• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Har jagat ett tag, och Àntligen landade den hÀr....
32733DA8-B07E-4F70-ACC8-3F5BEE715B7D_zpsholklvkr.jpg

RÀtt nöjd fÄr jag sÀga - lÀngsta jakten pÄ en klocka för min del Àr över....
BF757C0B-C415-43AF-B25C-CC21042E12FD_zpszbjhhmhi.jpg

HÀr med sina stÄlbröder.,,
1A2978F7-135E-430B-AD5B-FECA4AA88FC1_zps8vf1mo5d.jpg

Tack för titten!!
Oj, va fint! Grattis som fasen!
Bra tillskott till ett redan skönt gÀng.

Tack för titten!!

Stort grattis, klassisk vacker klocka :)

Kul varje gÄng nÄgon köper "nya" GS in till Sverige och forumet, blir glad som ett barn och börjar fundera
"kanske, kanske man nÄgon gÄng kommer att Àga den nÀr köparen tröttnar"

exemplet molle ovan som Àr sugen.

Ett annat exempel Àr min senaste SBGM001 som tydligen ska ha tillhört @Bosse och Àven @Chrisse vet inte om Àven @yonsson har haft den i tidigare led för att gÄ vidare till @Urkul och mig nu :)

Tycker att det Àr jÀkligt bra och roligt, tittar ibland pÄ klockan och undrar ibland vad den har varit med om och "den o den" har haft den :)

image.jpeg

Kul varje gÄng nÄgon köper "nya" GS in till Sverige och forumet, blir glad som ett barn och börjar fundera

Ett annat exempel Àr min senaste SBGM001 som tydligen ska ha tillhört @Bosse och Àven @Chrisse vet inte om Àven @yonsson har haft den i tidigare led för att gÄ vidare till @Urkul och mig nu :)

Tycker att det Àr jÀkligt bra och roligt, tittar ibland pÄ klockan och undrar ibland vad den har varit med om och "den o den" har haft den :)

image.jpeg

Snygg :)

Tror det Àr @Molle och @john b som haft den innan, osÀker pÄ om just detta ex vart hos @yonsson, mins aldrig alla turer mellan oss :D

Snygg :)

Tror det Àr @Molle och @john b som haft den innan, osÀker pÄ om just detta ex vart hos @yonsson, mins aldrig alla turer mellan oss :D
Tror Bosse hade den lÀnge, du köpte den av Bosse och jag köpte den av dig för att sÀlja vidare den efter nÄgon vecka. Det var ett annat exemplar jag Àgde lÀnge, tror jag.

Bra klocka hur som helst.

image.jpeg
Otroligt vacker :) mycket bÀttre Àn sÄ dÀr blir det inte ;)
Synd att jag upplevde den för "fin" för mig att bÀra, för dressig och nÄgot för liten.....
SÄ mycket energi som du lagt ner för att hitta en SBGM001 sÄ har du förtjÀnat en :) och sjÀlv har jag ju en GS som jag anvÀnder nu ;) och den har jag velat haft Ànda sedan jag lÀste recensionen av SBGA029 som @Chrisse gjorde :woot:
Klockor kommer, klockor gÄr, tydligen oavsett hur mycket man gillar dem.....lite kul dock att vissa trÄdar/diskussioner orsakar rotation pÄ klockor spontant, kanske större schans att hitta vad man söker genom ett pm Àn att hÀnga pÄ köp & sÀlj? :D

Otroligt vacker :) mycket bÀttre Àn sÄ dÀr blir det inte ;)
Synd att jag upplevde den för "fin" för mig att bÀra, för dressig och nÄgot för liten.....
SÄ mycket energi som du lagt ner för att hitta en SBGM001 sÄ har du förtjÀnat en :) och sjÀlv har jag ju en GS som jag anvÀnder nu ;) och den har jag velat haft Ànda sedan jag lÀste recensionen av SBGA029 som @Chrisse gjorde :woot:
Klockor kommer, klockor gÄr, tydligen oavsett hur mycket man gillar dem.....lite kul dock att vissa trÄdar/diskussioner orsakar rotation pÄ klockor spontant, kanske större schans att hitta vad man söker genom ett pm Àn att hÀnga pÄ köp & sÀlj? :D

Blir nyfiken lÀst flera som sagt dressigt om denna och SBGM001/029. Vad gör den dressig? Storlek, ytan, annat? LÀste jÀmförelsen mellan en Rolex GMT och den Àr inte dressig. Upplevs GS generellt dressigt (undantag enorma dykarna)?

Blir nyfiken lÀst flera som sagt dressigt om denna och SBGM001/029. Vad gör den dressig? Storlek, ytan, annat? LÀste jÀmförelsen mellan en Rolex GMT och den Àr inte dressig. Upplevs GS generellt dressigt (undantag enorma dykarna)?

001 Àr inte dressig, 029 Àr dressig. :)
Varför? Blank blÄ tavla, glasbaksida.
Jag hade min 001 i 1,5 Ă„r, upplevde inget dressat alls med den.

Helt rÀtt, dressig Àr inte rÀtt benÀmning för SBGM001, det Àr ju en sportklocka.
Jag tyckte den var för för fin att bÀra till vardags dÄ jag alltid haft lite större klockor, mest dykare.
Det Àr vÀl en vanesak och vad man trivs med helt enkelt.....

Helt rÀtt, dressig Àr inte rÀtt benÀmning för SBGM001, det Àr ju en sportklocka.
Jag tyckte den var för för fin att bÀra till vardags dÄ jag alltid haft lite större klockor, mest dykare.
Det Àr vÀl en vanesak och vad man trivs med helt enkelt.....
Vad tycker du om din nya dÄ?

Tack för titten!!
Grymt! Grattis till den, man skall ha lite flyt ibland :) Nu har du en ruggigt fin Vintage GS grupp!

Är det möjligt att fĂ„ nĂ„gra rabatter pĂ„ billiga GS kvartsare hos svensk AD? Eller blir det billigare att importera? Skall givetvis sjĂ€lv höra med de olika handlarna men tĂ€nkte kolla med er gamla rĂ€var först. Om rabatter inte ska diskuteras hĂ€r tar jag gĂ€rna PM.

Tillbaka
Topp