• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

HjÀlp! Vad kan denna ha för referens?
(Hittade pÄ egen hand: 5810-f80022
IMG_1386.jpeg

Senast Àndrad:
Hittade en blandlÄda pÄ Tradera dÀr jag tyckte mig se en Aqualand och köpte pÄ chans.
1000002800.png

Fick hem den och mycket riktigt fanns det en Aqualand dÀr bland allt skrot.
1000002809.jpg

BestÀllde hem batterier för att se om det gÄr att fÄ igÄng den, band hade jag sen tidigare.
1000002848.jpg
Bort med dom gamla batterierna som hade oxiderat lite men inget lÀckage som runnit ner.
1000002849.jpg
1000002850.jpg
Med nya batterier hoppade den igÄng :D
1000002851.jpg

Hittade en blandlÄda pÄ Tradera dÀr jag tyckte mig se en Aqualand och köpte pÄ chans.
1000002800.png

1000002809.jpg

BestÀllde hem batterier för att se om det gÄr att fÄ igÄng den, band hade jag sen tidigare.
1000002848.jpg
Bort med dom gamla batterierna som hade oxiderat lite men inget lÀckage som runnit ner.
1000002849.jpg
1000002850.jpg
1000002851.jpg
Snyggt fyndat! :D Ser ut som att guldkanten pÄ bezeln Àr intakt och inte bortnött?-om sÄ Àr fallet Àr den sÀllsynt vÀlbevarad.
Btw Maxell Àr ok batterier, likasÄ Seizaiken och Murata som jag sjÀlv kör pÄ. Kan rekommendera att rengöra batterikontakterna+blÄsa med blÄsbÀlg m.t.p. att de gamla batterierna sÀkerligen lÀmnat lite batterilÀckage.

1000002800.png

1000002809.jpg

1000002848.jpg
1000002849.jpg
1000002850.jpg
1000002851.jpg
Vilket hĂ€rligt fynd! Den ser ut att vara i vĂ€ldigt fint skick, bĂ„de in- och utvĂ€ndigt 😀 Det Ă€r bara att gratulera!

Snyggt fyndat! :D Ser ut som att guldkanten pÄ bezeln Àr intakt och inte bortnött?-om sÄ Àr fallet Àr den sÀllsynt vÀlbevarad.
Btw Maxell Àr ok batterier, likasÄ Seizaiken och Murata som jag sjÀlv kör pÄ. Kan rekommendera att rengöra batterikontakterna+blÄsa med blÄsbÀlg m.t.p. att de gamla batterierna sÀkerligen lÀmnat lite batterilÀckage.
Tack och tack för tipsen, tror jag fick bort det mesta genom att dutta bort det lilla som var med ett lĂ€tt fuktat papper men börjar nog bli dags att köpa en blĂ„sbĂ€lg ocksĂ„, har behövt det fler gĂ„nger 😃 SvĂ„rt att sĂ€ga om guldkanten Ă€r kvar fĂ„r kolla det i dagsljus imorgon 😊

1000002800.png

1000002809.jpg

1000002848.jpg
1000002849.jpg
1000002850.jpg
1000002851.jpg

Kul! Àr det safirglas eller mineralglas pÄ de dÀr gamla?

Har funderat fram och tillbaka pÄ detta, men min Enzo behöver nog ett nytt hem. Jag kommer aldrig överens med vintage, törs inte anvÀnda dem som jag vill göra. Den hÀr har tyvÀrr fÄtt tillbringa mesta tiden i klocklÄdan.
Det Ă€r en CO26 minutiöst renoverad/servad av vĂ„r Aqualand-guru ”aerospace”. Skicket Ă€r bra och allt fungerar som det skall utom djupmĂ€taren, men det Ă€r ju mer regel Ă€n undantag. Vill pĂ„peka att den inte har original vridring/insert, de Ă€r utbytta. En av skruvarna pĂ„ baklocket Ă€r ocksĂ„ stĂ„l och inte titan, men i övrigt Ă€r allt helt ”rĂ€tt”.
KĂ€nner du att den hĂ€r Ă€r nĂ„t för dig, hör av dig via pm sĂ„ diskuterar vi det 🙂

IMG_9852.jpeg
IMG_9859.jpeg
IMG_9871.jpeg

Har funderat fram och tillbaka pÄ detta, men min Enzo behöver nog ett nytt hem. Jag kommer aldrig överens med vintage, törs inte anvÀnda dem som jag vill göra. Den hÀr har tyvÀrr fÄtt tillbringa mesta tiden i klocklÄdan.
Det Ă€r en CO26 minutiöst renoverad/servad av vĂ„r Aqualand-guru ”aerospace”. Skicket Ă€r bra och allt fungerar som det skall utom djupmĂ€taren, men det Ă€r ju mer regel Ă€n undantag. Vill pĂ„peka att den inte har original vridring/insert, de Ă€r utbytta. En av skruvarna pĂ„ baklocket Ă€r ocksĂ„ stĂ„l och inte titan, men i övrigt Ă€r allt helt ”rĂ€tt”.
KĂ€nner du att den hĂ€r Ă€r nĂ„t för dig, hör av dig via pm sĂ„ diskuterar vi det 🙂

IMG_9852.jpeg
IMG_9859.jpeg
IMG_9871.jpeg
KĂ€nner igen den dĂ€r kĂ€nslan. Har flera klockor som fĂ„tt lĂ€mna av exakt den anledningen 😄

Blir extra pÄtagligt med just gamla dykare ju @Hans B 1955 . KÀnns som att lÄta en livsglad gammal Àventyrare sitta och mögla bort pÄ Älderdomshem. Inte vÀrdigt!

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp