• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Creationwatches, Tradera (för begagnade) eller Ebay. Köpte min med box, lÀnk och band för 1000kr :)

De som sÀljs pÄ forumet försvinner inom en timme eller sÄ ^^
HÀrligt, en 1000-lapp Àr absolut överkomligt för en Aqualand :) Ja, dem försvinner lÄngt innan man ens har sett annonsen...

JÀvlar vilken nostalgi den hÀr trÄden var. Aqualand var det tyngsta pÄ 90-talet. Har en vÀn som Àr dykinstruktör och Àr helt sÀker pÄ att han har nÄgra liggandes i en lÄda. Vad ligger de i för prisspann om man skulle övertala honom att sÀlja en?
Det ska du ge fan i!!! Se till att han reggar sig och slÀnger upp bilder i trÄden istÀllet. Du fÄr vÀl köpa en egen som alla andra ;)

@Thorn klicka hem en frÄn bukten sÄ Àr sommaren fixad:) Just nu vid mÀlaren
image.jpg

Kontaktade min vÀn och frÄgade honom om hans klockor och jo han hade en i en lÄda. Han var sÄklart sugen pÄ att behÄlla den sjÀlv men sist han hade kollat sÄ fick han ett helt sjukt pris pÄ att byta batteri, packning och trycktesta (typ 1500 spÀnn). SÄ dÄ Àr frÄgan om nÄgon har tips pÄ privatmeckare eller fristÄende urmakare som tar sig an dessa sÄ han kan fÄ drömma sig tillbaka till 90-talet i sommar?
image.jpg

image.jpg

Vad tycker ni? Flyger det eller anus?
image.jpg

Ser nu att blixten gjorde fÀrgen liiite ljusare Àn den faktiskt Àr.

Kontaktade min vÀn och frÄgade honom om hans klockor och jo han hade en i en lÄda. Han var sÄklart sugen pÄ att behÄlla den sjÀlv men sist han hade kollat sÄ fick han ett helt sjukt pris pÄ att byta batteri, packning och trycktesta (typ 1500 spÀnn). SÄ dÄ Àr frÄgan om nÄgon har tips pÄ privatmeckare eller fristÄende urmakare som tar sig an dessa sÄ han kan fÄ drömma sig tillbaka till 90-talet i sommar?
image.jpg

image.jpg

Byta batteri kan vem som helst göra. Fetta in boettlockspackningen i silikonfett och gÄ in pÄ klockmÀster i FÀltan sÄ provtrycker de för 150kr.

Kanske att du fÄr orange-överdos men det ska nog inte skÀra sig, det funkar ju bevisligen bra med orangea visare mot den tavlan :)

Om du köper ett orange 20mm bonetto och inte gillar det sÄ köper jag det av dig, so no worries. :cigar:
Orange blir det, frÄgan Àr bara: Bonetto eller Obris Morgan??

Orange blir det, frÄgan Àr bara: Bonetto eller Obris Morgan??

Jag har ingen erfarenhet av Obris Morgan-gummit (men nĂ„gon annan hĂ€r har kanske testat). Bonetto Ă€r dock en personlig favorit. Speciellt mod.300 D/L vĂ€ndbart med viklĂ„s. Är 95% sĂ€ker pĂ„ att jag tom. sett ett orange sĂ„dant i den hĂ€r trĂ„den.

Googlade lite och hittade nÄgon som monterat ett pÄ en G-Shock...

orbc.JPG

(LÄnad bild förstÄs)
Ska finnas med svart pvd viklÄs eller borstat ss (finns kanske Ànnu fler varianter, blÀstrat?).

Jag har ingen erfarenhet av Obris Morgan-gummit (men nĂ„gon annan hĂ€r har kanske testat). Bonetto Ă€r dock en personlig favorit. Speciellt mod.300 D/L vĂ€ndbart med viklĂ„s. Är 95% sĂ€ker pĂ„ att jag tom. sett ett orange sĂ„dant i den hĂ€r trĂ„den.

Googlade lite och hittade nÄgon som monterat ett pÄ en G-Shock...

orbc.JPG

(LÄnad bild förstÄs)
Ska finnas med svart pvd viklÄs eller borstat ss (finns kanske Ànnu fler varianter, blÀstrat?).
Det sÄg nice ut! Det Bonetto jag övervÀgt Àr som RS sÀljer. Och han sÀljer inte nÄgra viklÄs heller.

Det sÄg nice ut! Det Bonetto jag övervÀgt Àr som RS sÀljer. Och han sÀljer inte nÄgra viklÄs heller.

Ok. Den modellen som Royal Straps sÀljer (modell 281?) har jag, fast 22mm. Det verkar vara ganska stor skillnad mellan hur tjockt det Àr (BC vs OM).
Jag mÀtte nyss pÄ mitt BC mod 281 och det Àr 3,5mm intill boetten och smalnar till 2mm i Ànden.
Obris Morgan anger "Thickness 5mm" pÄ deras.

Köp bÄda! Jag köper det du inte vill ha av dig ifall du bara testat det. :)

Ok. Den modellen som Royal Straps sÀljer (modell 281?) har jag, fast 22mm. Det verkar vara ganska stor skillnad mellan hur tjockt det Àr (BC vs OM).
Jag mÀtte nyss pÄ mitt BC mod 281 och det Àr 3,5mm intill boetten och smalnar till 2mm i Ànden.
Obris Morgan anger "Thickness 5mm" pÄ deras.

Köp bÄda! Jag köper det du inte vill ha av dig ifall du bara testat det. :)
Jag kommer köpa 20mm, fortfarande intresserad?
NÄgon gjorde en liknande trÄd hÀr, mycket bra.

Är det C029 som Ă€r den riktiga Enzo? Har ju sett vanliga som blivit PVDade och sĂ„lts som Enzo.

RÀtt sugen mÄste jag erkÀnna men lÄter den passera till nÄgon annan lycklig sjÀl, förhoppningsvis kanske den hamnar pÄ forumet ;)

Tillbaka
Topp