Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
LĂ€gg upp en bild pĂ„ tripletten!Kunde ej vara utanâŠ
No more triplett, men tackar herrn för den coolasteâŠLĂ€gg upp en bild pĂ„ tripletten!
Den Àr grym. Den perfekta sommarklockan.
Kunde inte lĂ„ta bli âŠ.
Ja, det Àr klart att man vill kunna bada med sin dykarklocka. Annars kÀnns det ju litet fÄnigt.Nu har jag varit OWG med denna 32-Äring i snart en mÄnad och mÄste sÀga att det varit enkelt, Aqualand Àr ju underbara. Trycktestade den innan bad och sedan har den varit i vattnet nÀstan varje dag i tre veckor.
TyvÀrr Àr ju mÄnga Àldre Aqualand av denna modell svÄra att fÄ eller att hÄlla tÀta om jag förstÄtt det korrekt. Vet inte om det stÀmmer dock. En modern Aqualand hade jag inte tvekat en sekund pÄ att bada med.Ja, det Àr klart att man vill kunna bada med sin dykarklocka. Annars kÀnns det ju litet fÄnigt.
Förslag pÄ nytt band till den hÀr? Khaki, oliv eller svart? Zulu eller Nato? Eller nÄtt helt annat, hit me!
Fan va kul!Nu har jag varit OWG med denna 32-Äring i snart en mÄnad och mÄste sÀga att det varit enkelt, Aqualand Àr ju underbara. Trycktestade den innan bad och sedan har den varit i vattnet nÀstan varje dag i tre veckor.
En JP2004-07E och locket till djupmĂ€taren ska mycket riktigt vara i guld. Den ser korrekt ut i övrigt.Tjena trĂ„den! Funderar pĂ„ att slĂ„ till pĂ„ denna men blev plötsligt lite osĂ€ker dĂ„ djupmĂ€taren inte Ă€r i guld utan stĂ„l. Ăr detta exemplar nĂ„n mod eller fanns det modeller som ser ut sĂ„? Ska vara inköpt 2007ish.
Snyggt! Blir riktigt taggad, tveka inte att sÀga till nÀr du tröttnar pÄ den
Turkost gummi. BĂ€sta combon
Tack för svar! Fick precis svar frÄn sÀljaren som berÀttade att locket blivit utbytt, eller om hela djupmÀtaren blev utbytt. Finns det nya lock att fÄ tag pÄ i guld? Googlade utan resultat. KÀnns lite omstÀndigt att köpa en donatorklocka.En JP2004-07E och locket till djupmÀtaren ska mycket riktigt vara i guld. Den ser korrekt ut i övrigt.
Det var ju bara nĂ„got Ă„r sedan som JP2004-07E slutade produceras sĂ„ reservdelar till dessa bör forfarande finnas hos Citizen servicecenter. I Sverige Ă€r det ju Ur&Pennâs huvudkontor i Upplands VĂ€sby som sköter detta sĂ„ kolla med dem. Annars Ă€r det nog donatorklocka som gĂ€ller om du inte har stor tur och lyckas hitta en djupmĂ€tare som reservdel pĂ„ eBay.Tack för svar! Fick precis svar frĂ„n sĂ€ljaren som berĂ€ttade att locket blivit utbytt, eller om hela djupmĂ€taren blev utbytt. Finns det nya lock att fĂ„ tag pĂ„ i guld? Googlade utan resultat. KĂ€nns lite omstĂ€ndigt att köpa en donatorklocka.
SÀljs det nyproducerade twotons emellanÄt?
Tack för hjĂ€lpen! Tar kontakt med dem pĂ„ mĂ„ndag! Eller mailar dem nu förresten.Det var ju bara nĂ„got Ă„r sedan som JP2004-07E slutade produceras sĂ„ reservdelar till dessa bör forfarande finnas hos Citizen servicecenter. I Sverige Ă€r det ju Ur&Pennâs huvudkontor i Upplands VĂ€sby som sköter detta sĂ„ kolla med dem. Annars Ă€r det nog donatorklocka som gĂ€ller om du inte har stor tur och lyckas hitta en djupmĂ€tare som reservdel pĂ„ eBay.
TvĂ„tons JPâs Ă€r historia tyvĂ€rr fram tills dess att Citizen tar upp tillverkningen pĂ„ nytt (om de ens gör det).
Ser fint ut!Min Aqualand pĂ„ tvĂ„delat NATO. Har haft det tufft att hitta ârĂ€ttâ band till denna. Utbudet Ă€r svĂ„rt pĂ„ 24 mm men tror detta Ă€r Ă„t rĂ€tt hĂ„ll. Skulle dock vilja ha ett riktigt NATO föra att bygga lite mer pĂ„ lĂ€ngden och fĂ„ det mer proportionellt pĂ„ min arm.
Om nÄgon sitter pÄ ett bra svart NATO sÄ hojta! Det bÀsta jag hittat verkar vara Zuludiver med borstade detaljer, men Àr slutsÄlt pÄ Royal Straps.
Av alla seriösa klock- och urmakarföretag i Sverige sÄ vÀljer en gigant som Citizen att ha Ur&Penn som sin generalagent vilket för mig Àr helt obegripligt.Försöker förklara för ur och Penns kundtjÀnst att locket till djupmÀtaren inte Àr en av visarna. GÄr sÄdÀr.
Ja det kÀnns mycket mÀrkligt.Av alla seriösa klock- och urmakarföretag i Sverige sÄ vÀljer en gigant som Citizen att ha Ur&Penn som sin generalagent vilket för mig Àr helt obegripligt.
Well yes and no, de har ca 3 ggr fler butiker Àn tex stjÀrnurmakarna, on line försÀlljning, verkar funka, antar jag utan ha koll pÄ sales, sedan Àr vÀl vi klocknördar betydligt fÀrre Àn massan som köper, med vÄra krav/frÄgorJa det kÀnns mycket mÀrkligt.