• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Jag frÄgar sÄhÀr sÄ att min undran blir tydlig.

Hur byter man armband pÄ dom Aqualand? Har försökt pÄ min men gummit sitter sÄ jÀkla tight (och Àr sÄ hÄrt) att verktyget nÀstan gÄr av nÀr jag försöker. Jag kan ju sÀkert bruka vÄld med ett annat verktyg men dÄ Àr jag rÀdd att jag inte fÄr dit det igen.

NĂ„n som gjort en instruktionsfilm?:)

Richard
Mig veterligen, sÄ finns det "urgröpningar" i gummit pÄ baksidan, dÀr man kan greppa "axlarna" pÄ bandstiften med ett smalt bandstiftverktyg. Annars Àr det kraft med stabil bordskniv eller boettkniv som gÀller. Att fÄ ditt ett nytt band tycker jag brukar vara minst lika lÀtt, sÄ det behöver du nog inte oroa dig för.

VÄrsol pÄ orange tavla = rÀtt sÄ nice! :)

RMu54bu.jpg

Fan,missade denna pÄ Tradera...hoppas nÄgon hÀr klippte den.
Har för mig jag sett en ute pĂ„ KS, men hittar den inte. Är det samma kanske?

image.jpg

Och sedan kan vi vÀl gratta Desmond_Malone om det Àr samma desmond som la högsta budet pÄ enzon...eller ja.... Pvd aqualanden ;)
image.jpg
Ja det var jag!
Fast jag 100% pÄ att den Àr kosher, den har rÀtt mÀrkning för titanmodellen!
Ska bara fÄ hem den och fÄ igÄng den sÄ Àr man i enzo trÀsket igen

Grattis till den som knep Aqualanden pÄ k/s! Riktigt schysst pris med tanke pÄ dagens dollarkurs, jag har dessutom Àgt den sÄ det tillför ju en del pÄ vÀrdet ocksÄ :D

Och vÀldigt stor pÄ armen vilket begrÀnsar anvÀndandet lite.

Du kan ju ocksÄ försöka fÄ tag pÄ en lÀnk till den, tycker att min sitter allra bÀst med lÀnk. Om det verkar omöjligt att fÄ tag pÄ en original sÄ har jag för mig att Gummo hittat nÄn som sÀljer hyfsade aftermarket-lÀnkar, visst var det du Gummo?

Du kan ju ocksÄ försöka fÄ tag pÄ en lÀnk till den, tycker att min sitter allra bÀst med lÀnk. Om det verkar omöjligt att fÄ tag pÄ en original sÄ har jag för mig att Gummo hittat nÄn som sÀljer hyfsade aftermarket-lÀnkar, visst var det du Gummo?

JodÄ! Blir ju nÀstan en kostymklocka med lÀnk pÄ... Hittade en bra förra sommaren pÄ eBay, sÀljaren finns i lÀnken nedan som visar hur jag fick till en fina finishen pÄ lÀnken.

https://klocksnack.se/threads/sandborstning-av-noname-oyster-low-tech-varning.24585/page-2
image1.jpg

Tillbaka
Topp