Urkul
Basic
Spring Drive is da shitTÀnkte att denna bilden frÄn min Twixt-app kunde passa vÀl hÀr med.
Spring Drive Àr kÀrlek
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Spring Drive is da shitTÀnkte att denna bilden frÄn min Twixt-app kunde passa vÀl hÀr med.
Spring Drive Àr kÀrlek
1 051 hÀrHur mÄnga hÀr har SBGR051/53?
Vilken vinnarkÀnsla man fÄr nÀr klockan gÄr sÄdÀr lÀskigt bra.TÀnkte att denna bilden frÄn min Twixt-app kunde passa vÀl hÀr med.
Spring Drive Àr kÀrlek
grymt snygg! Hur upplever du kvalitén pÄ GS om du jÀmför med dina andra klockor?Vem hade trott att jag skulle posta i denna avdelningen....men nu gör jag det, min första GS... SBGX038
Snyggt, grattisVem hade trott att jag skulle posta i denna avdelningen....men nu gör jag det, min första GS... SBGX038
Har bara butit den ett par timmar men tung (65gr) och rustik kÀnsla mÄste jag sÀga, sitter skönt pÄ armen med sina 35,5 mmgrymt snygg! Hur upplever du kvalitén pÄ GS om du jÀmför med dina andra klockor?
Trevligt. Vad tycker du om den?Vem hade trott att jag skulle posta i denna avdelningen....men nu gör jag det, min första GS... SBGX038
VÀlkommen hit och grattis till fin klocka! Finns ju massa guldmodeller du kan beta av om inte mÀrket avskrÀcker.Vem hade trott att jag skulle posta i denna avdelningen....men nu gör jag det, min första GS... SBGX038
Precis, typ dessa:VÀlkommen hit och grattis till fin klocka! Finns ju massa guldmodeller du kan beta av om inte mÀrket avskrÀcker.
SBGC004 Àr ju helt outstanding!Precis, typ dessa:
SBGW004, SBGW007 (ahhh), SBGW008, SBGW038, SBGW039, SBGC004, SBGR091, SBGR092, SBGR094, SBGJ007, SBGJ008, SBGJ010, SBGH019, SBGH020, SBGH022, SBGA089, SBGA090, SBGA092, SBGX018, SBGX019.
à ssÄ vintage förstÄs...
VÄgat! TÀnkte just höra hur det blev. Du hÄller inte med om bandhornen?TÀnkte höstdressa med lÀder. Fick precis pÄ ett Hirsch i blÄ aligatorflank för att matcha den blÄ sekundvisaren. Super snyggt nÀr den fÄr lite ljus pÄ sig
IŽm a rebel . Jag bestÀllde 20mm Regent, tror klockan har 19mm? Jag testade med ett tjockare först men tycker att det flyter bra med det lite plattare bandetVÄgat! TÀnkte just höra hur det blev. Du hÄller inte med om bandhornen?
...men, angÄende bandhornen, jo liteVÄgat! TÀnkte just höra hur det blev. Du hÄller inte med om bandhornen?
Vilken hÄrdstart, en av dom vassaste i mitt tycke. Stort grattis!Efter ett stort sug för att testa GS kvalité har jag nu fÄtt in min första. Herregud vilken klocka detta Àr, perfektion!
(GS SBGA011)
Tack! Var i Seiko butiken i Paris nÄgra veckor sedan och fick testa ett antal olika GS modeller. Det var ett trevligt bemötande av personalen dÄ de tog sin tid och bjöd pÄ kaffe medans vi gick igenom 8 olika modeller om jag minns rÀtt. I slutÀndan vÀgde det mellan SBGH001, SBGJ001, SBGH037 och SBGA011, och Snowflaken var den som passade mina kriterier mest. Det var svÄrt att inte falla för tavlan, den Àr magisk.Vilken hÄrdstart, en av dom vassaste i mitt tycke. Stort grattis!
Nu har jag kollat alla reffar och snowflaken Àr den grymmaste. Bra val!Tack! Var i Seiko butiken i Paris nÄgra veckor sedan och fick testa ett antal olika GS modeller. Det var ett trevligt bemötande av personalen dÄ de tog sin tid och bjöd pÄ kaffe medans vi gick igenom 8 olika modeller om jag minns rÀtt. I slutÀndan vÀgde det mellan SBGH001, SBGJ001, SBGH037 och SBGA011, och Snowflaken var den som passade mina kriterier mest. Det var svÄrt att inte falla för tavlan, den Àr magisk.
Om du jÀmför med för 5 Är sedan sÄ skulle jag sÀga att GS Àr vÀldigt mycket populÀrare nu Àn dÄ. Det Àr sÄ enkelt att alla inte har fattat Àn. Vissa söker dessutom status och dÄ Àr ju inte GS sÄ flashigt.Det Àr ett mysterium för mig att inte GS Àr mer populÀra bland klocknördarna.
Ti Àr inte reptÄligare Àn stÄl, Ti ytor repas vanligtvis lÀttare.VÀldigt sugen pÄ en SBGA029/31, men Àr det nÄgon skillnad i utseende och vikt eller annat mellan stÄl och titan? Förutom att titan Àr reptÄligare dÄ
IŽm a rebel . Jag bestÀllde 20mm Regent, tror klockan har 19mm? Jag testade med ett tjockare först men tycker att det flyter bra med det lite plattare bandet
...och hÀr kommer smygis numero tvÄ! SBGA083, min första GS. Har Àven en SBGR061 och en SBGJ001 samt klurar pÄ att införskaffa en SBGE011 framöver.
Vansinnigt sugen pÄ nya SBGV025 (quartz med blÄ tavla) men fÄtt beskedet att den troligen inte tas in i Europa
Korveffekten Ă€r jag inte orolig över, det Ă€r redan inkört. 0,5mm pĂ„ var sida Ă€r inom toleransramen. Men det dĂ€r med Ti undrar jag över... Ă€r det mer repkĂ€nsligt Ă€n stĂ„l eller beror det pĂ„ hur ytan ser ut ifrĂ„n början? Ăr högglanspolerat titan mer repkĂ€nsligt Ă€n motsvarande stĂ„l, eller Ă€r det den typiskt sidenmatta ytan du jĂ€mför med polerat eller borstat stĂ„l?Ja det ser lite inpressat ut, 19 mm kan det sĂ€ker vara dĂ„ det Ă€r en storlek som jag vet finns pĂ„ andra GS. För smala armband kan leda till risk att bandstiftet dras ur av misstag, jag vet inte om korveffekten i ditt fall kan ha liknande följdverkningar.
Korveffekten Ă€r jag inte orolig över, det Ă€r redan inkört. 0,5mm pĂ„ var sida Ă€r inom toleransramen. Men det dĂ€r med Ti undrar jag över... Ă€r det mer repkĂ€nsligt Ă€n stĂ„l eller beror det pĂ„ hur ytan ser ut ifrĂ„n början? Ăr högglanspolerat titan mer repkĂ€nsligt Ă€n motsvarande stĂ„l, eller Ă€r det den typiskt sidenmatta ytan du jĂ€mför med polerat eller borstat stĂ„l?
Det Ă€r skillnad pĂ„ titan och titan.Korveffekten Ă€r jag inte orolig över, det Ă€r redan inkört. 0,5mm pĂ„ var sida Ă€r inom toleransramen. Men det dĂ€r med Ti undrar jag över... Ă€r det mer repkĂ€nsligt Ă€n stĂ„l eller beror det pĂ„ hur ytan ser ut ifrĂ„n början? Ăr högglanspolerat titan mer repkĂ€nsligt Ă€n motsvarande stĂ„l, eller Ă€r det den typiskt sidenmatta ytan du jĂ€mför med polerat eller borstat stĂ„l?
VÀldigt bra artikel!Det Àr skillnad pÄ titan och titan.
A Blog to watch om titan som material: http://www.ablogtowatch.com/watch-case-materials-explained-titanium/
Seiko kör med DiaShield ovanpÄ vilket ökar reptÄligheten. Ska vara 1.5ggr hÄrdre Àn 316L stÄl.