„ kanske det kan vara vĂ€rt det. Vad jag förstĂ„tt och lĂ€st sĂ„ Ă€r Proof/Proof den tidigare varianten av denna. Min ska vara tidig 70-talare
Proof/Proof Ă€r den tidigaste varianten. Din Ă€r tillverkad Februari 1970. Det Ă€r faktiskt den första modellen som Seiko lanserade i 6139-serien men med 5sport Speedtimer pĂ„ tavlan.Ja, ska ge den nĂ„gra dagar och se hur gĂ„ngen verkar. Ăr den helt Ă„t pipan sĂ„ kanske det kan vara vĂ€rt det. Vad jag förstĂ„tt och lĂ€st sĂ„ Ă€r Proof/Proof den tidigare varianten av denna. Min ska vara tidig 70-talare
Ser okej ut enligt mig, hade en likadan för ett antal Är sedan med en sliten originallÀnk, kul att den tvÄdelade chronovisaren finns kvar,God kvÀll! NÄgon som vet om denna ser okej ut, tÀnker original eller ej? Klockan Àr min och hÀmtades ut idag.
Tack! Den hÀr saknar tyvÀrr lÀnk men har bestÀllt en AM som Äker pÄ sÄ smÄningom. Glaset ska jag ge mig pÄ med en dremel hade jag tÀnkt, sitta och slipa tar evigheter och Àr en redig pina.Ser okej ut enligt mig, hade en likadan för ett antal Är sedan med en sliten originallÀnk, kul att den tvÄdelade chronovisaren finns kvar,
och nÀr jag har en 6139 pÄ pÄ mig sÄ lÄter jag alltid chronographen gÄ eftersom det Àr ett s k vertical-clutchverk, finns visst tvÄ skolor dÀr i o f s.
Och det gÄr Ät lite s k elbow grease om du ska polera glaset.
Ceriumoxid, Diamantpasta ska vara bra att anvÀnda, har för mig att McGyver hade nÄgon trÄd om detta, om inte minnet sviker.Tack! Den hÀr saknar tyvÀrr lÀnk men har bestÀllt en AM som Äker pÄ sÄ smÄningom. Glaset ska jag ge mig pÄ med en dremel hade jag tÀnkt, sitta och slipa tar evigheter och Àr en redig pina.
Tack för tipsen. Ska försöka fÄ upp nÄgra bilder pÄ resultatet, om det blir braCeriumoxid, Diamantpasta ska vara bra att anvÀnda, har för mig att McGyver hade nÄgon trÄd om detta, om inte minnet sviker.
Blir ingen bild, misstÀnker att det blev för varmt med dremel sÄ glaset sprack. FÄr bestÀlla nytt glas. Det blir nog bÀttre Àn mitt försök till poleringTack för tipsen. Ska försöka fÄ upp nÄgra bilder pÄ resultatet, om det blir bra