Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Trevlig bild komposition, vad Àr det för ref. pÄ klockan?Ledsen om detta uppmÀrksammats tidigare (jag har inte hunnit med alla 249 sidorna Àn...)
Men. Nog kan det vÀl bara vara ett japanskt mÀrke som vÀljer att inleda sin bruksanvisning med vad som vÀl nÀrmast Àr att betrakta som poesi? Fantastiskt tycker jag!
Tick tock, tick tock....
![]()
Djup svÀrta, vad Àr det för ref. pÄ klockan?
Visst 17!Trevlig bild komposition, vad Àr det för ref. pÄ klockan?
Det Àr vÀl en SBGA203?Visst 17!
Det Àr en SBGJ001
Lite roligt med denna Àr att urtavlan faktiskt Àr grÄ. Med solen direkt pÄ tavlan Àr den mellangrÄ. I skugga Àr den "djupt svart".Trevlig bild komposition, vad Àr det för ref. pÄ klockan?
Ah - nej, @BarbaBaba hade citerat tvÄ inlÀgg, jag svarade pÄ det översta. Min klocka (som ligger ur fokus pÄ bruksanvisningen) Àr en SBGJ001Det Àr vÀl en SBGA203?
Den hÀr videon passar lika bra i SeikotrÄden ocksÄ, men lÀnkar den hÀr istÀllet. En kort jÀmförelse mellan bland andra Grand Seiko, Patek och Seiko. Att GS har sÄn finish Àr ju inte förvÄnande egentligen. Kul Àr dock att en Seiko Samuraj faktiskt hÄller hög klass.
Haha, jag som egentligen bara var framme med pekpinnen âglöm inte ref. till bilderâAh - nej, @BarbaBaba hade citerat tvĂ„ inlĂ€gg, jag svarade pĂ„ det översta. Min klocka (som ligger ur fokus pĂ„ bruksanvisningen) Ă€r en SBGJ001![]()
NÀr jag hade den tyckte jag den var för fin att bÀra till vardagsSbgv009. Fantastisk klocka.
![]()
Jag vÄgar ha den, dock endast pÄ jobbet. Sen har jag bestÀmt att ha den pÄ mitt bröllop. NÀr det nu blir...NÀr jag hade den tyckte jag den var för fin att bÀra till vardagsHoppas du lyckas nöta ner den dÀr hemska zaratsupoleringen
![]()
Det Àr en SBGE201Vilken referens Àr den dÀr Grand Seikon? Blev helt kÀr!
Riktigt trevligt!Galet fina tavlor... kÀnner mig rÀtt nöjd med den line-upen...
SvÄrt att vÀlja bara...
![]()
Om det Ă€r SBGV229 du menar sĂ„ fanns det ingen 029 och 229 fanns bara för den Japanska marknaden. *b) En av de absolut bekvĂ€maste klockor jag haft, nĂ€r jag bestĂ€llde min var den första utanför Japan fick jag höra. *a) SĂ„ det Ă€r nog sĂ„ enkelt att det inte finns sĂ„ mĂ„nga i butik.*a) Hur kommer det sig att 029/229 inte Ă€r sĂ„ populĂ€rt? *b) Ăr den obekvĂ€m att bĂ€ra under lĂ„ng tid?
Antar att du menar SBGA029/229, jag tycker det Ă€r en rĂ€tt underskattad klocka hĂ€r pĂ„ KS. Konsensus rĂ„der dock hĂ€r att den Ă€r tung och kanske lite för stor. Jag hade den ett tag och tyckte den var supertrevlig, sitter bra pĂ„ handleden. Men visst, det Ă€r ingen lĂ€tt pjĂ€s direkt.Hur kommer det sig att 029/229 inte Ă€r sĂ„ populĂ€rt? Ăr den obekvĂ€m att bĂ€ra under lĂ„ng tid?
Top of the trÀsk blev det ocksÄ. Sjukt bra den dÀr! Grattis!
TackTop of the trÀsk blev det ocksÄ. Sjukt bra den dÀr! Grattis!
TackSÄ grym den dÀr, grattis! SÄg annonsen igÄr och övervÀgde lÀnge pÄ att slÄ till, men du hann före. FÄr man frÄga omkrets pÄ din handled, har inte sett nÄgon irl Àn för att prova pÄ min egen?
Nice! Riktigt fin den dÀr!Nu fÄr jag dras med en SBGE245
![]()
Nice! Riktigt fin den dÀr!
Vad tycker du om silikonet?
HÄller med, fÀrgen passade tavlan bÀttre Àn vad bilder kan förmedla.Kan inte uttala mig om kÀnslan Ànnu men jag Àlskar fÀrgen!
013 Àr dock i titan, sÄ lÀttburen.NÀr vi nu ÀndÄ pratar Springdrive chronos - rÄkar ju finnas en löjligt bra SBGC013 till salu, antar att den har precis samma mÄtt som 001?
Exakt hur stort bÀr en sÄn dÀr? NÄgon som har nÄgon vettig jÀmförelse? Bara att glömma om man ligger runt 17cm handled?