• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Himlen öppnade sig idag

7666A297-49E7-4301-ABB2-8DD5ACF678BD.jpeg

Fick den med lume-tavla av min far -94 nÀr jag tog dykarcert. Har anvÀnt den 297 registrerade dyk, utöver vardagsbruk. DjupmÀtaren har varit tillförlitlig inom nÄgra decimeter varje gÄng. Mest imponerande i saltvatten, spot on. 'Högtalaren' som ger ifrÄn sig ljud vid för snabb stigning dog i vÄras (2020) sÄ jag fick en ny aqualand av frugan (bild 3)
20200905_224558.jpg
20200905_224630.jpg
20200905_224529.jpg

Jag har förresten sedan dess haft problem med armbandet. Letar efter en schysst mesh med diver extension. Har inte hittat rÀtt Àn men sneglar pÄ staib. NÄn som har nÄt tips hÀr? 'Nya' aqualand har ju 24 mm lug och min gamla trotjÀnare har 21 sÄ jag kan inte föra över bandet...

Originalgummit som dÄligt skriver jag under pÄ. För mig har tvÄ st gÄtt sönder pÄ 20 Är och de ser normala ut tills de plötsligt gÄr av.
Det har hÀnt en kollega ocksÄ sÄ det Àr nog ganska vanligt men tack och lov gör de sig utmÀrkt pÄ Nato el Zulu.

Originalgummit som dÄligt skriver jag under pÄ. För mig har tvÄ st gÄtt sönder pÄ 20 Är och de ser normala ut tills de plötsligt gÄr av.
Det har hÀnt en kollega ocksÄ sÄ det Àr nog ganska vanligt men tack och lov gör de sig utmÀrkt pÄ Nato el Zulu.
men tvÄ pÄ 20Är lÄter ju ÀndÄ som att de hÄller rÀtt bra :)

jag gillar det bulkiga utseendet som originalbandet har, det Àr förbannat styvt dock

Och varje pÄstÄende krÀver en bild. De gör sig verkligen bra pÄ dessa band.

Bilagor

• 6F29E38D-2689-4E29-94FE-A68966F7AD49.jpeg
    6F29E38D-2689-4E29-94FE-A68966F7AD49.jpeg
    53 KB · Visningar: 4
Senast Àndrad:

jag gillar det bulkiga utseendet som originalbandet har, det Àr förbannat styvt dock
Det finns en lösning pÄ det problemet. Jag köpte ett zuludiver-armband i riktigt gummi till min Aqualand. Ser ut exakt som ett originalarmband men hÄller högre kvalitet och Àr betydligt mjukare.
20200207_234149.jpg

Det Àr ju det som Àr det obehagliga...att det plötsligt gÄr av. Vet dock inte om de nya banden Àr gjorda i samma plastmaterial?

HÀnde mig i Thailand nÀr jag simmade, plötsligt lÄg klockan pÄ botten :eek: Numera har jag andra armband :)

Nej, jag badar bara nÀr ungarna tvingar mig. Men pÄ det Àmnet har jag seriösa funderingar pÄ denna, som Àr stor pÄ riktigt.
(schtulen bild)
watches_9-13-17-10_stock_Large600_ID-2441778.jpg
Haha okej! Men skönt att ÀndÄ alltid ha möjligheten att ta ett djupdyk! Coolt med analog djupmÀtare ocksÄ!

Ännu mer rejĂ€l pjĂ€s det dĂ€r. Men samtidigt ska ju en rejĂ€l tool watch vara stor.

Snyggt! Vilket armband Àr detta och vart kan man köpa det?
Det Àr ett singelpass natoband jag köp hÀr pÄ forumet, stÄr inget mÀrke pÄ det sÄ jag kan tyvÀrr inte svara pÄ vart det kommer ifrÄn.

Du kan dock hitta likadana om inte samma pÄ https://www.cheapestnatostraps.com/ De skickar ifrÄn stockholm ifall jag inte misstar mig. - jag bestÀllde av dom i vÄras och dÄ tog leveransen flera veckor eftersom de lÄg efter med ordrar, oklart hur de har det nu :)
Det finns en forumstrÄd om dom hÀr: https://klocksnack.se/threads/cheapest-nato-straps.34980/

Det Àr ett singelpass natoband jag köp hÀr pÄ forumet, stÄr inget mÀrke pÄ det sÄ jag kan tyvÀrr inte svara pÄ vart det kommer ifrÄn.

Du kan dock hitta likadana om inte samma pÄ https://www.cheapestnatostraps.com/ De skickar ifrÄn stockholm ifall jag inte misstar mig. - jag bestÀllde av dom i vÄras och dÄ tog leveransen flera veckor eftersom de lÄg efter med ordrar, oklart hur de har det nu :)
Det finns en forumstrÄd om dom hÀr: https://klocksnack.se/threads/cheapest-nato-straps.34980/
Kollar, tack sÄ mycket!

Tillbaka
Topp