• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

”SvĂ„r att fĂ„ tag pĂ„â€ Ă€r vĂ€l ett försĂ€ljningsknep tĂ€nker jag. Vad gĂ€ller prissĂ€ttningen sĂ„ Ă€r den ca 18 000 under listpris pĂ„ helt ny, var inne pĂ„ Magnussons ur igĂ„r och kollade. Är det sĂ„ farligt med tanke pĂ„ att den Ă€r den nya tavlan? Vad borde den ligga pĂ„ tycker ni?

”SvĂ„r att fĂ„ tag pĂ„â€ Ă€r vĂ€l ett försĂ€ljningsknep tĂ€nker jag. Vad gĂ€ller prissĂ€ttningen sĂ„ Ă€r den ca 18 000 under listpris pĂ„ helt ny, var inne pĂ„ Magnussons ur igĂ„r och kollade. Är det sĂ„ farligt med tanke pĂ„ att den Ă€r den nya tavlan? Vad borde den ligga pĂ„ tycker ni?
TĂ€nkte inte pĂ„ att detta var nya tavlan... :oops: Är det viktigt för dig med nya tavlan? De som gĂ„tt hĂ€r pĂ„ KS Ă€r ju SBGJ001, dvs gamla tavlan, men de har gĂ„tt klart under 40k, nĂ€rmre 35k faktiskt. Är den nya tavlan vĂ€rd mellanskillnaden? FrĂ„gan Ă€r vĂ€l ocksĂ„ vad man egentligen betalar hos AD, prutmĂ„n brukar vĂ€l finnas pĂ„ det mesta i denna bransch?

För att svara pÄ din grundfrÄga: SÄ lÀnge den har korrekt cert ska vÀl inte garanti vara ett problem. Jag reagerade mest pÄ texten och priset men det var ju inte egentligen det du frÄgade om, sorry.

Den Àr beskriven som "nyskick" och dÄ Àr vÀl ca 20% av nypris upp till köparen att hissa eller dissa tÀnker jag. Har du frÄgat Magnussons om det finns prutmÄn pÄ en ny? UtifrÄn det svaret fÄr du göra en egen bedömning. Det gÄr ju inte riktigt att sÀga vad som Àr det korrekta beg priset, det beror ju pÄ hur ivrig sÀljaren Àr att bli av med den, om det Àr en attraktiv modell osv. Men om det vore jag, om det Àr en modell man verkligen vill ha, och eventuellt tÀnkt köpa ny i butik, dÄ skulle jag tycka 20-25% pÄ en begagnad i nyskick Àr en bra affÀr.

A66F75FA-5046-4F98-A933-35FAE558797A.jpeg

SBGA129 idag

Den Ă€r vĂ€l minst 10k dyrare Ă€n vad dessa brukar gĂ„ för pĂ„ k&s? Sen vet jag inte den modellen Ă€r sĂ„ svĂ„r att fĂ„ tag pĂ„ egentligen? Är inte limiterad vad jag vet och det dyker upp beggade exemplar till salu dĂ„ och dĂ„.
HÄller med, ~10k för dyr och standardmodell.

Åker till Tokyo om nĂ„gra dagar och tĂ€nkte spana in lite Grand Seikos pĂ„ plats. Har tidigare inte brytt mig om japanska klockor men har blivit ordentligt pepp nu nĂ€r jag ska till Tokyo.

Skulle dÀrför vilja veta vilka GS som anses mest klassiska/ikoniska/coolast. Snowflaken Àlskar jag och har redan koll pÄ men vad finns det mer att klÀmma pÄ?

Åker till Tokyo om nĂ„gra dagar och tĂ€nkte spana in lite Grand Seikos pĂ„ plats. Har tidigare inte brytt mig om japanska klockor men har blivit ordentligt pepp nu nĂ€r jag ska till Tokyo.

Skulle dÀrför vilja veta vilka GS som anses mest klassiska/ikoniska/coolast. Snowflaken Àlskar jag och har redan koll pÄ men vad finns det mer att klÀmma pÄ?
Kvartsarna i sbgv serien som INTE kommer till europa.

@sir alex Sbgx285, samma boett och utseende som sbgv 019g men utan glasbaksidan. Sbgv237 brun tavla och den udda boetten med öron. Sbgv229, 231 och 233 med titanboeten. Sbgt modellerna med dag/datum, listan springer ivÀg ;) GÄ in pÄ den japanska hemsidan och browsa :cigar: Jag inser för egen del att jag mÄste spara rejÀlt med reskassa innan det blir ett besök i Japan :p

@sir alex Sbgx285, samma boett och utseende som sbgv 019g men utan glasbaksidan. Sbgv237 brun tavla och den udda boetten med öron. Sbgv229, 231 och 233 med titanboeten. Sbgt modellerna med dag/datum, listan springer ivÀg ;) GÄ in pÄ den japanska hemsidan och browsa :cigar: Jag inser för egen del att jag mÄste spara rejÀlt med reskassa innan det blir ett besök i Japan :p
Grymt. Tack!!!

Funderar pÄ att kanske göra ett till försök med SBGJ231 pÄ forumet. NÄgon hÀr som Àr intresserad? TÀnker mig ett pris pÄ 55".

Tillbaka
Topp