• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Well yes and no, de har ca 3 ggr fler butiker Àn tex stjÀrnurmakarna, on line försÀlljning, verkar funka, antar jag utan ha koll pÄ sales, sedan Àr vÀl vi klocknördar betydligt fÀrre Àn massan som köper, med vÄra krav/frÄgor
Du har helt rĂ€tt! Man fĂ„r vĂ€l anta att UoP nĂ„r fler Ă€n de flesta i Sverige. Och citizen erbjuder vĂ€l en hel del till breda massan med sitt sortiment. Bara trĂ„kigt nĂ€r man sjĂ€lv kĂ€nner att man sitter med ett KULTURARV (😂) i sin hand och behöver nĂ„n reservdel och man fĂ„r svar som ”djupmĂ€tare? NĂ€, du kan fĂ„ ett visarbyte för 400 kr”

Rant over. BestÀllde storebror i söndags som kom igÄr. Snabbt och smidigt!
C113B897-8FC4-47F7-8DFC-484746B3570D.jpeg

Fick hem min första Citizen hÀr om dagen, sÄldes som rep.objekt för 250:-. Satte i ett nytt Renata-batteri och dÄ hoppade den igÄng direkt.
Söker nu tips pÄ nytt band, gÀrna samma stil som original men inte sÄ förbaskat lÄngt som originalet.
IMG_20220810_172209483.jpg

Fick hem min första Citizen hÀr om dagen, sÄldes som rep.objekt för 250:-. Satte i ett nytt Renata-batteri och dÄ hoppade den igÄng direkt.
Söker nu tips pÄ nytt band, gÀrna samma stil som original men inte sÄ förbaskat lÄngt som originalet.
IMG_20220810_172209483.jpg
Bonetto, zuludiver, uncle seiko Àr vÀl de som kommer nÀrmast. Har dock inte sett nÄgot som liknar det som sitter pÄ din!

”Locket till djupmĂ€taren Ă€r en del av urverket och kan inte köpas separat. För att byta locket behöver vi byta hela verket till en kostnad av 1325 kr”

Ett nytt urverk med installation och trycktest för 1325 var iofs inte sĂ„ dyrt. 🙂 Men fĂ„r nog Ă€ndĂ„ passa.
86DF68E6-5661-4FB6-8589-F4DCAF803AA3.jpeg

”Locket till djupmĂ€taren Ă€r en del av urverket och kan inte köpas separat. För att byta locket behöver vi byta hela verket till en kostnad av 1325 kr”

Ett nytt urverk med installation och trycktest för 1325 var iofs inte sĂ„ dyrt. 🙂 Men fĂ„r nog Ă€ndĂ„ passa.
NÀr du sÀger det Àr det ju uppenbart. UtanpÄliggande urverk pÄ dessa sÄklart

Knas!

Jag har inget högt förtroende för Ur&Penn nÀr det kommer till reservdelsfrÄgor och om det forfarande gÄr att hitta guld-pvd sensorlock till gamla C022 som enskilda reservdelar sÄ kÀnns pÄstÄendet om att man behöver byta hela (det betydligt nyare) C520-verket som lite bullshit.

4C649B12-883C-4524-B95B-96F8314D5EA7.jpeg

Köpte denna rÀtt billigt idag, har dock noll koll pÄ Aqualand sÄ tÀnkte höra med er som kan om ni har nÄgon info om modellen.
Verkar vara en Àldre C022-modell/version om jag förstÄr det rÀtt. Reagerade pÄ att minutvisaren var blank, men i vissa ljus ser man en fÀrgskiftning sÄ den verkar nÀstan vara blekt. DjupmÀtaren Àr förmodligen körd men det Àr inte sÄ noga för min del. Man kanske kan fÄ tag i ett litet galler till den dock. Baksidan av bandhornen ser ocksÄ ut att vara lite nedslipade.
Legit, nÄgot ihopplock eller fake? Tar gÀrna emot input frÄn er. Jag har ingen aning men den kÀnns i alla fall rÀtt gedigen. Den tickar och gÄr ocksÄ sÄ för 300kr var det vÀrt en chansning tyckte jag. Ska prova med nya batterier och se om displayen gÄr igÄng mer ordentligt.
1.jpg

Bilagor

• 4.jpg
    4.jpg
    636.8 KB · Visningar: 14
  • 3.jpg
    3.jpg
    574.2 KB · Visningar: 13
  • 2.jpg
    2.jpg
    445.5 KB · Visningar: 14
Aquan skötte sig utmĂ€rkt under dagens tandemhopp! Tyckte nog jag fick lite avundsjuka blickar dĂ€r nĂ€r proffshopparna satt dĂ€r med sina höjdmĂ€tare pĂ„ armen. 😊

F685433A-1F4C-40B8-B6C4-F9BE4851017F.jpeg

39C19043-FE2F-43BA-886F-19DB275A0E6C.jpeg

HÀrligt att kunna posta i denna trÄd!

Magisk klocka pĂ„ nĂ„got vis, velat ha den dĂ„ & dĂ„ & nu slog jag till. Originalgummit Ă€r fullstĂ€ndigt hĂ€diskt men med ett nato frĂ„n zuludiver bĂ€rs den skönt 👍
Stör dig pÄ ngt sÀtt att sensorn ligger mot handleden ? BÀr sjÀlv klocka pÄ höger arm dÀrav min frÄga. SÄlde min för mÄnga Är sedan och dÄ hade jag haft den i 10 Är. Fantastisk klocka som hade varit med om allt möjligt och ÀndÄ sÄg ut som ny.Var köpte du din om jag fÄr frÄga?

Min Aqualand pĂ„ tvĂ„delat NATO. Har haft det tufft att hitta ”rĂ€tt” band till denna. Utbudet Ă€r svĂ„rt pĂ„ 24 mm men tror detta Ă€r Ă„t rĂ€tt hĂ„ll. Skulle dock vilja ha ett riktigt NATO föra att bygga lite mer pĂ„ lĂ€ngden och fĂ„ det mer proportionellt pĂ„ min arm.

Om nÄgon sitter pÄ ett bra svart NATO sÄ hojta! Det bÀsta jag hittat verkar vara Zuludiver med borstade detaljer, men Àr slutsÄlt pÄ Royal Straps.

A12C7DD0-BCC0-4860-B6C4-DF3E9C7E7702.jpeg
Sitter fint, vad har du för handled? Thx

Den hÀr sidan har flera gummin frÄn bonetto. Lite lÀgre priser Àn zuludiver men ocksÄ lite sÀmre hÄrdvara pÄ vissa band. Tex modell 300 som pressat clasp.

Hemsidan Àr smÄjobbig Men kundtjÀnst trevlig och hyfsat snabb leverans. Baserat i Tyskland.

För att fÄ upp bonettos gummin fÄr man skriva MyBn i sökfÀltet.

Tillbaka
Topp