Chatastropher
Basic
RÄkade citera mig sjÀlv..Varför ha 1 nÀr man kan ha 10 lixom!
Ăr du enda Ă€gare pĂ„ din enzo?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
RÄkade citera mig sjÀlv..Varför ha 1 nÀr man kan ha 10 lixom!
Ăr du enda Ă€gare pĂ„ din enzo?
Finns ju mĂ„nga olika modeller och utförande av Aqualands sĂ„ nĂ„gra mĂ„ste man ju haVarför ha 1 nĂ€r man kan ha 10 lixom! Ăr du enda Ă€gare pĂ„ din enzo?
LÀgg till bytesvÀrde sÄ blir ledningen gladSjÀlvklart Àr det inte den svÄraste klockan att fÄ tag pÄ, kalla mig bekvÀm
La upp en bytes annons hÀr pÄ K&S nu sÄ kanske nÄn vill byta vÀrldens bÀsta Quartz-beater mot vÀrldens bÀsta automat-beater.
Nu Àr det slut pÄ gnÀllet sÄ kanske det blir en till salu snart haha!
LÀgg till bytesvÀrde sÄ blir ledningen glad
VĂ€lkommen in i vĂ€rmen. HĂ€r gillar vi klockor oavsett pris. En ikon som Aqualand Ă€r Ă€lskad av mĂ„nga sĂ„ ditt val Ă€r helt rĂ€tt. BehĂ„ll och njut, hĂ€ng hĂ€r och köp flerHej alla. Första inlĂ€gget pĂ„ forumet. Hittade hit dĂ„ jag funderade pĂ„ att dumpa min 10+ Ă„r gamla Aqualand JP1010E dĂ„ andra eller tredje i ordningen gummi-strap började se lite vĂ€l slitet ut. ĂvervĂ€gde att köpa en Certina DS Diver Automatic (verkar vara den mest prisvĂ€rda och snyggast modellen i klassen?) ist men efter att ha lĂ€st denna trĂ„den kunde jag inte skiljas frĂ„n Aqualanden. Den bĂ€r sin patina pĂ„ ett Ă€rligt och hedersamt sĂ€tt. SĂ„ jag köpte en (Oyster-?) stĂ„llĂ€nk (solid) pĂ„ ebay för 230 kr och satte pĂ„ ist. Blev hur bra som helst!
Vad glad jag blev av att se vilken entusiasm det finns för Aqualand! Jag som inte trodde sÄdana billiga klockor ansÄgs "platsa" hÀr pÄ forumet...
VÀlkommen och grattis till ditt första inlÀgg!Har smugit runt hÀr lÀnge utan att bli medlem men för ett tag sedan sÄ.. Detta blir mitt första inlÀgg, hoppas jag gör det pÄ rÀtt stÀlle.
Har bland annat en Citizen Aqualand C022 som jag köpte ny för drygt 20 Ă„r sedan. Har funkat klockrent hela tiden, det som Ă€r gjort med klockan Ă€r givetvis batteribyte och 2 nya armband.. Nu till min frĂ„ga, efter senaste batteribytet för ca 3 veckor sedan sĂ„ slutade den analoga delen fungera. Har googlat runt och lĂ€st massor av trĂ„dar pĂ„ nĂ€tet och har förstĂ„tt att detta Ă€r ett vĂ€ldigt vanligt förekommande problem. Finns det nĂ„gon i vĂ€stra Sverige som löser detta problem, Ur & Penn sĂ€ger sĂ„klart nej för det finns inga delar osv.. Mailade Johan Kvarneberg (Urmager Kvarneberg) i Helsingör och han hade bĂ„de kunskap och lite delar kvar pĂ„ hyllan men det Ă€r ju Danmark. Ăr det nĂ„gon som kĂ€nner till nĂ„gon i Sverige?
Har smugit runt hÀr lÀnge utan att bli medlem men för ett tag sedan sÄ.. Detta blir mitt första inlÀgg, hoppas jag gör det pÄ rÀtt stÀlle.
Har bland annat en Citizen Aqualand C022 som jag köpte ny för drygt 20 Ă„r sedan. Har funkat klockrent hela tiden, det som Ă€r gjort med klockan Ă€r givetvis batteribyte och 2 nya armband.. Nu till min frĂ„ga, efter senaste batteribytet för ca 3 veckor sedan sĂ„ slutade den analoga delen fungera. Har googlat runt och lĂ€st massor av trĂ„dar pĂ„ nĂ€tet och har förstĂ„tt att detta Ă€r ett vĂ€ldigt vanligt förekommande problem. Finns det nĂ„gon i vĂ€stra Sverige som löser detta problem, Ur & Penn sĂ€ger sĂ„klart nej för det finns inga delar osv.. Mailade Johan Kvarneberg (Urmager Kvarneberg) i Helsingör och han hade bĂ„de kunskap och lite delar kvar pĂ„ hyllan men det Ă€r ju Danmark. Ăr det nĂ„gon som kĂ€nner till nĂ„gon i Sverige?
Kul att det gick att ordna pÄ egen hand!God kvÀll..
Var ivÀg idag och köpte lite nya batterier och lite vettigare mejslar och det gav resultat..
Ăppnade klockan och rengjorde kontakterna med alkohol och bytte ut de 3 veckor gamla batterierna mot nya SR920W. Tryckte in kronan och den tickade pĂ„ sĂ„ fint.. Blev överlycklig sĂ„klart Ibland skall man ha tur, men tĂ€nkte fortfarande lĂ€mna ivĂ€g den pĂ„ trycktest sĂ„ man kan anvĂ€nda den till det man skall igen
SÄ dÄ funkar den nu? Ruggigt fin patina pÄ den o stort grattis!God kvÀll..
Var ivÀg idag och köpte lite nya batterier och lite vettigare mejslar och det gav resultat..
Ăppnade klockan och rengjorde kontakterna med alkohol och bytte ut de 3 veckor gamla batterierna mot nya SR920W. Tryckte in kronan och den tickade pĂ„ sĂ„ fint.. Blev överlycklig sĂ„klart Ibland skall man ha tur, men tĂ€nkte fortfarande lĂ€mna ivĂ€g den pĂ„ trycktest sĂ„ man kan anvĂ€nda den till det man skall igen
Haha +1 pÄ detRen porr!
Ren porr!
Hur funkar det med att ha den pÄ högerhanden och djupmÀtaren?
Helt ok faktiskt om man inte böjer bak handenHur funkar det med att ha den pÄ högerhanden och djupmÀtaren?
Fair enough skulle jag sÀgaHelt ok faktiskt om man inte böjer bak handen