Den Àr ju bara sÄ grym!BlÄ grÄa kameleonten SBGH267
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den Àr ju bara sÄ grym!BlÄ grÄa kameleonten SBGH267
![]()
![]()
Jag har en likadan och det Àr ju en ganska gammal modell... mÄnga "bÀttre" modeller har tillkommit genom Ären med uppgraderade verk, frÀschare boett och inte minst GS andrahandsvÀrde Àr inte sÄ högt osv. SÄ i fint skick runt 17-18tkr IMO.
Om det Àr SEIKO i Japan som polerat en klocka sÄ brukar det inte pÄverka vÀrdet nÀmnvÀrt. Dels brukar det vara japanpriserna som sÀtter prisnivÄerna runt i vÀrlden (och dÀr Àr Àldre exemplar oftast polerade) och dels mÀrks det ju knappt om en GS Àr polerad vid service av Seiko i Japan.Lyssna pÄ @yonsson istÀllet, han har bÀttre koll. Jag blev lite förvÄnad över det större vÀrdetappet men Ä andra sidan Àr det ju inte nÄn Rolex vi pratar om. Mitt exemplar Àr dessutom polerad sÄ den Àr vÀrd Ànnu mindre (köptes i Japan för +10 Är sedan och dÄ kostade den ca 25 tkr).
De nyare GS verkar behÄlla vÀrdet lite bÀttre.
Om det Àr SEIKO i Japan som polerat en klocka sÄ brukar det inte pÄverka vÀrdet nÀmnvÀrt. Dels brukar det vara japanpriserna som sÀtter prisnivÄerna runt i vÀrlden (och dÀr Àr Àldre exemplar oftast polerade) och dels mÀrks det ju knappt om en GS Àr polerad vid service av Seiko i Japan.
NejHej alla gs experter, jag Àr pÄ jakt eftet en fin automatklocka i bra kvalite o hög finish och gs har ju mÄnga trevliga modeller men det gÀller bara att hitta rÀtt.
DÄ jag Àr en fan av breguetsiffror som index men inte hittat det nÀr jag surfat runt sÄ gÄr frÄgan till er, finns det o isÄfall vilka modeller?
Tror du har bÀttre lycka bland Seiko Presage, den line:n Àr lite mer Ät det hÄll du vill haHej alla gs experter, jag Àr pÄ jakt eftet en fin automatklocka i bra kvalite o hög finish och gs har ju mÄnga trevliga modeller men det gÀller bara att hitta rÀtt.
DÄ jag Àr en fan av breguetsiffror som index men inte hittat det nÀr jag surfat runt sÄ gÄr frÄgan till er, finns det o isÄfall vilka modeller?
Samma tavla finns i hi-beat utförande med runda SBGM-boetten. Har för mig @Molle har den.Sbgr085 kom vÀl 2013 i 40ex, men sedan har det vÀl inte kommit nÄgon, sÄ det Àr vÀl synd att sÀga Ja, om du letar ordentligt![]()
![]()
Har den verkligen breguetsiffror och inte vanliga arabiska?Samma tavla finns i hi-beat utförande med runda SBGM-boetten. Har för mig @Molle har den.
Nej, du tÀnker nog pÄ SBGH013. Inte breguet.Samma tavla finns i hi-beat utförande med runda SBGM-boetten. Har för mig @Molle har den.
ExaktHar den verkligen breguetsiffror och inte vanliga arabiska?
Men den Àr ju sjukt snygg med siffrorNej, du tÀnker nog pÄ SBGH013. Inte breguet.
![]()
Nej, du tÀnker nog pÄ SBGH013. Inte breguet.
![]()
Har nÄgon nÄn mer info om den hÀr modellen.![]()
Det finns ju fler. BlÄ Ginza store edition + nÄgon till.
Har nÄgon nÄn mer info om den hÀr modellen.
Jo, dom har mÄnga limiterade modeller. Dock oftast limiterade till max 400-500 ex jÀmfört med Omegas 15.000. Tror GS har slÀppt en och annan Wako-exlusiv modell limiterad till 20 ex eller sÄ.
Edit: Den hÀr Àr magisk! SBGH033, limiterad till 30 ex och Wako Store 2014. 37mm, Hi-beat och grymma Breguet-index 12-6-9. Mumma!
Edit: FramgÄr inte i fotot, men den har rispapperstavla, som Snowflake.
![]()
Verkar tyvÀrr inte existera nÄgra bÀttre foton Àn dessa frÄn nÄn katalog.
Ser man pÄ det finns ju, Àr det bara limiterade?![]()
![]()
Sbgx111
![]()
SBGA007
![]()
SBGH007
![]()
SBGE031
![]()
SBGE035
![]()
SBGW011
JeppSer man pÄ det finns ju, Àr det bara limiterade?
Nu nÀr du har en klocka med just den egenskapen, att stÄ emot magnetism i hög grad, har du satt dig in i vad som Àr den verksamma komponenten i klockan?Tesla tisdag?
![]()
Sbgx093