Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vad Àr det för badass klocka lÀngst upp till vÀnster?Köpte ett gÀng Nato sedan jag sett mÄnga hÀr pÄ trÄden. Gillar dom riktigt bra. Hade liknande för en 30 Är sen...
Riktigt cool!Det Àr en Citizen Windsurfing/Seglarklocka frÄn 80-90 talet. Hade den nÀr vi tÀvlingsseglade. Kan stÀlla in "5 min kvar" osv. Dyker fortfarande upp pÄ Ebay till priser över tusingen. SÄg faktiskt tvÄ st för bara nÄgra veckor sedan.
hej hej.Grattis, och vÀlkommen! Har du en lÀnk till annonsen sÄ kan vi sÀkert hjÀlpa dig lite redan nu
Bara att infoga lÀnken till sjÀlva annonsen pÄ eBay, sÄ kan man sjÀlv se pÄ bilderna frÄn sÀljaren. Annars ska det vÀl bara vara att gÄ in pÄ Klocksnack i din mobil, trycka pÄ knappen nere till hö "Bifoga en bild/fil" under rutan dÀr du skriver ditt inlÀgg, och sÄ vÀlja vilken bild i mobilen som ska bifogas, klicka pÄ knappen "Full storlek" bredvid den bifogade bilden, efter att den laddats klart, dÀrefter posta inlÀgget genom att trycka pÄ knappen "Svara", sÄ anpassas bilden till fungerande storlek. Eller har jag fel @daviden?hej hej.
Tack för erbjuden hjÀlp, jag lyckas inte fÄ upp nÄgra bilder nÀr jag försöker stÄr det att bilderna Àr för stora men det Àr vanliga mobil bilder.
Gör jag fel eller hur kan man minska storleken enkelt?
annonsen Àr borttagen tyvÀrr sÄ dom bilderna Àr borta.Bara att infoga lÀnken till sjÀlva annonsen pÄ eBay, sÄ kan man sjÀlv se pÄ bilderna frÄn sÀljaren. Annars ska det vÀl bara vara att gÄ in pÄ Klocksnack i din mobil, trycka pÄ knappen nere till hö "Bifoga en bild/fil" under rutan dÀr du skriver ditt inlÀgg, och sÄ vÀlja vilken bild i mobilen som ska bifogas, klicka pÄ knappen "Full storlek" bredvid den bifogade bilden, efter att den laddats klart, dÀrefter posta inlÀgget genom att trycka pÄ knappen "Svara", sÄ anpassas bilden till fungerande storlek. Eller har jag fel @daviden?
Ok. Synd att du inte kan fÄ upp nÄgra bilder Det skulle kunna vara sÄ att din klocka bara fÄtt ett baklock frÄn en vanlig C022 med gulddetaljer (eg. beteckning CQ1021-50 eller CQ1063-50, mest troligt den sistnÀmnda. Dessa beteckningar verkar dock bara finnas pÄ baklocken pÄ de allra första 2 Ären av Aqualands). Vilken fÀrg har pilen pÄ urtavlan ovanför kl. 6? Guld, vit, eller vit med guldkanter? Det korrekta boettlocket borde vara mÀrkt mer i stil med denna... https://klocksnack.se/threads/uppdaterad-9-7-citizen-aqualand-c022-pvd-enzo-frÄn-92.56731/annonsen Àr borttagen tyvÀrr sÄ dom bilderna Àr borta.
Jag kan iaf sÀga att jag anvÀnder klockan varje dag, gummiarmbandet va för varmt sÄ jag fick slÀnga pÄ ett lÀderarmband som inte gör klockan rÀttvisa men trots detta Àr den för djÀvla snygg.
stainless
co22-088093 Y
2010805
pÄ baksidan
SÄ hÀr ser det ut.Ok. Synd att du inte kan fÄ upp nÄgra bilder Det skulle kunna vara sÄ att din klocka bara fÄtt ett baklock frÄn en vanlig C022 med gulddetaljer (eg. beteckning CQ1021-50 eller CQ1063-50, mest troligt den sistnÀmnda. Dessa beteckningar verkar dock bara finnas pÄ baklocken pÄ de allra första 2 Ären av Aqualands). Vilken fÀrg har pilen pÄ urtavlan ovanför kl. 6? Guld, vit, eller vit med guldkanter? Det korrekta boettlocket borde vara mÀrkt mer i stil med denna... https://klocksnack.se/threads/uppdaterad-9-7-citizen-aqualand-c022-pvd-enzo-frÄn-92.56731/
Det verkade funka.SÄ hÀr ser det ut.
Ska se om jag kan komma runt det genom att skÀrmdumpa bilden
Det dÀr Àr ingen Enzo överhuvudtaget. De ska ha svartfÀrgad boett.Det verkade funka.
SÄg en till enzo pÄ ebay men det sÄldes innan jag hann buda.
Armbandet Àr inte det som jag egentligen vill ha ska fixa nytt snart.
Har funderat pÄ detta
https://www.klockimport.com/klockarmband/laderarmband/24mm/laderarmband-elegance-svart-24mm/
Tycker det blir för varmt med gummiarmbandet
Grymt! Har sjĂ€lv Ă€gt en sĂ„n dĂ€r trio. Vilken Ă€r det som saknas? TvĂ„ton med svart tavla?Ăntligen! PVD!
Kunde inte hÄlla mig frÄn köpknappen, nu saknas bara den sista av de fyra
Det Àr nÄgot visst med den hÀr modellen..
Blev lite mkt blixt. Men boetten Àr svartDet dÀr Àr ingen Enzo överhuvudtaget. De ska ha svartfÀrgad boett.
Schysst! Men svÄrt att förstÄ hur du kan tycka ett stoppat lÀderband Àr svalare Àn gummitBlev lite mkt blixt. Men boetten Àr svart
Grymt! Har sjÀlv Àgt en sÄn dÀr trio. Vilken Àr det som saknas? TvÄton med svart tavla?
EDIT: Sen sÄ har du ju midsizemodellerna ocksÄ.
Bra trio!!!Ăntligen! PVD!
Kunde inte hÄlla mig frÄn köpknappen, nu saknas bara den sista av de fyra
Det Àr nÄgot visst med den hÀr modellen..
Aha... My bad! Den ser dock ut att med stor sannolikhet vara efterbehandlad, som du sjÀlv var inne pÄ. Cool klocka ÀndÄBlev lite mkt blixt. Men boetten Àr svart
Du behöver en boettöppnare eller nÄgot som fungerar som en sÄdan. Inga skruvar pÄ den!NÄgon som vet hur stor skruvmejsel (i millimeter) som behövs för att skruva upp batteriluckan pÄ JP2000/2004?
Jo jag menar inte baklocket utan nÀr du skruvat upp boetten sÄ hÄlls batteriet av en pytteliten skruv, jag hade velat ha en mejsel till det men har ingen aning om mÄtten. Tippar pÄ att det kanske Àr 0.5 mm? TÀnkte om nÄgon visste helt sÀkert.Du behöver en boettöppnare eller nÄgot som fungerar som en sÄdan. Inga skruvar pÄ den!
Tjo.Schysst! Men svÄrt att förstÄ hur du kan tycka ett stoppat lÀderband Àr svalare Àn gummit