• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Gustaf92

Breitling
Men nu jÀklar Àr det fredag!
 

Bilagor

  • IMG_4461.jpeg
    IMG_4461.jpeg
    366.5 KB · Visningar: 9

Bilagor

  • IMG_2732.jpeg
    IMG_2732.jpeg
    1.2 MB · Visningar: 5
  • IMG_2736.jpeg
    IMG_2736.jpeg
    389.2 KB · Visningar: 2
  • IMG_2738.jpeg
    IMG_2738.jpeg
    517.3 KB · Visningar: 3

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Fick precis hem en C020-086899 frÄn feb 1986 som verkar sakna fjÀdern till beepern (baklocket Àn lite slarvigt pÄskruvat sÄ gissar pÄ att den försvann i senaste batteribytet). Finns det nÄgon hÀr som sitter pÄ ett gÀng i reserv eller har nÄgot annat förslag pÄ lösning?
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Fick precis hem en C020-086899 frÄn feb 1986 som verkar sakna fjÀdern till beepern (baklocket Àn lite slarvigt pÄskruvat sÄ gissar pÄ att den försvann i senaste batteribytet). Finns det nÄgon hÀr som sitter pÄ ett gÀng i reserv eller har nÄgot annat förslag pÄ lösning?

Kanske anvÀnde en fjÀder ifrÄn en isÀrtagen springbar?
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
AnvÀnder tvÄ tÄngar (rÀtt böjning?) och vrider av dom yttersta delarna.
Jag fick det att fungera, tack för tipset! Första stiftet jag plockade ifrĂ„n hade lite för bred fjĂ€der sĂ„ letade fram det tunnaste jag kunde hitta och den fjĂ€dern passade helt perfekt 😀 SĂ„ nu Ă€r det ljud i klockan igen!
 

phille87

Cartier
Hej!

En kollega pÄ jobbet som har denna som plötsligt dog. Batteribyte hjÀlpte ej. Uropenn sa att de ej kunde fÄ tag i delar till en sÄn gammal modell, men hade heller ej felsökt sÄ det Àr oklart vad det Àr för fel.

Har vi möjligtvis nÄgon pÄ forumet som skulle kunna ta sig en titt? Kanske Àr nÄt mindre? PM gÀrna :)



68c4373e-5dc6-4244-a5fb-0cef1fdab71b.jpeg


23eb81fe-14ae-447d-81cd-37717e1c75c8.jpeg
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
- Badar du med den, de flesta brukar vara vÀldigt försiktiga med sina?
Fin Àr den!
Nej men om jag monterar i helt nya packningar+trycktest sÄ skulle jag nog vÄga doppa den i bassÀngen. Inga problem med korrosion dÄ den förutom titan Àr titan-nitrid behandlad för Ànnu bÀttre motstÄndskraft mot korrosion. Trots sina Är pÄ nacken Àr vatten inga problem för en sÄdan skönhet ;)
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Nej men om jag monterar i helt nya packningar+trycktest sÄ skulle jag nog vÄga doppa den i bassÀngen. Inga problem med korrosion dÄ den förutom titan Àr titan-nitrid behandlad för Ànnu bÀttre motstÄndskraft mot korrosion. Trots sina Är pÄ nacken Àr vatten inga problem för en sÄdan skönhet ;)
- Finns det delar sÄ att man skulle kunna fÄ alla funktioner att fungera, Àven djupmÀtaren?
 
Topp