Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra!CO28 -89 "Enzo"
Va, har jag köpt den dĂ€r? Det minns jag inte ens sjĂ€lv isf.Jag, och tror nog @Staafen med (dĂ„ den köptes av han) Ă„ngrar vi inte la lite mer tid fixa till detta ex. VĂ€ldigt bra skick, borde ju bara köpt en sliten donatorâŠ
Avslutad - Citizen Co22 (repobjekt)
Orkar inte fixa denna, fungerade bra efter batteribytet först men analoga delen strular igen dÄ sekundvisaren fastnar och hoppar ministeg fram och tillbaka (har dock hoppat igÄng en ggn av sig sjÀlv och gick dÄ ett dygn). Om sekundvisaren fastnat, smuts Àr ivÀgen eller nÄgot annat vet jag inte...klocksnack.se
Jag grĂ€vde lite i arkivet och hittade denna frĂ„n februari 2019, det var alltsĂ„ jag som köpte den. FrĂ„gan Ă€r var jag gjorde av den.Jag, och tror nog @Staafen med (dĂ„ den köptes av han) Ă„ngrar vi inte la lite mer tid fixa till detta ex. VĂ€ldigt bra skick, borde ju bara köpt en sliten donatorâŠ
Avslutad - Citizen Co22 (repobjekt)
Orkar inte fixa denna, fungerade bra efter batteribytet först men analoga delen strular igen dÄ sekundvisaren fastnar och hoppar ministeg fram och tillbaka (har dock hoppat igÄng en ggn av sig sjÀlv och gick dÄ ett dygn). Om sekundvisaren fastnat, smuts Àr ivÀgen eller nÄgot annat vet jag inte...klocksnack.se
Va, har jag köpt den dÀr? Det minns jag inte ens sjÀlv isf.
Jag grÀvde lite i arkivet och hittade denna frÄn februari 2019, det var alltsÄ jag som köpte den. FrÄgan Àr var jag gjorde av den.
Hittade Àven dessa frÄn 2019. Lite roligt nÀr man tittar tillbaka.
Jaha, trodde du menade att jag köpte den av dig haha. Ingen aning var jag köpte den. Vilket skick det var pĂ„ den.Jag köpte den av dig (vart jag sĂ„lde den sen vet jag ejâŠ)
Jag Àr sugen! Om vi blir ett gÀng blir det extra kul. FrÄgan Àr... C022 eller tvÄton?Hur ligger det till nu dÄ, Àr det nÄgra som tÀnker köra AL under OWG-March?
@Flecktarn ?
Eller Àr det för lÀtt ?
MÀktiga bilder!Jag grÀvde lite i arkivet och hittade denna frÄn februari 2019, det var alltsÄ jag som köpte den. FrÄgan Àr var jag gjorde av den.
Hittade Àven dessa frÄn 2019. Lite roligt nÀr man tittar tillbaka.
Fundera ett varv till om du verkligen tycker att den passar pÄ lÀnk! Sen kan du kolla in alla bilder i den hÀr trÄden för att se hur den gör sig pÄ lÀnk!NÄgon som vet om boetten Àr ljusare i metallen pÄ den hÀr varianten jÀmfört med originalet? Har efterfrÄgat pris pÄ att bara köpa lÀnken och vÀntar pÄ Äterkoppling. Kommer se mÀrkligt ut om lÀnk och boett inte matchar hyfsat.
Smaksak men jag hÄller med dig om att den inte gör sig jÀttebra pÄ lÀnk. Jag hade lÀnk pÄ min första för en massa Är sedan men efter det har det bara varit olika band.Fundera ett varv till om du verkligen tycker att den passar pÄ lÀnk! Sen kan du kolla in alla bilder i den hÀr trÄden för att se hur den gör sig pÄ lÀnk!
Anledningen till att du inte kommer att hitta jÀttemÄnga bilder pÄ Aqualand pÄ lÀnk Àr att den inte gör sig sÀrskilt bra pÄ en sÄdan, utan den passar mycket bÀttre pÄ gummi, NATO och andra band.
NÀr jag köpte min Aqualand (begagnad) sÄ fick jag med en oanvÀnd lÀnk (undrar varför den var oanvÀnd?) som jag sÄlde direkt till nÄgon stackare som trodde att det var nÄgonting att ha!
Fundera ett varv till om du verkligen tycker att den passar pÄ lÀnk! Sen kan du kolla in alla bilder i den hÀr trÄden för att se hur den gör sig pÄ lÀnk!
Anledningen till att du inte kommer att hitta jÀttemÄnga bilder pÄ Aqualand pÄ lÀnk Àr att den inte gör sig sÀrskilt bra pÄ en sÄdan, utan den passar mycket bÀttre pÄ gummi, NATO och andra band.
NÀr jag köpte min Aqualand (begagnad) sÄ fick jag med en oanvÀnd lÀnk (undrar varför den var oanvÀnd?) som jag sÄlde direkt till nÄgon stackare som trodde att det var nÄgonting att ha!
Jag tycker ocksÄ att lÀnken Àr fin! Har dock aldrig haft möjlighet att testa den... som sagt ganska ovanlig.Hör dig helt klart! Jag har Àgt lÀnken tidigare och rÄkar vara en av de dÀr fÄ som uppskattar den Om nÄgon vill bli av med sitt otyg till lÀnk sÄ köper jag den gÀrna
Hör dig helt klart! Jag har Àgt lÀnken tidigare och rÄkar vara en av de dÀr fÄ som uppskattar den Om nÄgon vill bli av med sitt otyg till lÀnk sÄ köper jag den gÀrna
Hör med @Highvalley, han kunde fixa fram en NOS för nÄgra veckor sedan.Jag tycker ocksÄ att lÀnken Àr fin! Har dock aldrig haft möjlighet att testa den... som sagt ganska ovanlig.
Faktiskt en bra illustration hur dÄligt jag tycker Aqualand gör sig pÄ lÀnk. Det Àr ju inte svÄrt alls att förestÀlla sig hur bra det hade kunna se ut pÄ ett textil- nylon- eller gummiband! Men det Àr ju bara vad jag tycker, gillar du lÀnk sÄ ska du sÄ klart köra pÄ det!Hör dig helt klart! Jag har Àgt lÀnken tidigare och rÄkar vara en av de dÀr fÄ som uppskattar den Om nÄgon vill bli av med sitt otyg till lÀnk sÄ köper jag den gÀrna
Faktiskt en bra illustration hur dÄligt Aqualand gör sig pÄ lÀnk. Det Àr ju inte svÄrt alls att förestÀlla sig hur bra det hade kunna se ut pÄ ett textil- nylon- eller gummiband!
Jag funderar pÄ det. @Staafen Àr vÀl för feg i Är tror jag och sa nÄt om subHur ligger det till nu dÄ, Àr det nÄgra som tÀnker köra AL under OWG-March?
@Flecktarn ?
Eller Àr det för lÀtt ?
Haha, Sub hade jag förra Äret men eventuellt fÄr jag lÄna en klocka frÄn Garmin i Är. Jag har aldrig anvÀnt en sÄn typ av klocka sÄ det vore roligt.Jag funderar pÄ det. @Staafen Àr vÀl för feg i Är tror jag och sa nÄt om sub
NÄgon som vet om boetten Àr ljusare i metallen pÄ den hÀr varianten jÀmfört med originalet? Har efterfrÄgat pris pÄ att bara köpa lÀnken och vÀntar pÄ Äterkoppling. Kommer se mÀrkligt ut om lÀnk och boett inte matchar hyfsat.
Ok! Har lÀst nÄgra gÄnger men förstÄr inte riktigt vad du menar GÄr det förtydliga eller kan nÄgon som förstÄr förklara annorlunda?Jag har just lÀnken till denna liggandes och ser ingen pÄtaglig skillnad i metallen mellan boetten pÄ originalet (JP2000-08E) och lÀnken.
En detalj Àr dock att original bandstift som sitter pÄ JP2000-08E inte passar med denna lÀnk. De komprimeras inte ihop tillrÀckligt för att ÀndlÀnkarna ska komma ner i boetten. Du behöver alltsÄ andra 24mm bandstift med samma dimensioner som original men som gÄr att komprimera mer.
Ok! Har lÀst nÄgra gÄnger men förstÄr inte riktigt vad du menar GÄr det förtydliga eller kan nÄgon som förstÄr förklara annorlunda?
Tror jag förstÄr! Tack Har ett par 24mm feta springbars som kanske fungerar bÀttre. Ska kika hur de ser ut jÀmfört med originalen.Original bandstift gÄr inte att klÀmma ihop tillrÀckligt mycket för att de ska komma förbi bandhornen nÀr du monterar den lÀnken (med solida ÀndlÀnkar).
Det som tar emot Àr att de dÀr tvÄ flÀnsarna pÄ bandstiftet (som du sÀtter bandverktyget i) sitter för lÄngt in pÄ bandstiftet vilket, tillsammans med att ÀndlÀnken inte gÄr att flexa, gör att bandstiftet ytterdel inte gÄr att klÀmma förbi bandhornet.
Vet inte om jag lyckades förtydliga nĂ„got men slutsatsen Ă€r att original bandstift pĂ„ JP2000-08E inte tar den nya Citizen-lĂ€nken som kommer pĂ„ JP2000-67L. Hittar du den gamla versionen av Aqualand-lĂ€nken med vikta lĂ€nkbitar och âhollow end linksâ sĂ„ Ă€r det dĂ€remot inga problem men den lĂ€nken har varken passform eller utseende i klass med den nya.
Mitt tips Àr att prova nÄgot annan generisk 24mm-bandstift eller ta ett par 23mm Citizen-stift som har rÀtt dimensioner i övrigt.
Otrooooligt cool klocka @ScaramangaFinns risk att jag kör denna! Hinner jag fixa en gammal Navihawk innan dess sÄ blir det den istÀllet.
- Stort tack, uppskattasHÀr Àr en riktigt djup nördtrÄd pÄ WUS frÀmst om de första originalversionerna av Aqualand (C-serierna):
Riktigt bra lÀnk, stort tack! Skönt att vi en gÄng för alla fÄr svar pÄ att en riktig Enzo Àr av Titan och inte stÄl.HÀr Àr en riktigt djup nördtrÄd pÄ WUS frÀmst om de första originalversionerna av Aqualand (C-serierna):
Bra köp, verkligen prisvÀrt! Velcro frÄn Watchwear Àr ett mÄste, riktigt bekvÀmt