• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

God jul Aqualanders!
_DSC3445-01.jpeg

Jag meddelar Berns att du kör Aqualand i mars. đŸ‘đŸŒ
Inte omöjligt faktisktđŸ€—
Har ju redan vunnit tvĂ„ Ă„r med min BB58 sĂ„ det Ă€r ingen direkt utmaning kĂ€nner jag. Paneraien vann jag ocksĂ„ med ett Ă„r men med konsekvensen att den sĂ„ldes 😳

Vilket band anses vara skönast till Aqualanden? Jag har förstĂ„tt att originalet Ă€r ”sĂ„dĂ€r” sĂ„ det fĂ„r nog ligga kvar i lĂ„dan. PĂ„ just nu sitter nĂ„got isofrane liknande som kĂ€nns helt ok faktiskt. Fick Ă€ven med nĂ„gon typ av nato/mn som jag Ă€r lite nyfiken pĂ„

Inte omöjligt faktisktđŸ€—
Har ju redan vunnit tvĂ„ Ă„r med min BB58 sĂ„ det Ă€r ingen direkt utmaning kĂ€nner jag. Paneraien vann jag ocksĂ„ med ett Ă„r men med konsekvensen att den sĂ„ldes 😳

Vilket band anses vara skönast till Aqualanden? Jag har förstĂ„tt att originalet Ă€r ”sĂ„dĂ€r” sĂ„ det fĂ„r nog ligga kvar i lĂ„dan. PĂ„ just nu sitter nĂ„got isofrane liknande som kĂ€nns helt ok faktiskt. Fick Ă€ven med nĂ„gon typ av nato/mn som jag Ă€r lite nyfiken pĂ„
Vad roligt, jag tÀnkte nog ha Aqualand jag med.

Jag har ett gummi frÄn Strapcode som Àr riktigt skönt och gör att klockan bÀrs lite mindre. Det pÄ full lumen. De andra tvÄ Àr grymma med.

20221108_145209-01.jpeg

Jag har ett gummi frÄn Strapcode som Àr riktigt skönt och gör att klockan bÀrs lite mindre. Det pÄ full lumen. De andra tvÄ Àr grymma med.

20221108_145209-01.jpeg
HĂ„ll i dina hĂ€star! Inte bestĂ€mt mig till 100% Ă€nnu att det verkligen blir AqualandenđŸ€Ł
MĂ„ste ju kĂ€nna in den lite med vardagsklĂ€dsel osv först. Men jag sĂ€ger inte nej nu iaf. Blev sugen pĂ„ att fixa ett schysst canvas nu ocksĂ„ faktiskt đŸ€” Lite typiskt att jag sĂ„lt nĂ€stan alla 24mm straps jag hade nĂ€r pannan fick lĂ€mna 🙄

HĂ„ll i dina hĂ€star! Inte bestĂ€mt mig till 100% Ă€nnu att det verkligen blir AqualandenđŸ€Ł
MĂ„ste ju kĂ€nna in den lite med vardagsklĂ€dsel osv först. Men jag sĂ€ger inte nej nu iaf. Blev sugen pĂ„ att fixa ett schysst canvas nu ocksĂ„ faktiskt đŸ€” Lite typiskt att jag sĂ„lt nĂ€stan alla 24mm straps jag hade nĂ€r pannan fick lĂ€mna 🙄
Jag har inte alla hÀstar hemma men hÄller i de jag har tills det Àr dags för uppsnack!

Canvas Àr grymt pÄ dessa!

Vad kul att du till 100% ska köra Aqualand i mars @Burnman ! SjÀlv har jag nÀstan bara nato pÄ mina, men fick med ett gummi frÄn Barton nÀr jag köpte en Aqua av @Staafen och det öppnade verkligen upp för att köra mer av den varan!
_DSC4678-01.jpeg
Visst Àr det riktigt roligt att @Burnman ska köra Aqualand och att han bestÀmt sig första dagen han Àger klockan.

Roligt att du gillar bandet!

Haveston har en ganska unik take pĂ„ nato dĂ€r ena keepern Ă€r rörlig. De Ă€r dessutom single pass. Deras canvas Ă€r top notch đŸ‘ŒđŸŒ PĂ„ andra bilden dĂ€r ser man att keepern nĂ€rmast klockan inte Ă€r fixerad.

Mitt Àr ett M-1944C CANVAS STRAP 24mm. Hardware Finish : Brushed

3B48221D-2787-4E61-87B2-CAC36C63AFB3.jpeg
93BA1A0C-8C25-4024-9409-293387F14FE9.jpeg

20221108_145209-01.jpeg

Haveston har en ganska unik take pĂ„ nato dĂ€r ena keepern Ă€r rörlig. De Ă€r dessutom single pass. Deras canvas Ă€r top notch đŸ‘ŒđŸŒ PĂ„ andra bilden dĂ€r ser man att keepern nĂ€rmast klockan inte Ă€r fixerad.

E6D328CA-51C0-4C87-B94D-4BB6ECABA625.jpeg

Riktigt sugen pÄ att testa nÄgot annat band till klockan. Banden pÄ din TT och stÄl ser riktigt bra ut.

Tycker min sitter riktgt bra men vore kul men lite variation.

Vad kul att du till 100% ska köra Aqualand i mars @Burnman ! SjÀlv har jag nÀstan bara nato pÄ mina, men fick med ett gummi frÄn Barton nÀr jag köpte en Aqua av @Staafen och det öppnade verkligen upp för att köra mer av den varan!
_DSC4678-01.jpeg
Haha, 💯. Har ju typ 8 veckor pĂ„ mig att kĂ€nna in klockan sĂ„ absolut fullt möjligt đŸ€—
Fick som sagt med nĂ„got isofrane liknande gummi som kĂ€nns helt ok. Körde en del gummi pĂ„ min gamla panna förut ocksĂ„ och gillade det överlag. Dock tyckte jag dĂ„ att canvas var behagligare. Men jag stĂ€nger inga dörrar 😬 dra ett pm nĂ€r du tröttnar pĂ„ det dĂ€r gummit.
Visst Àr det riktigt roligt att @Burnman ska köra Aqualand och att han bestÀmt sig första dagen han Àger klockan.

Roligt att du gillar bandet!
đŸ€Ł

Ser riktigt bra ut. Det stuket jag Ă€r ute efter. Men Ă€ven single pass bygger ju lite till pĂ„ höjden dĂ€rav att jag funderar pĂ„ ett vanligt canvas strap. Men snyggt som fan pĂ„ den klockan đŸ‘ŒđŸ»

AngÄende band, finns det nÄgra bra i originalstuk fast med soft gummi att fÄ tag pÄ numera? GÀrna med no decompression limits.

Edit: Hittade ett pÄ ebay. 19:50 eur ink. frakt frÄn italien. Hoppas det Àr lite mjukare Àn original.

Senast Àndrad:
AngÄende band, finns det nÄgra bra i originalstuk fast med soft gummi att fÄ tag pÄ numera? GÀrna med no decompression limits.

Edit: Hittade ett pÄ ebay. 19:50 eur ink. frakt frÄn italien. Hoppas det Àr lite mjukare Àn original.
Köpte detta,hÀr pÄ forumet. Det Àr ifrÄn tyska Eluit. Mjukt och följsamt inte lika tjockt.
7A8DD1A6-E443-4CB6-8AAA-E972E5F5E753.jpeg
902AEAE3-777B-4A18-A8A5-8394B32E2549.jpeg

Tillbaka
Topp