• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

P
C91FDBFB-7CE0-4D68-B930-78889BC86C39.jpeg

Slog till pÄ en lÀtt begagnad sbgx261. Fin sÄklart, men kan inte riktigt bestÀmma mig för om jag tycker den Àr skitsnygg i sin enkelhet eller om den Àr lite för enkel om ni förstÄr vad jag menar.
Personligen sÄ har jag mer och mer börjat uppskatta enklare klockor men av hög kvalitet och finish, dvs det G.S Àr bÀst pÄ. Föredrar dom lite Àldre modellerna framför dom nyare med mer fÀrger och mönster pÄ tavlan.

5CE0E2E3-7D9C-4DD6-A746-0C4A38972538.jpeg
Sedan sbgx 061 fick lÀmna, mest pÄgrund av storleken, har jag saknat en GS med svart tavla. I veckan landar förhoppningsvis en vÀrdig ersÀttare.:)
Samma boett men med en för mig bÀttre storlek, 40mm. Fram tills dess fÄr man minnas tillbaka...:rolleyes:

5CE0E2E3-7D9C-4DD6-A746-0C4A38972538.jpeg
Sedan sbgx 061 fick lÀmna, mest pÄgrund av storleken, har jag saknat en GS med svart tavla. I veckan landar förhoppningsvis en vÀrdig ersÀttare.:)
Samma boett men med en för mig bÀttre storlek, 40mm. Fram tills dess fÄr man minnas tillbaka...:rolleyes:
Fick hem min första GS med svart tavla i somras - top notch! Ger sjukt fina reflektioner i ljuset och grym lÀsbarhet. Och jag som tidigare dissat svarta tavlor...:banghead:

@yonsson, har för mig att du nÀmnde gruppköp pÄ GS-kvartsarna nÀr de vÀl kommer, visst menade du GMT-klockorna? Blir det av tror du?

Senast Àndrad:
@yonsson, har för mig att du nÀmnde gruppköp pÄ GS-kvartsarna nÀr de vÀl kommer, visst menade du GMT-klockorna? Blir det av tror du?
Det var @Molle som flummade om gruppköp. TROR han menar GS-kvartsmodeller som slÀpps under Basel 2018, alltsÄ inte de som kommer runt jul. Finns det dÀremot ett intresse sÄ kan vi sÀkert fixa gruppköp Àven pÄ GMTarna.

Det var @Molle som flummade om gruppköp. TROR han menar GS-kvartsmodeller som slÀpps under Basel 2018, alltsÄ inte de som kommer runt jul. Finns det dÀremot ett intresse sÄ kan vi sÀkert fixa gruppköp Àven pÄ GMTarna.
Flummar aldrig. Kan inte komma ihÄg riktigt (Äldern), men kÀnns mer som att jag, om jag sagt nÄgot, menade kvarts GMT:erna.

Flummar aldrig. Kan inte komma ihÄg riktigt (Äldern), men kÀnns mer som att jag, om jag sagt nÄgot, menade kvarts GMT:erna.
I vĂ„r senaste BaseltrĂ„d skrev du ”NĂ€sta Ă„r kör vi gruppköp pĂ„ GS-kvarts, börja spara”. Typ. Det tolkade jag som Basel19-releaser.

Hur upplever du tavlan? Jag kan tycka att den hantverksmÀssigt Àr 14/10 men att jag pÄ bilder uppfattar den som estetiskt mindre tilltalande eftersom jag upplever den som lite plottrig. Sen Àr jag minimalistisk i min smak, kanske bör tillÀggas
Skjuter in frÄn sidan. :)
IRL Àr den precis lagom diskret, tÀnkt pÄ att det Àr vÀldigt vÀldigt smÄ detaljer. Det gÀller alla GS-tavlor, de Àr vÀldigt balanserade och upplevs mindre galna IRL Àn pÄ foto.

Skjuter in frÄn sidan. :)
IRL Àr den precis lagom diskret, tÀnkt pÄ att det Àr vÀldigt vÀldigt smÄ detaljer. Det gÀller alla GS-tavlor, de Àr vÀldigt balanserade och upplevs mindre galna IRL Àn pÄ foto.
Ja jag misstĂ€nkte det, man blir ofta lurad av de makron, om Ă€n underbara, som lĂ€ggs upp med jĂ€mna mellanrum av er mĂ€sterfotografer. Ögat uppfattar sĂ€llan detaljer lika skarpt som det kan framstĂ„ av skarpa fotografin.

Hur upplever du tavlan? Jag kan tycka att den hantverksmÀssigt Àr 14/10 men att jag pÄ bilder uppfattar den som estetiskt mindre tilltalande eftersom jag upplever den som lite plottrig. Sen Àr jag minimalistisk i min smak, kanske bör tillÀggas
Magisk och hypnotiserande :)
En kamelont, skiftar mellan blÄ, grÄ, mörklila i solljus.
Mörkare och nÀstan svart vid mindre ljus.

PÄ armen Àr den inte alls plottrig utan ser mörkblÄ ut.
Det Àr nÀr du tittar nÀrmare dÄ tavlan, tecknen, nyanser och magin ifrÄn de dÀr japanska konstnÀrerna uppenbarar sig :)
58345BD2-523D-439D-BE19-6D9AB07B08E7.jpeg
6F4C3E1E-0ACA-4E6B-B1B5-8E4B30BF05CB.jpeg
EB51E689-DF3D-4792-AEA6-180F61DFEF5B.jpeg

Magisk och hypnotiserande :)
En kamelont, skiftar mellan blÄ, grÄ, mörklila i solljus.
Mörkare och nÀstan svart vid mindre ljus.

PÄ armen Àr den inte alls plottrig utan ser mörkblÄ ut.
Det Àr nÀr du tittar nÀrmare dÄ tavlan, tecknen, nyanser och magin ifrÄn de dÀr japanska konstnÀrerna uppenbarar sig :)
58345BD2-523D-439D-BE19-6D9AB07B08E7.jpeg
6F4C3E1E-0ACA-4E6B-B1B5-8E4B30BF05CB.jpeg
EB51E689-DF3D-4792-AEA6-180F61DFEF5B.jpeg
Roligt att lÀsa, och hÀrlig beskrivning! Ja de brukar veta vad de gör. Tycker verkligen att den Àr grym tavlan, men som jag skrev tidigare sÄ Àr det ibland svÄrt att fÄ en god uppfattning av hur dem bÀrs (öga mot fotografi)

Äger ingen gs men skall spendera fyra mĂ„nader i Japan frĂ„n och med nĂ€sta vecka sĂ„ nĂ„got kul mĂ„ste det bli.

Roligt att lÀsa, och hÀrlig beskrivning! Ja de brukar veta vad de gör. Tycker verkligen att den Àr grym tavlan, men som jag skrev tidigare sÄ Àr det ibland svÄrt att fÄ en god uppfattning av hur dem bÀrs (öga mot fotografi)

Äger ingen gs men skall spendera fyra mĂ„nader i Japan frĂ„n och med nĂ€sta vecka sĂ„ nĂ„got kul mĂ„ste det bli.

4 mÄnader, dÄ har du gott om tid att fönstershoppa och köpa det du verkligen vill ha. Det Àr lÀtt att köpa för mycket. :)

Ohhh, drömresa!
DÄ kommer du ha massa godis att vÀlja och vraka pÄ, finns sÄ mÄnga klockor och varianter som inte kommer ut till resten av vÀrlden.
Du fÄr hÄlla oss uppdaterad dÄ och dÄ med allt du ser och stöter pÄ dÀr :)

Ohhh, drömresa!
DÄ kommer du ha massa godis att vÀlja och vraka pÄ dÀr, finns sÄ mÄnga klockor och varianter som inte kommer ut till resten av vÀrlden dÀr.
Du fÄr hÄlla oss uppdaterad dÄ och dÄ med allt du ser och stöter pÄ dÀr :)
Ja verkligen! Kommer bo i en nÄgot mindre stad (400k) i norra Japan sÄ fÄr hoppas att man kan snubbla pÄ roliga saker (lÀs: klockor). Kommer sÄklart resa runt en del med. Jag har övervÀgt att göra ett resereportage under eller efter, men jag lovar att lÀgga in lite bilder hÀr om inget annat

Tillbaka
Topp