• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Aerospace

Panerai
2-Faktor
- Finns det delar sÄ att man skulle kunna fÄ alla funktioner att fungera, Àven djupmÀtaren?
Reservdelar fÄr man dessvÀrre leta efter och just nu skulle nog djupmÀtaren fungera. Byter man kretskort sÄ Àr sannolikheten stor för att djupmÀtaren visar fel dÄ dessa Àr kalibrerade mot sitt ursprungliga kretskort.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
1000029105.jpg

Justering i lĂ„set blir perfekt nu nĂ€r vĂ€rmen Ă€r hĂ€r 🌞
1000029116.jpg

1000029117.jpg
 
Senast Àndrad:

joh.jonsson

Panerai
Hoy!

Vilken urmakare kan fixa batteribyte pÄ C022 i uppsala/ sthlm. Brorsan behöver nya batterier. Eller klarar man det sjÀlv? Den ska inte badas med. Bara o hÄlla reda pÄ den lilla fjÀdern va? Van med o skruva, sÄ det Àr inget problem!

Vilka batterier vill den ha?
 
Senast Àndrad:

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Hoy!

Vilken urmakare kan fixa batteribyte pÄ C022 i uppsala/ sthlm. Brorsan behöver nya batterier. Eller klarar man det sjÀlv? Den ska inte badas med. Bara o hÄlla reda pÄ den lilla fjÀdern va? Van med o skruva, sÄ det Àr inget problem!

Vilka batterier vill den ha?
Inga problem att lösa sjÀlv om man Àr van vid att skruva! Jag kör pÄ SR920SW 371. Tror Àven 927 ska passa.

 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor

Gick alldeles utmÀrkt att byta batterier, köpte en flaska isopropanol o rengjorde kontaktytor o grejjer. Hoppade igÄng direkt :)

IMG_9339.jpeg



IMG_9346.jpeg
Snyggt, bra jobbat 😀

Ingen som har en C023 och vill sÀlja? Den med guld detaljer!
Har tyvÀrr igen sÄn, men hÀr kommer alla two tone-case codes som kanske kan hjÀlpa dig i ditt letande:
  • C020-087283
  • C020-087291 (JDM)
  • C021-087372
  • C022-088093
  • C023-088069
  • C022-088166 (Z.F. MANAUS)
Men om det specifik Àr mÀtning i feet du Àr ute efter sÄ Àr det C021 och C023 som gÀller!
 

joh.jonsson

Panerai
Snyggt, bra jobbat 😀


Har tyvÀrr igen sÄn, men hÀr kommer alla two tone-case codes som kanske kan hjÀlpa dig i ditt letande:
  • C020-087283
  • C020-087291 (JDM)
  • C021-087372
  • C022-088093
  • C023-088069
  • C022-088166 (Z.F. MANAUS)
Men om det specifik Àr mÀtning i feet du Àr ute efter sÄ Àr det C021 och C023 som gÀller!
Wow! Grymt, tack!
SÄlÀnge det Àr twotone sÄ Àr jag nöjd hehe
 
Nytt in gammalt ut ☀
Den orangea tickar pĂ„ med sekundvisare och övrig kronograf men minutvisare rör sig inte lĂ€ngre
 Jag gillar inte nĂ€r klockor bara blir liggandes, sĂ„ söker nĂ„gon efter ett sommarprojekt sĂ„ bortskĂ€nkes den mot avhĂ€mtning i Sthlm alt postas pĂ„ bekostnad.

Endast klocka + trycktest frÄn juni.
 

Bilagor

  • IMG_2963.jpeg
    IMG_2963.jpeg
    856.2 KB · Visningar: 1

Becs9310

Omega
2-Faktor
Vart köper man hyffsat billiga gummiband till klockan? Springer ju ivÀg om man vill ha 3-4st o byta mellan nÀr de kostar frÄn femhunkan o uppÄt :confused:
 

kmg

Patek
2-Faktor
Stötte pÄ patrull nÀr jag skulle stÀlla om tiden pÄ min Aqualand. NÀr jag drog ut kronan (eller snarare nÀr den trycktes tillbaka efter att varit utdragen) började det blinka .ER i displayen. Dvs Error.

Började söka pÄ vad detta berodde pÄ med blandad framgÄng. Oavsett vilket Àr problemet löst för tillfÀllet sÄ tÀnkte skriva hur jag gjorde ifall nÄgon stöter pÄ detta.

1. Dra ut kronan
2. NollstÀll klockan genom att dÀrefter trycka in alla knappar samtidigt
3. Tryck in kronan
4. StÀll in tid, datum mm
5. HĂ„ll tummarna och hoppas pĂ„ att .ER inte kommer tillbaka. I mitt fall krĂ€vdes det en upprepning av steg 1-4 ca 5 gĂ„nger. (Vem har sagt att definitionen av galenskap Ă€r att Ă„terupprepa en handling och förvĂ€nta sig olika resultat
)

Vad beror felet pÄ?
Det jag kunnat lÀsa mig till Àr att det kan finnas fukt vid dyksensorn. I mitt fall kÀnns detta osannolikt dÄ klockan inte hade utsatts för vatten pÄ nÄgra dagar, men vad vet jag. En del som stött pÄ problemet har behövt lÀmna in klockan pÄ service.

Hoppas ovan Àr till nytta för nÄgon.

Om nÄgon har mer info vad felet beror pÄ och hur det kan ÄtgÀrdas pÄ annat sÀtt tar jag tacksamt emot det.
 
Topp