• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Nytt gummi in.
20240603_162443.jpg
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
En JP2000-67L för första gÄngen. Tycker den Àr bÀttre IRL Àn pÄ bilderna jag sett, men hade varit kul med en annan fÀrg (orange?) pÄ minutvisaren.
20240604_164509.jpg
Snyggt! Jag har faktiskt inte tÀnkt pÄ att den har en vit minutvisare tidigare. Men visst Àr det lite mÀrkligt att de valde nÄgot annat Àn orange pÄ just den modellen med tanke pÄ att orange och blÄ Àr komplementfÀrger.
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Snyggt! Jag har faktiskt inte tÀnkt pÄ att den har en vit minutvisare tidigare. Men visst Àr det lite mÀrkligt att de valde nÄgot annat Àn orange pÄ just den modellen med tanke pÄ att orange och blÄ Àr komplementfÀrger.
Jo, jag vet inte riktigt hur tankarna har gĂ„tt. Är vĂ€l bara den gröna, JP2007-17X, som har orange visare av nĂ„gon anledning. Ja, förutom den klassiska dĂ„.
 

donpasta

Rolex
TyvÀrr sÄ bÄda orange gummi banden glappade. Felen verkar vara att var springpins för smala för bandens hÄl eller sÄ var spring pins toppar som gick in i klockan för smala för banden "klickade" hela tiden och jag störde mig sönder pÄ det. sÄ originalet sattes pÄ och sÄ skönt nu Àr klockan tyst och sitter still pÄ armen!

IMG_0201.jpeg
 

Finnovich

Breitling
KĂ€nner att de Ă€r dags för en riktig beater sĂ„ var och provade denna skönhet idag för första gĂ„ngen och blev Ă€ndĂ„ förvĂ„nad över hur ”litet” den bars mtp hur stor klockan Ă€r. Blir nog att slĂ„ till sĂ„hĂ€r inför semesternđŸ”„
IMG_0689.jpeg
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
KĂ€nner att de Ă€r dags för en riktig beater sĂ„ var och provade denna skönhet idag för första gĂ„ngen och blev Ă€ndĂ„ förvĂ„nad över hur ”litet” den bars mtp hur stor klockan Ă€r. Blir nog att slĂ„ till sĂ„hĂ€r inför semesternđŸ”„
IMG_0689.jpeg
Det Ă€r bara att köra, du kommer inte Ă„ngra dig! LĂ€tt att luras av mĂ„tten pĂ„ förhand med tanke pĂ„ djupmĂ€taren och boettens form i övrigt, men vĂ€rt att minnas Ă€r att vridringen endast Ă€r 38mm 😊
 

skyseeker

Rolex
KĂ€nner att de Ă€r dags för en riktig beater sĂ„ var och provade denna skönhet idag för första gĂ„ngen och blev Ă€ndĂ„ förvĂ„nad över hur ”litet” den bars mtp hur stor klockan Ă€r. Blir nog att slĂ„ till sĂ„hĂ€r inför semesternđŸ”„
IMG_0689.jpeg
Skulle ju nĂ€stan vĂ„ga pĂ„stĂ„ att Aqualand Ă€r ”the perfect beater”.
O som flickan sa
. Storleken har ingen betydelse 😉
 
Topp