Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
jag har med lĂ€st att ER verkar ha med sensorn att göra, fĂ„r plocka isĂ€r den och seBergets> De 3 jag försökt fixa med ER har haft en kass djupsensor. Lossa den lilla skruven som hĂ„ller L-blecket & kontakten till sensorn mot verket. Ăr det ingen oxid & kabeln Ă€r hel sĂ„ Ă€r sensorn kass. Kolla Ă€ven under sensorlocket, pĂ„ alla mina sĂ„ var gummit pĂ„ sensorn delvis borta eller sönder. GĂ„r att stĂ€lla tid/datum via reset men det kommer blinka ER. Mode alm, chr, log, dal Ă€r utslagna, bara tid kommer funka. MĂ€rkligt att Citizen inkluderade chr i ER mode, har ju inte med sensorn att göra Man fĂ„r stĂ„ ut med ER blinkandet, de e fina som deskdivers ocksĂ„! Flesta Aqualand modellerna har ett verk/processor som Ă€r programmerade till sensorn sĂ„ det gĂ„r inte att byta verk mellan olika case/sensorer heller.
Jag rekommenderar ett ZD som ser ut som ett originalgummi men Ă€r mycket mjukare.Har precis köpt en âenzoâ men saknar gummi. Förslag pĂ„ vad man kan köpa för nĂ„got som Ă€r mjukt och följsamt. Svart. Eller kanske nĂ„gon som ett liggande man kan fĂ„ köpa
FÄr bli ett sÄnt,24mm va? Har vi pÄ ks nÄgon rabattkod? @Royal StrapsJag rekommenderar ett ZD som ser ut som ett originalgummi men Àr mycket mjukare.
Skriv i PM sÄ ordnar vi en bra KS DealFÄr bli ett sÄnt,24mm va? Har vi pÄ ks nÄgon rabattkod? @Royal Straps
Ăr de 24mm?Jag rekommenderar ett ZD som ser ut som ett originalgummi men Ă€r mycket mjukare.
Ja. Zuludiver 286 heter det.Ăr de 24mm?
gratulerar enzon Ă€r stentungHar precis köpt en âenzoâ men saknar gummi. Förslag pĂ„ vad man kan köpa för nĂ„got som Ă€r mjukt och följsamt. Svart. Eller kanske nĂ„gon som ett liggande man kan fĂ„ köpa
Bergets> De 3 jag försökt fixa med ER har haft en kass djupsensor. Lossa den lilla skruven som hĂ„ller L-blecket & kontakten till sensorn mot verket. Ăr det ingen oxid & kabeln Ă€r hel sĂ„ Ă€r sensorn kass. Kolla Ă€ven under sensorlocket, pĂ„ alla mina sĂ„ var gummit pĂ„ sensorn delvis borta eller sönder. GĂ„r att stĂ€lla tid/datum via reset men det kommer blinka ER. Mode alm, chr, log, dal Ă€r utslagna, bara tid kommer funka. MĂ€rkligt att Citizen inkluderade chr i ER mode, har ju inte med sensorn att göra Man fĂ„r stĂ„ ut med ER blinkandet, de e fina som deskdivers ocksĂ„! Flesta Aqualand modellerna har ett verk/processor som Ă€r programmerade till sensorn sĂ„ det gĂ„r inte att byta verk mellan olika case/sensorer heller.
BestÀllde ett sÄnt vad Àr bredden vid spÀnnet? 22mm? MÄste ju Àven hitta spÀnne o keeper i guld fÀrg,nÄn som vet var?Ja. Zuludiver 286 heter det.
Köpte den âslitnaâ hĂ€r pĂ„ ks. Ska bli min nĂ€sta beater pĂ„ mĂ„lar jobbengratulerar enzon Ă€r stentung
misstĂ€nkte det, Slit den med hĂ€lsanKöpte den âslitnaâ hĂ€r pĂ„ ks. Ska bli min nĂ€sta beater pĂ„ mĂ„lar jobben
ok, syndBergets> Har redan rÀtt mÄnga dual att plocka reservdelar ifrÄn. Lyckades du stÀlla tiden? TyvÀrr Àr sensorn en svag lÀnk pÄ alla Aquas...
Har klockan hos min urmakare för glasbyte för tillfÀllet sÄ jag kan inte mÀta och minns dessvÀrre inte. Dumt att gissa sÄ jag sÀger ingenting...BestÀllde ett sÄnt vad Àr bredden vid spÀnnet? 22mm? MÄste ju Àven hitta spÀnne o keeper i guld fÀrg,nÄn som vet var?
Har du kollat med Ur & Penn? De Àr generalagent för Citizen i Sverige.Kollat runt lite o verkar inte hitta rÀtt:-/ skulle vilja hitta ett glas till en co22. NÄgon som vet var man kan hitta ett glas o ev packning?
Om det Àr samma mÄtt som originalbanden, sÄ bör det vara 20mm spÀnne.BestÀllde ett sÄnt vad Àr bredden vid spÀnnet? 22mm? MÄste ju Àven hitta spÀnne o keeper i guld fÀrg,nÄn som vet var?
Vad kosta bytet? Vet du om de Àr samma glas pÄ alla?Fick hÀmta ut min Aqualand med nytt glas idag. Besten Àr hemma igen!
Jag köpte ny hos just U&P för ca ett Är sedan. Ligger fortfarande pÄ strax under 3 kkr. Men visst, dÄ blir det ju inte en Enzo...Denna hÄrding finns pÄ köp och sÀlj nu!
https://klocksnack.se/threads/citizen-aqualand-âenzoâ-âsuperbeaterâ.140833/
Vet faktiskt inte vad kalaset gick pÄ för jag betalade för ett par andra jobb pÄ samma gÄng, men urmakaren sa att originalglaset var "ganska dyrt", vad det nu betyder. HÀr Àr numret pÄ det iaf.Vad kosta bytet? Vet du om de Àr samma glas pÄ alla?