Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ja jag har fattat att det Àr lite rörigt med deras beteckningar hit och dit. Jag fÄr helt enkelt vÀnta tills en TT dyker upp.C02* Àr egentligen numren pÄ verken, precis som verket i JP200* Àr C520. Citizens modellnummer Àr en dj... röra. Om inte minns helt fel i röran sÄ Àr JP2004 dual tone frÄn 1999 & de slutade tillverka den tidigt. JP2000 Àr betydligt vanligare & tillverkades lÀngre. HÀr Àr modellnummer för C02* men ingen anvÀnder dem. Du kan hitta dual tone i C020/C022 (meter version) & C021/C023 (fot).
Byt inte den fadade blÄ, snyggt med den Àkta salt/solblekta patinan pÄ en beater IMHO.C028 Titanenzo frÄn -89 anlÀnde frÄn staterna. Död lcd som ev inte gÄr att fixa. Donatorn, sliten C020 two tone frÄn Manila. Originalskruvar frÄn ebay UK. Enzo bezelringen e blÄ i vissa vinklar, byter ev mellan de 2.
HÄll koll pÄ Blocket! Jag hittade min JP2004 med lÀnk pÄ blocket och har sett flera objekt under Äret till bra priser. Blocket Àr inte det första man tÀnker pÄ för att hitta klockor men det verkar vara mÄnga Àldre mÀn som sÀljer av sina gamla dykare Köpte denna pÄ distans för 1500kr. Lite risky men kunde inte lÄta bli, ville ha en sliten pÄ lÀnk.Nu har jag forskat lite och kommit fram till vad jag vill ha rent estetiskt vilket Àr en stÄl/guld. Det jag inte lyckats hitta Àr vad den egentliga skillnaden pÄ boetterna mellan C02X och JP200X Àr men ska jag gÄ lite pÄ vad @UVFoto sÀger sÄ Àr det C020/23 jag söker. Annars sÄ Àr det vÀl JP2004 som ligger nÀrmast till hands.
Tips pÄ objekt mottages tacksamt dÄ det inte verkar direkt krylla av dom.
Snyggt! Ăr precis det man vill ha. VĂ€l, med omsorg, anvĂ€ntHĂ„ll koll pĂ„ Blocket! Jag hittade min JP2004 med lĂ€nk pĂ„ blocket och har sett flera objekt under Ă„ret till bra priser. Blocket Ă€r inte det första man tĂ€nker pĂ„ för att hitta klockor men det verkar vara mĂ„nga Ă€ldre mĂ€n som sĂ€ljer av sina gamla dykare Köpte denna pĂ„ distans för 1500kr. Lite risky men kunde inte lĂ„ta bli, ville ha en sliten pĂ„ lĂ€nk.
Ok, tack för det!Det gÄr att byta enbart LCD ganska enkelt men grymt svÄrt att hitta en begagnad/NOS. NÄgra döda pixlar hade inte stört mig om man forfarande kan se djupet. Synd att Citizen inte sÀljer reservdelar lÀngre men de vill vÀl sÀlja nya klockor ocksÄ. Tycker inte de lyckats alls med nyare Aqua/Promaster/Eco, för plottriga.
Sitter ju som en smÀckNytt i lÄdan...
Tack för affÀren @Sistakvarten Den fick ett nytt canvas frÄn @Feskarn 's nÀtbutik Watchwear som levererade blixterfort. Rekommenderas varmt. (nej jag Àr inte sponsrad)
Blir smÄtt avis pÄ dina Enzos, har sjÀlv den pÄ radarn nuLÀgger upp nÄgon bild pÄ nÄgra av mina Aqualands.
Har lite fler Aqualands men fÄr komma senare, bÄde lÀnk och gummi och nÄgon Enzo till. Hade oxÄ för flera Är sedan turen att fÄ köpa nÄgra nya (gamla) originallÀnkar till Aqualand av en urmakare som lade ner och dÄ hittade dessa som legat och gömt sig sedan tiden det begav sig. BÄde silver och silver/guld.
Ni fÄr blunda för de som inte Àr Aqualands.
HÀrlig samling.LÀgger upp nÄgon bild pÄ nÄgra av mina Aqualands.
Har lite fler Aqualands men fÄr komma senare, bÄde lÀnk och gummi och nÄgon Enzo till. Hade oxÄ för flera Är sedan turen att fÄ köpa nÄgra nya (gamla) originallÀnkar till Aqualand av en urmakare som lade ner och dÄ hittade dessa som legat och gömt sig sedan tiden det begav sig. BÄde silver och silver/guld.
Galet fin samling! Riktigt grymt. SÀlj en Enzo till mig?!LÀgger upp nÄgon bild pÄ nÄgra av mina Aqualands.
Jesus vilken samling.LÀgger upp nÄgon bild pÄ nÄgra av mina Aqualands.
Tack! Ja, det har blivit nÄgra genom Ären. Alla Àr inte med pÄ bild dÄ tvÄ klocklÄdor fÄtt för sig att leka kurragömma.Blir smÄtt avis pÄ dina Enzos, har sjÀlv den pÄ radarn nu
Galen samling
Stort tack! Jag gick frĂ„n att en gĂ„ng i tiden tycka att Aqualands sĂ„g âkonstigaâ (till och med fula) ut till att numera tycka det Ă€r den coolaste klockan som existerar.HĂ€rlig samling.
Tack sÄ mycket! Jo, det syns vÀl kanske att jag har en förkÀrlek för just dessa Aqualands.Galet fin samling! Riktigt grymt. SÀlj en Enzo till mig?!
Ha ha, ja du, ibland kan jag stÄ en stund och klura men oftast Àr det tvÄ olika jag brukar ta om det gÀller Aqualands.Jesus vilken samling.
SvÄrt att vÀlja klocka pÄ morgonen
Du vet var jag finns i sÄ fall!Tack sÄ mycket! Jo, det syns vÀl kanske att jag har en förkÀrlek för just dessa Aqualands.
Hmm... skrev nyss i ett tidigare inlÀgg att jag ev. kanske kanske kunde slÀppa ivÀg en Enzo sÄ jag kan vÀl inte vara sÀmre Àn att ge dig samma chans om du vill ha en.
Ja du, jag har inte koll utantill men lovar jag ska kolla upp det.12 Enzo! Hur mÄnga Àr Titan? Har du nÄgon som bara Àr mÀrkt 'Stainless'? alltsÄ inte 'base metal IB' osv. Gick en 'stainless' pÄ Tradera, vetefan om bakboetten var bytt. Grymma priser pÄ Enzo sÄ helt rÀtt tid att sÀlja.