• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Blir sjukt sugen nÀr man kikar i trÄden.

Hur anvÀnder ni er aqualand, vardagsklocka eller enbart för dykning? DÄ jag inte dyker med tuber kanske det bara blir larvigt att ha en?

Min agerar beater. Och det med bravur. Ofta fÄr den tjÀnstgöra under segelturerna. Har aldrig dykt djupare Àn en meter med den :) Men den tÄl det mesta utan att gnÀlla det minsta, och den Àr mysig att titta pÄ :)

Vad gÀller band sÄ har jag testat massor med gummiband och kommit fram till att originalet Àr det som gÀller. Passar klockan bÀst. Nato/zulu Àr ocksÄ snyggt, men tycker inte om det eftersom det bygger pÄ höjden.

Just nu kör jag med ett Kevlar-band pÄ min Aqualand I. Det tycker jag Àr bÄde snyggt och skönt att bÀra. SÀrskilt nÀr bandet har formats efter min handled. DÄ blir den mycket tunnare och smidigare att bÀra under en tröjÀrm till exempel.

Just nu kör jag med ett Kevlar-band pÄ min Aqualand I. Det tycker jag Àr bÄde snyggt och skönt att bÀra. SÀrskilt nÀr bandet har formats efter min handled. DÄ blir den mycket tunnare och smidigare att bÀra under en tröjÀrm till exempel.
LÄter intressant. Du har inte lust att ordna en bild? Var köpte du bandet?

Bandet Àr en Panerai-kopia som jag köpte frÄn USA. Eftersom Aqualand I tar 24mm band, sÄ finns det en uppsjö med band till just Panerai klockorna.

Bandet Àr en Panerai-kopia som jag köpte frÄn USA. Eftersom Aqualand I tar 24mm band, sÄ finns det en uppsjö med band till just Panerai klockorna.
Ok, tack. Det skulle kunna vara nÄgot att prova kanske. Antar att man kan bada med det ocksÄ? Vore kul att ha nÄgot att vÀxla med frÄn originalgummit :)

Ok, tack. Det skulle kunna vara nÄgot att prova kanske. Antar att man kan bada med det ocksÄ? Vore kul att ha nÄgot att vÀxla med frÄn originalgummit :)

Det gÄr alldeles utmÀrkt att bada med det bandet :)
Jag fick faktiskt tag pÄ en ny Oval-ring till min I:a. Den trycktestades sedan med godkÀnt resultat. Jag dök en gÄng med den för att testa djupmÀtaren. Allting fungerade perfekt! Men eftersom den Àr över 30 Är gammal och har det gamla plÄt-bakstycket, sÄ fÄr den bli en ren badklocka i framtiden. Inga djupa dyk med den ögonstenen :)

Kan tÀnka mig det :) KÀnns som det finns en outsinnerlig mÀngd band att vÀlja mellan. Panerai Àr ju rÀtt klocka att hitta roliga band till.... :)

Borde spana pÄ nÄgot nytt till min Enzo ocksÄ, det Àr den vÀl vÀrd :)

ohja! jag har ett par som varit burna pĂ„ panna. blandannat ett i grön paddskinn. sĂŒpersnyggt! =)

ohja! jag har ett par som varit burna pĂ„ panna. blandannat ett i grön paddskinn. sĂŒpersnyggt! =)

Det kan jag tÀnka mig! mums! hmm kanske ska slÀnga pÄ gummit pÄ aquan och lÀgga skxén pÄ hyllan ett par dar :p

Det kan jag tÀnka mig! mums! hmm kanske ska slÀnga pÄ gummit pÄ aquan och lÀgga skxén pÄ hyllan ett par dar [emoji14]
Do it! :) Jag har nÀsta helt gott över till aquan dÄ det Àr praktiskt att kunna ha 2 tidszoner, en digital och en analog. Körde en Rolex GMT tidigare men det var inte tillrÀckligt "exakt" med den andra tidzonen pÄ bezeln (dÀr jag Àr nu envisas de med att flytta tid en en halvtimme extra)

Mitt senaste tillskott till Aqualand-samlingen. Jag har letat ett tag efter en fin analog modell utan guld. IgÄr hittade jag den till slut! Nu har den fÄtt ett nytt batteri och trycktestats, men var Àr solen och vÀrmen? :(

5 visare pÄ samma axel mÄste nÀstan vara ett rekord :D

Analog Aqualand.jpg

/Roger

Hur funkar JP2000 pÄ nato/zulu, tÀnker frÀmst pÄ om djupmÀtaren gör att klockan hamnar pÄtagligt högt upp frÄn handleden..?

Hur funkar JP2000 pÄ nato/zulu, tÀnker frÀmst pÄ om djupmÀtaren gör att klockan hamnar pÄtagligt högt upp frÄn handleden..?
Jag tycker att den hamnar för högt upp, precis som du sÀger. Blir lite opraktiskt. Dock gör den sig riktigt bra utseendemÀssigt pÄ zulu, sÄ det Àr nog bara att prova vad som passar för dig :)

Jag tycker att den hamnar för högt upp, precis som du sÀger. Blir lite opraktiskt. Dock gör den sig riktigt bra utseendemÀssigt pÄ zulu, sÄ det Àr nog bara att prova vad som passar för dig :)

Hade en jp2004 för nÄt Är sen, körde den bara pÄ originalgummit och testade aldrig med zulu.. Men som du sÀger den passar den ju riktigt bra, sÄ det fÄr nog bli att köpa en och testa ÀndÄ:)

Vart Àr det bÀsta stÀllet att inhandla en Aqualand om man Àr sugen pÄ en? Skulle det vara hÀr pÄ forumet (verkar aldrig komma upp nÄgon), kolla pÄ t.ex. creationwatches eller dylikt? :)

Vart Àr det bÀsta stÀllet att inhandla en Aqualand om man Àr sugen pÄ en? Skulle det vara hÀr pÄ forumet (verkar aldrig komma upp nÄgon), kolla pÄ t.ex. creationwatches eller dylikt? :)
Creationwatches, Tradera (för begagnade) eller Ebay. Köpte min med box, lÀnk och band för 1000kr :)

De som sÀljs pÄ forumet försvinner inom en timme eller sÄ ^^

JÀvlar vilken nostalgi den hÀr trÄden var. Aqualand var det tyngsta pÄ 90-talet. Har en vÀn som Àr dykinstruktör och Àr helt sÀker pÄ att han har nÄgra liggandes i en lÄda. Vad ligger de i för prisspann om man skulle övertala honom att sÀlja en?

Tillbaka
Topp