• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

IMG_5023.JPG
DÄ har bÄda fÄtt nya batteriet (Gick till ur och penn, tjejen i butiken klarade inte av det sÄ jag lÄnade skruvmejslen och bytte sjÀlv batterierna i butiken... fick ÀndÄ betala 300kr.... )

* Den guldiga fungerar felfritt

* C500'an visar dÀremot "ER" (Error) Det mÀrkliga Àr att det Àr bara nÀr kronan Àr intryckt.
gör jag en ÄterstÀllning (ut med kronan, hÄll inte knapparna, in med kronan) sÄ kommer ER - Struntar jag i att stoppa in kronan sÄ startar klockan efter nÄgon minut, utan Errorn, tills dÄ jag trycker in kronan..
NÄgra idéer`?

Chris v Wechmar Promaster ER.jpg
(LĂ„nad bild)

Senast Àndrad:
Bergets> De 3 jag försökt fixa med ER har haft en kass djupsensor. Lossa den lilla skruven som hĂ„ller L-blecket & kontakten till sensorn mot verket. Är det ingen oxid & kabeln Ă€r hel sĂ„ Ă€r sensorn kass. Kolla Ă€ven under sensorlocket, pĂ„ alla mina sĂ„ var gummit pĂ„ sensorn delvis borta eller sönder. GĂ„r att stĂ€lla tid/datum via reset men det kommer blinka ER. Mode alm, chr, log, dal Ă€r utslagna, bara tid kommer funka. MĂ€rkligt att Citizen inkluderade chr i ER mode, har ju inte med sensorn att göra ;) Man fĂ„r stĂ„ ut med ER blinkandet, de e fina som deskdivers ocksĂ„! Flesta Aqualand modellerna har ett verk/processor som Ă€r programmerade till sensorn sĂ„ det gĂ„r inte att byta verk mellan olika case/sensorer heller.
jag har med lÀst att ER verkar ha med sensorn att göra, fÄr plocka isÀr den och se :)

det trÄkigaste Àr att funktionerna inte fungerar dÄ ER blinkar, det gÄr tex inte att stÀlla den digitala tiden.
Det Àr ocksÄ mÀrkligt att ER inte blinkar sÄlÀnge kronan inte tryckts in, Àr det nÄgot du mÀrkt? ifall du gör en reset utan att trycka in kronan sÄ startar klockan efter nÄgon minut, dÄ fungerar allt utan errorn. Men sÄ fort man klickar in kronan sÄ börjar den blinka :p

Har precis köpt en ”enzo” men saknar gummi. Förslag pĂ„ vad man kan köpa för nĂ„got som Ă€r mjukt och följsamt. Svart. Eller kanske nĂ„gon som ett liggande man kan fĂ„ köpa :)

Bergets> De 3 jag försökt fixa med ER har haft en kass djupsensor. Lossa den lilla skruven som hĂ„ller L-blecket & kontakten till sensorn mot verket. Är det ingen oxid & kabeln Ă€r hel sĂ„ Ă€r sensorn kass. Kolla Ă€ven under sensorlocket, pĂ„ alla mina sĂ„ var gummit pĂ„ sensorn delvis borta eller sönder. GĂ„r att stĂ€lla tid/datum via reset men det kommer blinka ER. Mode alm, chr, log, dal Ă€r utslagna, bara tid kommer funka. MĂ€rkligt att Citizen inkluderade chr i ER mode, har ju inte med sensorn att göra ;) Man fĂ„r stĂ„ ut med ER blinkandet, de e fina som deskdivers ocksĂ„! Flesta Aqualand modellerna har ett verk/processor som Ă€r programmerade till sensorn sĂ„ det gĂ„r inte att byta verk mellan olika case/sensorer heller.

fÄr se nÀr och om jag har tid att kolla över den :p
du Àr inte sugen pÄ att köpa? ;)

Senast Àndrad:
Kollat runt lite o verkar inte hitta rÀtt:-/ skulle vilja hitta ett glas till en co22. NÄgon som vet var man kan hitta ett glas o ev packning?

Bilagor

• DBD7623C-6109-452D-ABF4-0111A36E3D3F.jpeg
    DBD7623C-6109-452D-ABF4-0111A36E3D3F.jpeg
    156.7 KB · Visningar: 8
Tillbaka
Topp