• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

DSC01465.jpg

Ledsen om detta uppmÀrksammats tidigare (jag har inte hunnit med alla 249 sidorna Àn...)
Men. Nog kan det vÀl bara vara ett japanskt mÀrke som vÀljer att inleda sin bruksanvisning med vad som vÀl nÀrmast Àr att betrakta som poesi? Fantastiskt tycker jag!
Tick tock, tick tock....
4EA78185-6465-4726-B1B5-29DC27D2DE8F.jpeg
Trevlig bild komposition, vad Àr det för ref. pÄ klockan?
Djup svÀrta, vad Àr det för ref. pÄ klockan?

Den hÀr videon passar lika bra i SeikotrÄden ocksÄ, men lÀnkar den hÀr istÀllet. En kort jÀmförelse mellan bland andra Grand Seiko, Patek och Seiko. Att GS har sÄn finish Àr ju inte förvÄnande egentligen. Kul Àr dock att en Seiko Samuraj faktiskt hÄller hög klass.

Vilken referens Àr den dÀr Grand Seikon? Blev helt kÀr!

Hur kommer det sig att 029/229 inte Ă€r sĂ„ populĂ€rt? Är den obekvĂ€m att bĂ€ra under lĂ„ng tid?

*a) Hur kommer det sig att 029/229 inte Ă€r sĂ„ populĂ€rt? *b) Är den obekvĂ€m att bĂ€ra under lĂ„ng tid?
Om det Àr SBGV229 du menar sÄ fanns det ingen 029 och 229 fanns bara för den Japanska marknaden. *b) En av de absolut bekvÀmaste klockor jag haft, nÀr jag bestÀllde min var den första utanför Japan fick jag höra. *a) SÄ det Àr nog sÄ enkelt att det inte finns sÄ mÄnga i butik.
Är det nĂ„gon annan 029/229 du menar fĂ„r du lĂ€gga ovanstĂ„ende till vĂ€rdelöst vetande, och Ă€r det dykaren du menar Ă€r det vĂ€l pris och storlek som avskrĂ€ckt mĂ„nga :D

Hur kommer det sig att 029/229 inte Ă€r sĂ„ populĂ€rt? Är den obekvĂ€m att bĂ€ra under lĂ„ng tid?
Antar att du menar SBGA029/229, jag tycker det Àr en rÀtt underskattad klocka hÀr pÄ KS. Konsensus rÄder dock hÀr att den Àr tung och kanske lite för stor. Jag hade den ett tag och tyckte den var supertrevlig, sitter bra pÄ handleden. Men visst, det Àr ingen lÀtt pjÀs direkt.

NÀr vi nu ÀndÄ pratar Springdrive chronos - rÄkar ju finnas en löjligt bra SBGC013 till salu, antar att den har precis samma mÄtt som 001?

Exakt hur stort bÀr en sÄn dÀr? NÄgon som har nÄgon vettig jÀmförelse? Bara att glömma om man ligger runt 17cm handled?

NÀr vi nu ÀndÄ pratar Springdrive chronos - rÄkar ju finnas en löjligt bra SBGC013 till salu, antar att den har precis samma mÄtt som 001?

Exakt hur stort bÀr en sÄn dÀr? NÄgon som har nÄgon vettig jÀmförelse? Bara att glömma om man ligger runt 17cm handled?
013 Àr dock i titan, sÄ lÀttburen.

Tillbaka
Topp