• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

JodÄ! Blir ju nÀstan en kostymklocka med lÀnk pÄ... Hittade en bra förra sommaren pÄ eBay, sÀljaren finns i lÀnken nedan som visar hur jag fick till en fina finishen pÄ lÀnken.

https://klocksnack.se/threads/sandborstning-av-noname-oyster-low-tech-varning.24585/page-2
image1.jpg
Ser exakt ut som min :happyhappy:

Boys, sjÀlvklart Àven fröken som bÀr denna typ av klocka, vad ska jag ha för gummi till denna
image.jpg

MÀrke, modell samt fÀrg?! DIN Äsikt rÀknas!

;)

Jag har svarta originalgummit samt gult tropic frÄn Singular men det sistnÀmnda kÀnns för klent till denna klocka.

Blir sjukt sugen nÀr man kikar i trÄden.

Hur anvÀnder ni er aqualand, vardagsklocka eller enbart för dykning? DÄ jag inte dyker med tuber kanske det bara blir larvigt att ha en?

Hur anvÀnder ni er aqualand, vardagsklocka eller enbart för dykning? DÄ jag inte dyker med tuber kanske det bara blir larvigt att ha en?
Klart den anvÀnds vid alla tillfÀlle :).
Samma sak skulle man i sÀga om en sub, 99,9% av alla har sÀkert inte varit djupare Àn 10m.

Klart den anvÀnds vid alla tillfÀlle :).
Samma sak skulle man i sÀga om en sub, 99,9% av alla har sÀkert inte varit djupare Àn 10m.

Jag har sjÀlv flera seamasters och har aldrig dykt med ngn av dem:) Tyckte dock utseendet var vÀldigt mkt dykklocka !:)

Dyr mÄnad, fÄr en ny speedmaster imorgon... FÄr börja titta efter en aqualand hur som helst.

Boys, sjÀlvklart Àven fröken som bÀr denna typ av klocka, vad ska jag ha för gummi till denna
image.jpg

MÀrke, modell samt fÀrg?! DIN Äsikt rÀknas!

;)

Jag har svarta originalgummit samt gult tropic frÄn Singular men det sistnÀmnda kÀnns för klent till denna klocka.

Eftersom camo verkar funka sÄ bra till den dÀr tavlan sÄ borde kanske enfÀrgat militÀrgrönt göra det ocksÄ?
Royal Straps har den hÀr i 22mm, kanske han har i 20mm ocksÄ.
outlet-2-jpg.140848

Bild lÄnad frÄn Royal Straps outlet-annons pÄ K&S.

KÀnns vÀl ganska kört redan... bara att bestÀlla en.

Bör man satsa pÄ en JP2000-08E för 2500kr eller Àr det bÀttre att försöka hitta en begagnad typ C022?

Sorubim tack för input. Modellen Àr schysst men skulle helst vilja ha ett i orange men Àr rÀdd att det kommer skÀra sig mot den gulaktiga tavlan...

KÀnns vÀl ganska kört redan... bara att bestÀlla en.

Bör man satsa pÄ en JP2000-08E för 2500kr eller Àr det bÀttre att försöka hitta en begagnad typ C022?
Har för mig att Gummo köpte en ny för mycket mindre Àn 2500kr, var nÄgon sÀljare pÄ ebay.

Annars gÄr ju C022 pÄ tradera runt tusenlappen. Hade nog inte vÄgat bada utan att byta packningar och ett trycktest :)

Sorubim tack för input. Modellen Àr schysst men skulle helst vilja ha ett i orange men Àr rÀdd att det kommer skÀra sig mot den gulaktiga tavlan...

Kanske att du fÄr orange-överdos men det ska nog inte skÀra sig, det funkar ju bevisligen bra med orangea visare mot den tavlan :)

Om du köper ett orange 20mm bonetto och inte gillar det sÄ köper jag det av dig, so no worries. :cigar:

VÀlkommen hit förresten. Och BTW det Àr fan vÀrt 2000kr att fÄ posta bilder i Klocksnacks överlÀgset bÀsta och coolaste trÄd :cigar:
IMG_2217.JPG
IMGP3155 - version 2.JPG
IMGP3158.JPG
IMGP3160.JPG

Tack! 2000kr kÀnns knappast dyrt nej. :D

Vad har du satt pÄ för band? Aldrig riktigt gillat gummilÀnk sÄ ett i tyg Àr sjÀlvklart köp.

Tack! 2000kr kÀnns knappast dyrt nej. :D

Vad har du satt pÄ för band? Aldrig riktigt gillat gummilÀnk sÄ ett i tyg Àr sjÀlvklart köp.

Börjar vÀnja mig med gummit och har fÄtt mkt skÀll och blivit kallad vekling eftersom jag tycker det Àr för hÄrt :(
Vanligt nylon-nato frÄn CousinsUK för 1.75 pund men nu bytt till deras "dyra" Heavy Duty för 2.75pund. Köpte en lÀnk ocksÄ pÄ eBay för ett par femitolappar som jag patinerade i sandlÄdan.

https://klocksnack.se/threads/sandborstning-av-noname-oyster-low-tech-varning.24585/page-2

Jag dyker aldrig med tuber och jag har tre stycken Aqualand :happyhappy:. Det Àr en otroligt prisvÀrd dykare. Robust, snygg och en massa bra funktioner. Jag Àlskar mina Aqualand klockor.

Jag tycker inte att det Àr larvigt att bÀra en Aqualand till vardags eller om du bara snorklar med den. Du ska ha den klocka som du gillar :)

Aqualand.jpg

/Roger

Tillbaka
Topp