• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

NÄgon som vet om det Àr vanligt att trycksensorn ger sig pÄ jp2000 modellerna? Har badat och snorklat/fridykt max 10m rÀtt ofta varje dag och igÄr började min 2019Ärs model blinka er (error) har spolat med sötvatten efter varje gÄng men tycker det Àr rÀtt kas att fÄ ett error nÀr den ska vara byggd för dyk, kanske bara Àr att lÀmna in pÄ ur&penn Àven om jag tycker dem Àr skit hÀr i gbg, funderar starkt pÄ att byta bad klocka

Forumets första eller?
20220708_082538.jpg

Senast Àndrad:
Plockade i vÄras fram min gamla aqualand som jag köpte i början pÄ 90-talet, vet att klockbutiken vÀgrade byta batteri pÄ den vid nÄgot tillfÀlle och den blev liggandes..

NÀr den nu plockades fram bytte jag batterierna sjÀlv men jag saknar en skruv till boetten, fanns det nÄgon hÀr pÄ forumet som kan tÀnkas ha skruvar liggandes? 223D5787-D31B-4152-AC1C-8466EE495306.jpeg
De Àr luriga de dÀr smÄ rackarskruvarna. Jag tror det kan vara svÄrt att hitta originalskruvar. Kolla med @rogart-63, han kanske har. Annars ebayhttps://www.ebay.com/itm/1753009198...q3-J2L_Qeq&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

Plockade i vÄras fram min gamla aqualand som jag köpte i början pÄ 90-talet, vet att klockbutiken vÀgrade byta batteri pÄ den vid nÄgot tillfÀlle och den blev liggandes..

NÀr den nu plockades fram bytte jag batterierna sjÀlv men jag saknar en skruv till boetten, fanns det nÄgon hÀr pÄ forumet som kan tÀnkas ha skruvar liggandes? 223D5787-D31B-4152-AC1C-8466EE495306.jpeg
Kan ev finns nÄn kvar.

Heads-up i trÄden ifall ngn Àr sugen pÄ en nÀstan ny JP2000-08 med den nya originallÀnken! (nej den konfigen gÄr inte att köpa i butik. Allt mÄste köpas separat)

Edit: nu inlagd pÄ K&S.

Bilagor

• IMG_20220711_132619.jpg
    IMG_20220711_132619.jpg
    390.4 KB · Visningar: 21
Senast Àndrad:
Klickar tyvĂ€rr inte sĂ„ tĂ€nkte kolla först i trĂ„den om nĂ„gon Ă€r sugen pĂ„ att ta över denna innan den hamnar pĂ„ köp & sĂ€lj 🙂

Uttagen frÄn ur & penn i början av juli 2022 sÄ Àr i princip ny. Kommer med alla tillbehör, kvitto samt ett extra am band i silikon och 2st natoband.

Bilagor

• 20220706_215817.jpg
    20220706_215817.jpg
    477.5 KB · Visningar: 27
Har originalet gummi keepers?
Nej just den detaljen hamnar utanför ”exakt”-begreppet hĂ€r, dock kan man ju flytta över sina original-keepers i metall och Ă€ven spĂ€nnet om man vill.

Utöver Eulit och Bonetto Cinturini 286 vet jag inget annat band som ser ut som (det gamla) originalet med dyktabell, lÀngd, antal hÄl, struktur pÄ insidan etc. Finns förstÄs hur mÄnga alternativ som helst annars om man bara Àr ute efter nÄgot som i stort liknar originalet.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp