• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Blir ingen bild, misstĂ€nker att det blev för varmt med dremel sĂ„ glaset sprack. FĂ„r bestĂ€lla nytt glas. Det blir nog bĂ€ttre Ă€n mitt försök till polering 😂
Trist, tÀnkte faktiskt skriva det, tÀnk pÄ vÀrmen, vad jag förstÄr sÄ kan man ta en glasskiva och lÀgga pÄ slipmedel och sedan köra
pÄ med klockglaset, alltsÄ glas-slipmedel-glas, typ en dubbelmacka :) plus lite elbow grease.

• Like
Reactions: Npd
Trist, tÀnkte faktiskt skriva det, tÀnk pÄ vÀrmen, vad jag förstÄr sÄ kan man ta en glasskiva och lÀgga pÄ slipmedel och sedan köra
pÄ med klockglaset, alltsÄ glas-slipmedel-glas, typ en dubbelmacka :) plus lite elbow grease.
Det gick bra ganska lÀnge men blev lite less sÄ brÀnde pÄ med för hög fart tror jag. Men men, tror ett nytt glas blir bra Àven om det blir ej original.

Fick precis hem den hÀr men jag kan ingenting om dem. PÄstÄs vara frÄn 1976. Har ni nÄgra utlÄtanden?

Bilagor

• IMG_1540.jpeg
    IMG_1540.jpeg
    384.7 KB · Visningar: 18
  • IMG_1541.jpeg
    IMG_1541.jpeg
    303.8 KB · Visningar: 16
Förmodligen har lysmassan pÄ bÄde visare och tavla varit i dÄligt skick, dÄ har man helt enkelt skrapat bort den frÄn tavlan och bytt visarna. Inget fel i det, klockan Àr gammal.

Är det nĂ„gon inbiten nörd som har koll pĂ„ exakt vilka modeller som fanns med svenskt daghjul? FrĂ€mst de gula tavlorna men om det gjordes andra Ă€r det ocksĂ„ intressant att veta

Är det nĂ„gon inbiten nörd som har koll pĂ„ exakt vilka modeller som fanns med svenskt daghjul? FrĂ€mst de gula tavlorna men om det gjordes andra Ă€r det ocksĂ„ intressant att veta
Jag skulle titta efter 6139 6002, de andra sÄldes vanligtvis i Asien/USA. De jag har sett har varit gula men jag har inte hittat nÄgon information om att det inte skulle finnas blÄa. Silver finns inte original med svenskt dagskiva. De flesta verkar vara överens om att de med silvertavla endast sÄldes i Hongkong och möjligtvis Australien.

Tillbaka
Topp