Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
- Skulle du inte kunna posta nĂ„gra fler bilder pĂ„ den dĂ€r, tack!mycket nöjd med denna, âgun metalâ gör att den sticker ut frĂ„n mina övriga klockor i stĂ„l.
Den har fÄtt sig ett dopp i havet utanför Sicilien under förmiddagen.- Skulle du inte kunna posta nÄgra fler bilder pÄ den dÀr, tack!
Den har fÄtt sig ett dopp i havet utanför Sicilien under förmiddagen.- Skulle du inte kunna posta nÄgra fler bilder pÄ den dÀr, tack!
Fick precis hem en C020-086899 frÄn feb 1986 som verkar sakna fjÀdern till beepern (baklocket Àn lite slarvigt pÄskruvat sÄ gissar pÄ att den försvann i senaste batteribytet). Finns det nÄgon hÀr som sitter pÄ ett gÀng i reserv eller har nÄgot annat förslag pÄ lösning?
Smart! FÄr kolla upp vad som gÀller angÄende storlek. Verkar Àven som att det Àr enklare att sourca fjÀdrar till G-Shocks, förhoppningsvis kan man hitta nÄgon med samma mÄtt som den som sitter i Aqualands.Kanske anvÀnde en fjÀder ifrÄn en isÀrtagen springbar?
Smart! FÄr kolla upp vad som gÀller angÄende storlek. Verkar Àven som att det Àr enklare att sourca fjÀdrar till G-Shocks, förhoppningsvis kan man hitta nÄgon med samma mÄtt som den som sitter i Aqualands.
FĂ„r testa! Men hur tar man isĂ€r ett bandstift?Har anvĂ€nt den ghettolösningen till nĂ„gra gâs med saknade alarmfjĂ€drar
FÄr testa! Men hur tar man isÀr ett bandstift?
Jag fick det att fungera, tack för tipset! Första stiftet jag plockade ifrÄn hade lite för bred fjÀder sÄ letade fram det tunnaste jag kunde hitta och den fjÀdern passade helt perfekt SÄ nu Àr det ljud i klockan igen!AnvÀnder tvÄ tÄngar (rÀtt böjning?) och vrider av dom yttersta delarna.
Jag fick det att fungera, tack för tipset! Första stiftet jag plockade ifrÄn hade lite för bred fjÀder sÄ letade fram det tunnaste jag kunde hitta och den fjÀdern passade helt perfekt SÄ nu Àr det ljud i klockan igen!
Magisk!!Aqualand Àr 100% beroendeframkallande, ja ni ser, nu Àr man igÄng igen!
Verkligen!Magisk!!
- Badar du med den, de flesta brukar vara vÀldigt försiktiga med sina?Aqualand Àr 100% beroendeframkallande, ja ni ser, nu Àr man igÄng igen!
Nej men om jag monterar i helt nya packningar+trycktest sÄ skulle jag nog vÄga doppa den i bassÀngen. Inga problem med korrosion dÄ den förutom titan Àr titan-nitrid behandlad för Ànnu bÀttre motstÄndskraft mot korrosion. Trots sina Är pÄ nacken Àr vatten inga problem för en sÄdan skönhet- Badar du med den, de flesta brukar vara vÀldigt försiktiga med sina?
Fin Àr den!
- Finns det delar sÄ att man skulle kunna fÄ alla funktioner att fungera, Àven djupmÀtaren?Nej men om jag monterar i helt nya packningar+trycktest sÄ skulle jag nog vÄga doppa den i bassÀngen. Inga problem med korrosion dÄ den förutom titan Àr titan-nitrid behandlad för Ànnu bÀttre motstÄndskraft mot korrosion. Trots sina Är pÄ nacken Àr vatten inga problem för en sÄdan skönhet