Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kort svar: JaRiktigt snygg. Ăr det Quartz i den?
Jajamensan!
Köpte den av @Chuck, och för det tackar jag honom. Jag sÄlde min SBGX061 för jag tyckte det blev kaka pÄ kaka, Ängrar mig ...Men denna Àr en Keeper.
NÄgra fler Àgare var det allt... Inte alla Àgare som skyltar dessutom, vi har ett gÀng smygisar.5 sidor GS varav de flesta tillhörde Molle & Bosse. Var vi inte fler?
Vi mÄste fÄ folket ute pÄ diskussion att slÀppa sargen och komma in i matchen...
Trevlig helg!
Samma hÀr. Börjar kolla lite för mycket pÄ sbgx117 för att det ska vara hÀlsosamt.![]()
SBGM001
Enda GSn jag Àger/Àgt. Suktar för tillfÀllet efter sbgx117...
Riktigt snygg med vit tavla. Har verkligen fÄtt upp ögonen för Grand Seiko efter era inlÀgg. KÀnns som ganska vettigt köp om jag ska köpa en kvartsare. I vilket prisspann ligger en bÀttre begagnand sbgx059?
HÀr kan du botanisera bland alla nuvarande modeller:Sjukt stilig klocka SPGA001...Ni som har koll, vilka modeller Àr i titan och vilka modeller Àr 40mm eller mer? Jag testade en GS förra Äret och tycker dom Àr riktigt fina, men den jag testade var 39mm och kÀndes lite för liten. NÀsta frÄga... Springdrive eller Quartz? Jag ska erkÀnna att jag blivit lite sugen pÄ en klocka som hÄller tiden vÀldigt bra utan att för den sakens skull vara GPS eller satelitklocka, borde vara quartz? Sedan kan jag tycka att sjÀlva urverket Springdrive verkar riktigt cool. Input och rÄd mottages gÀrna
![]()
20 Àr nog att ta i, 15-16 kanske.Den som vet bÀttre Àn mig, rÀtta gÀrna. De (SBGX) ligger vÀl runt 10-ish. Vissa andra som t.ex. SBGV009 sticker vÀl ivÀg uppemot 20-strecket.
Den dÀr tavlan Àr magisk.Min första moderna GS, vÀldigt imponerad av allt pÄ den.
![]()
Min första moderna GS, vÀldigt imponerad av allt pÄ den.
![]()
Nice! Dags att sÀlja?Min första moderna GS, vÀldigt imponerad av allt pÄ den.
![]()
Kommer inte ihÄg vad list var men kÀnnu vÀl hyfsat för en Ltd. Skall kolla vad min kostade mig.
Det gör jag!Ăger du en SBGA129?
Om du orkar fÄr du gÀrna lÀgga upp nÄgra bilder pÄ den![]()
Det gör jag!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis till ett stycke vackert hantverk!Ett relativt nytt tillskott i samlingen och min första GS. Jubileumsmodellen SGBW033 frÄn 2011 i NOS fullset. Den perfekta storleken för mig pÄ 36mm. Sjukt nöjd sÄ hÀr lÄngt.
![]()
Fin. Har du en bild pÄ baksidan?Min SBGW035, hÀr med Hirsch lÀderband:
![]()