Synken Àr god.Hette det GS-onsdag?
![]()
Familjen Sbgv checkar synken ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Synken Àr god.Hette det GS-onsdag?
![]()
Familjen Sbgv checkar synken ...
Den duger Ät den som vill ha den, i detta fallet jagSynken Àr god.
Ser att 009an fortf Àr i ett bra skick![]()
SBGH267 & SBGV009![]()
Klart! Sambon har ögat den dÄ o dÄ... fÄr en stekpanna sÄ fort hon nÀrmar sig den...Ser att 009an fortf Àr i ett bra skick![]()
Sjukt snygg den dÀr. Bara Àlskar den boetten.![]()
SBGW047
Mycket rolig boett, man kan sitta med klockan lÀnge och bara leka med ljuset..Sjukt snygg den dÀr. Bara Àlskar den boetten.
Ett tips dÀr Àr att du kan hÄlla "knappen" nertryckt och slÀppa den nÀr sekundvisaren trÀffar kl 12. Blir mer exakt dÄ samt att du slipper sikta med fingret nÀr sekundvisaren trÀffar 12Har kollat lite klockor med appen WatchCheck i snart en vecka.
Ler lite smÄnöjt varje morgon nÀr det blir Spring Drivens tur (SBGA127).
Nu Àr inte kontrollen hundraprocentig eftersom man sjÀlv mÄste trycka pÄ appen nÀr man tycker att sekundvisaren pÄ klockan stÄr pÄ tolv, men man fÄr iaf en bra uppfattning.
![]()
Vad nice! Det funkar juEtt tips dÀr Àr att du kan hÄlla "knappen" nertryckt och slÀppa den nÀr sekundvisaren trÀffar kl 12. Blir mer exakt dÄ samt att du slipper sikta med fingret nÀr sekundvisaren trÀffar 12![]()
Ok, jag har nu haft min Sarb035 i 2,5v och blir fortfarande lika glad över att se hur ljuset spelar i index och visare som den ljusa urtavlan. Men att jÀmföra den med GS gÄr nog inte.
Sarb Àr vÀl ungefÀr som att bli utsatt för ett kul fylletrolleritrick medan jag vet att GS Àr som att fÄ se ett proffs pÄ scen.
Sarben har mer eller mindre konkurerat ut min BB36 och dÄ dyker en tanke upp. SÀlja BB36 och fÄ loss lite cash till en instegs GS? MÄste vara nÄgon som Àr lika stor som Sarb035 eller gÀrna nÄgot mindre.
Har kikat recensioner hÀr (tack @yonsson) samt nÀtet och hajat att den Àr nÄgon sbgx vi pratar om dÄ. Kan dock tycka lÀnken ser lite trÄkigt normal ut. Gillar de 5delade med polerade smala lÀnkbitarna i mitten. Sen vore kanske nÄgon struktur pÄ tavlan hÀrligt ocksÄ men dÄ kanske vi mÄste hoppa upp ett snÀpp eller tvÄ pÄ GS stegen?
RÀtt sÀker pÄ att jag gillar ljus tavla. Har sett en del annonser hÀr pÄ KS men de kommer upp hyfsat sÀllan.
Ăr det nĂ„gonting jag ska tĂ€nka extra pĂ„ eller Ă€r det bara köra nĂ€r jag hittar en? Begpriserna verkar ligga frĂ„n 12k och uppĂ„t.
Roligare med en bild ocksÄ. Sbgx059
![]()
Stulen bild
Grymt! TackarTjo!
Har testat SBGX063 och 067(titan) och bÄda var(Àr) fantastiska klockor.
Har Àven haft en Sarb035 och det Àr lite som du sÀger, allt Àr bÀttre pÄ GS.
Ja varför fick de lÀmna dÄ?
Har annat i spannet 36-38mm som jag gillar Ă€n mer, jag Ă€r svag för datejust och för mig Ă€r tiden förbi att âsamlaâ. AnvĂ€nds de inte frekvent sĂ„ fĂ„r de lĂ€mna.
Men Sbgx i 37mm Àr enligt mig en fantastisk allround klocka och ser man till prislappen sÄ har jag svÄrt att hitta nÄgot jag hellre skulle vÀlja.
Lycka till i jakten!
Haha jag visste att jag skulle fÄ knuffar i rÀtt riktigt hÀrSBGT har den 5-delade lÀnken.
Kalasfint! dÄ ÄterstÄr bara bekymret att hitta en ocksÄYes, de ligger dÀr
Jo jag sÄg dennaTitan brukar ligga nÄgra lappar högre, vill minnas att 067 ocksÄ hade 5 delad lÀnk
SK945?Idag fÄr SBGR053:an följa med över pölen.
![]()
Jag tror att den finns kvar pÄ forumet, om du kikar i min referenstrÄd kan du nog lista ut vem köpte den av mig!Jo jag sÄg denna
https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbgx067.85550/
Skulle vara en fulltrÀff i vad jag söker tror jag. Instegs GS, struktur pÄ tavla och 5delad lÀnk.
Vad vÀgde den tro? @xBjörne Àr den kvar pÄ forumet?
Aldrig sett tidigare, riktigt nice! Vad har den för ref?
Aldrig sett tidigare, riktigt nice! Vad har den för ref?
LÀnkinfÀstningen föll kanske inte mig i smaken. I övrigt en otroligt bra modell! Grym GS!
LH422