Bergets
Silver
ingen faraKollar, tack sÄ mycket!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
ingen faraKollar, tack sÄ mycket!
HÀr kommer mycket anvÀndbar och svÄrfunnen info till alla Aqualand:ers. Om ni nÄgon gÄng behöver köpa original 24 mm-bandstift till eran gamla CO eller nya JP2000-dinka sÄ Àr referensnumret frÄn Citizen 509-2140. DÄ fÄr man en pÄse med fem bandstift och fem hylsor till gummistronken. Kostar ynka 67,50:- (+frakt förstÄs) online pÄ VerkmÀstarna Urmakarservice, sÄ köp dessa istÀllet för nÄgra okÀnda och illasittande no-name bandstift.
SÄ lite sÄ.
Tack!! Veckopengen hamnar hos verkmÀstarna.HÀr kommer mycket anvÀndbar och svÄrfunnen info till alla Aqualand:ers. Om ni nÄgon gÄng behöver köpa original 24 mm-bandstift till eran gamla CO eller nya JP2000-dinka sÄ Àr referensnumret frÄn Citizen 509-2140. DÄ fÄr man en pÄse med fem bandstift och fem hylsor till gummistronken. Kostar ynka 67,50:- (
Sitter det lÀgre Àn originalbandet? Originalet bygger ju ganska mkt uppÄt pÄ sidorna i rÀfflorna.
HÄller med om att bandet Àr hÄrt och plastigt men blir iaf lite bÀttre efter kokning till bÀttre form. Nu har min lÀmnat men upplevde inte vridringen som hackig. Det Àr dock 60 klick isf normala 120 sÄ det kanske Àr det?Slog till pÄ en Aqualand JP2000, hade den med gulddetaljer samt en Aqualand II för mÄnga herrans Är sen. Nu blev saknaden för stor och oddsen Àr vÀl att dessa inom en överskÄdlig framtid blir svÄra att fÄ tag pÄ och sÄledes dyrare. För tillfÀllet Àr dom i min bok ett kap!
Dock Àr ju originalbandet en smÀrre komfort-katastrof, sÄ fÄr bli att bestÀlla ngt annat.
Sen Ă€r bezeln vĂ€ldans trög/âhackigâ, nog för att den inte Ă€r en dyr klocka, men det var vĂ€rre Ă€n jag mindes... ngn annan som upplever detta eller kan det vara just min klocka som Ă€r kass (och isĂ„fall fĂ„r bytas)?
Ingen post utan bilder som man sÀger!
Kokade mitt gamla vÀlanvÀnda band, dock blev det inte jÀttemkt bÀttre imo. Man har vant sig vid för dyra klockors band kanske!HÄller med om att bandet Àr hÄrt och plastigt men blir iaf lite bÀttre efter kokning till bÀttre form. Nu har min lÀmnat men upplevde inte vridringen som hackig. Det Àr dock 60 klick isf normala 120 sÄ det kanske Àr det?
det lÄter inte rÀtt, min Àr inte alls trögKokade mitt gamla vÀlanvÀnda band, dock blev det inte jÀttemkt bÀttre imo. Man har vant sig vid för dyra klockors band kanske!
Nej, bezeln liksom âfastnarâ, precis som en mutter kan göra pĂ„ kassa gĂ€ngor... MisstĂ€nker att den Ă€r kass sĂ„ jag ska kĂ€nna pĂ„ en annan klocka sĂ„ snart butiken fĂ„r in en ny.
InstÀmmer att bandet Àr pÄ tok för stelt/obekvÀmt. Provat att mjuka upp det men det blir aldrig tillrÀckligt bra. Kör pÄ nato istÀllet vilket Àr hur bra som helst!Slog till pÄ en Aqualand JP2000, hade den med gulddetaljer samt en Aqualand II för mÄnga herrans Är sen. Nu blev saknaden för stor och oddsen Àr vÀl att dessa inom en överskÄdlig framtid blir svÄra att fÄ tag pÄ och sÄledes dyrare. För tillfÀllet Àr dom i min bok ett kap!
Dock Àr ju originalbandet en smÀrre komfort-katastrof, sÄ fÄr bli att bestÀlla ngt annat.
Sen Ă€r bezeln vĂ€ldans trög/âhackigâ, nog för att den inte Ă€r en dyr klocka, men det var vĂ€rre Ă€n jag mindes... ngn annan som upplever detta eller kan det vara just min klocka som Ă€r kass (och isĂ„fall fĂ„r bytas)?
HÄller med. SvÄrt att hitta en bÀttre klocka för ca 2000krSlog till pÄ en Aqualand JP2000, hade den med gulddetaljer samt en Aqualand II för mÄnga herrans Är sen. Nu blev saknaden för stor och oddsen Àr vÀl att dessa inom en överskÄdlig framtid blir svÄra att fÄ tag pÄ och sÄledes dyrare. För tillfÀllet Àr dom i min bok ett kap!
Var hittar man den för 2k? Jag gav 3, inga jÀttesummor, men ÀndÄ!HÄller med. SvÄrt att hitta en bÀttre klocka för ca 2000kr
Köpte pÄ ur och Penn för nÄgot Är sedan men hade iofs en rabattkod och dÄ landande den pÄ 2395 om jag inte minns fel. De ligger vÀl pÄ ca 1500-2000 beg.Var hittar man den för 2k? Jag gav 3, inga jÀttesummor, men ÀndÄ!
oddsen Àr vÀl att dessa inom en överskÄdlig framtid blir svÄra att fÄ tag pÄ
Vet ej. Men det Àr sÀkert som det var med SKX:en. Det ryktades om produktionsslut i flera Är innan den faktiskt gick i graven.Har JP2000 slutat tillverkats? Ryktas det om att det Àr pÄ g?
HÀr kommer mycket anvÀndbar och svÄrfunnen info till alla Aqualand:ers. Om ni nÄgon gÄng behöver köpa original 24 mm bandstift till eran gamla CO eller nya JP2000-dinka sÄ Àr referensnumret frÄn Citizen 509-2140. DÄ fÄr man en pÄse med fem bandstift och fem hylsor till gummistronken. Kostar ynka 67,50:- (+frakt förstÄs) online pÄ VerkmÀstarna Urmakarservice, sÄ köp dessa istÀllet för nÄgra okÀnda och illasittande no-name bandstift.
SÄ lite sÄ.
RÀttelse/tillÀgg:
Citizen artikelnr 509-2140 har utgÄtt och ersatts med 509-00155. InnehÄllet Àr fortfarande 5 st av rÀtt/samma 24mm bandstift, dock utan de fem extra hylsorna till bandet.
Hur fÄr man tag pÄ nya hylsor?
Men finns den i helguld eller har du âmoddatâ sjĂ€lv