• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

E87C10D6-050B-4710-9A8A-6E6E1D1C6EC2.jpeg

Nu har jag varit OWG med denna 32-Ă„ring i snart en mĂ„nad och mĂ„ste sĂ€ga att det varit enkelt, Aqualand Ă€r ju underbara. Trycktestade den innan bad och sedan har den varit i vattnet nĂ€stan varje dag i tre veckor. 😍

20220708_180512-01-01-01.jpeg
20220729_200007.jpg
20220729_192358.jpg
20220730_171122-01.jpeg
Ja, det Ă€r klart att man vill kunna bada med sin dykarklocka. Annars kĂ€nns det ju litet fĂ„nigt. 🙂

Ja, det Ă€r klart att man vill kunna bada med sin dykarklocka. Annars kĂ€nns det ju litet fĂ„nigt. 🙂
TyvÀrr Àr ju mÄnga Àldre Aqualand av denna modell svÄra att fÄ eller att hÄlla tÀta om jag förstÄtt det korrekt. Vet inte om det stÀmmer dock. En modern Aqualand hade jag inte tvekat en sekund pÄ att bada med.

Tjena trĂ„den! Funderar pĂ„ att slĂ„ till pĂ„ denna men blev plötsligt lite osĂ€ker dĂ„ djupmĂ€taren inte Ă€r i guld utan stĂ„l. Är detta exemplar nĂ„n mod eller fanns det modeller som ser ut sĂ„? Ska vara inköpt 2007ish.
D5D23898-08A7-4E65-A658-ECC8237C6852.jpeg

En JP2004-07E och locket till djupmÀtaren ska mycket riktigt vara i guld. Den ser korrekt ut i övrigt.
Tack för svar! Fick precis svar frÄn sÀljaren som berÀttade att locket blivit utbytt, eller om hela djupmÀtaren blev utbytt. Finns det nya lock att fÄ tag pÄ i guld? Googlade utan resultat. KÀnns lite omstÀndigt att köpa en donatorklocka.

SÀljs det nyproducerade twotons emellanÄt?

Tack för svar! Fick precis svar frÄn sÀljaren som berÀttade att locket blivit utbytt, eller om hela djupmÀtaren blev utbytt. Finns det nya lock att fÄ tag pÄ i guld? Googlade utan resultat. KÀnns lite omstÀndigt att köpa en donatorklocka.

SÀljs det nyproducerade twotons emellanÄt?
Det var ju bara nĂ„got Ă„r sedan som JP2004-07E slutade produceras sĂ„ reservdelar till dessa bör forfarande finnas hos Citizen servicecenter. I Sverige Ă€r det ju Ur&Penn’s huvudkontor i Upplands VĂ€sby som sköter detta sĂ„ kolla med dem. Annars Ă€r det nog donatorklocka som gĂ€ller om du inte har stor tur och lyckas hitta en djupmĂ€tare som reservdel pĂ„ eBay.

TvĂ„tons JP’s Ă€r historia tyvĂ€rr fram tills dess att Citizen tar upp tillverkningen pĂ„ nytt (om de ens gör det).

Det var ju bara nĂ„got Ă„r sedan som JP2004-07E slutade produceras sĂ„ reservdelar till dessa bör forfarande finnas hos Citizen servicecenter. I Sverige Ă€r det ju Ur&Penn’s huvudkontor i Upplands VĂ€sby som sköter detta sĂ„ kolla med dem. Annars Ă€r det nog donatorklocka som gĂ€ller om du inte har stor tur och lyckas hitta en djupmĂ€tare som reservdel pĂ„ eBay.

TvĂ„tons JP’s Ă€r historia tyvĂ€rr fram tills dess att Citizen tar upp tillverkningen pĂ„ nytt (om de ens gör det).
Tack för hjÀlpen! Tar kontakt med dem pÄ mÄndag! Eller mailar dem nu förresten.

Min Aqualand pĂ„ tvĂ„delat NATO. Har haft det tufft att hitta ”rĂ€tt” band till denna. Utbudet Ă€r svĂ„rt pĂ„ 24 mm men tror detta Ă€r Ă„t rĂ€tt hĂ„ll. Skulle dock vilja ha ett riktigt NATO föra att bygga lite mer pĂ„ lĂ€ngden och fĂ„ det mer proportionellt pĂ„ min arm.

Om nÄgon sitter pÄ ett bra svart NATO sÄ hojta! Det bÀsta jag hittat verkar vara Zuludiver med borstade detaljer, men Àr slutsÄlt pÄ Royal Straps.

A12C7DD0-BCC0-4860-B6C4-DF3E9C7E7702.jpeg

Min Aqualand pĂ„ tvĂ„delat NATO. Har haft det tufft att hitta ”rĂ€tt” band till denna. Utbudet Ă€r svĂ„rt pĂ„ 24 mm men tror detta Ă€r Ă„t rĂ€tt hĂ„ll. Skulle dock vilja ha ett riktigt NATO föra att bygga lite mer pĂ„ lĂ€ngden och fĂ„ det mer proportionellt pĂ„ min arm.

Om nÄgon sitter pÄ ett bra svart NATO sÄ hojta! Det bÀsta jag hittat verkar vara Zuludiver med borstade detaljer, men Àr slutsÄlt pÄ Royal Straps.

A12C7DD0-BCC0-4860-B6C4-DF3E9C7E7702.jpeg
Ser fint ut!
Inte bÀsta kvaliten kanske men Cheapest nato Straps har flera naton i 24.

Tillbaka
Topp