• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Fredag och Seiko sĂ„klart! 😍
IMG_20241004_101959_972.jpg

Schysst ju, vad Àr det för gummi? Letar just nu efter nÄgot trevligt band och en H-lÀnk till klockan!

Är frĂ„n Uncle Straps. Riktigt skönt gummi.

SÄdÀr, har Àntligen fÄtt tummen ur och kontaktat speedtimer-repair!
fÄr Äterkomma nÀr den Àr servad sen. Svensk dagskiva gömmer sig bakom det sopsluta glaset :)
Farsans gamla som jag tror han haft sen ny och nu har jag Àrvt den. VÀrd att fÄ fin igen tycker jag!

IMG_0022.png
IMG_0024.png

IMG_0023.png

SÄdÀr, har Àntligen fÄtt tummen ur och kontaktat speedtimer-repair!
fÄr Äterkomma nÀr den Àr servad sen. Svensk dagskiva gömmer sig bakom det sopsluta glaset :)
Farsans gamla som jag tror han haft sen ny och nu har jag Àrvt den. VÀrd att fÄ fin igen tycker jag!

IMG_0022.png
IMG_0024.png

IMG_0023.png

Helt klart vÀrt, pÄ flera plan. Grymt trevlig klocka och Àn mer trevlig backstory!

IPD 16 nov 2024!!!
CF8C39B7-5723-49C9-86DA-E6140CC00487.jpeg

66359636722__B349D289-2752-4B22-8F54-EACBF0814FB4.jpeg

IMG_7403.jpeg
IMG_3911.jpeg
IMG_0891.jpeg

William Pogue Ă€r starkt associerad med klockmodellen Seiko 6139-6005, som blev kĂ€nd som “Seiko Pogue”. Kopplingen uppstod nĂ€r Pogue bar denna klocka under trĂ€ningen och senare under sitt Skylab 4-uppdrag 1973–1974.

Seiko 6139-6005 var en av de första automatiska kronograferna som nĂ„gonsin anvĂ€ndes i rymden. Även om NASA tilldelade sina astronauter officiella Omega Speedmaster-kronografer, valde Pogue att ta med sin privata Seiko som ett personligt föremĂ„l.

Pogue anvÀnde sin Seiko under sin trÀning för att tidssÀtta simulerade raketbrÀnsleförbrÀnningar. NÀr han senare Äkte till Skylab tog han klockan med sig, trots att det inte var en del av hans officiella utrustning. Klockan anvÀndes parallellt med den tilldelade Omega Speedmaster. Modellen hade en distinkt gul urtavla som gav den ett unikt utseende och bidrog till dess smeknamn.

Klockan Àr mycket eftertraktad bland samlare och klockentusiaster pÄ grund av dess historia och koppling till Pogue. Den ses som en symbol för Seikos tekniska framsteg och en pÄminnelse om en tid dÄ astronauter kunde ta med personliga föremÄl som blev en del av rymdhistorien.
(ChatGPT)

Senast Àndrad:
HÀr jag jag skrivit ett gammalt inlÀgg om nÀr jag lyckades hitta min true Pogue
Är ni intresserade och missat detta sĂ„ klicka pĂ„ lĂ€nken. Tyckte det passade bra pĂ„ denna dag den 16 november đŸ„ł

Wow
inte direkt ofta man ser denna till salu.

Wow
inte direkt ofta man ser denna till salu.

Nej verkligen inte!
Lite av en gral.

Tillbaka
Topp