013 Àr dock i titan, sÄ lÀttburen.
Gillar ju titan - sÄ det lockar, men det gör inte min arm grövre tyvÀrr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
013 Àr dock i titan, sÄ lÀttburen.
Inget snack om saken, men sÄ Àr det sÄ att jag mer gillar idén med kronografer Àn sjÀlva klockorna. Sitter och vÀger för och emot men befarar att det skulle bli en snar flipp med förlust Àven pÄ den.. men ÀndÄ, den Àr ju nice den dÀr..Riktigt bra pris pÄ Molles!
Man blir ju sugen....
Inget snack om saken, men sÄ Àr det sÄ att jag mer gillar idén med kronografer Àn sjÀlva klockorna. Sitter och vÀger för och emot men befarar att det skulle bli en snar flipp med förlust Àven pÄ den.. men ÀndÄ, den Àr ju nice den dÀr..
Eller, sÄ köper jag den och byter mot din SBGE245 nÀr du tröttnat pÄ den.![]()
Den Ă€r stor, inget snack om det. Men Seiko Ă€r fan riktigt bra pĂ„ att göra stora klockor som sitter bra. SjĂ€lvklart beroende pĂ„ hur handleden ser ut men jag lovar nĂ€stan att det funkar pĂ„ dina 17cm. Ăr sjĂ€lv snĂ€ppet tunnare och ligger precis pĂ„ grĂ€nsen för att klara av den (enligt mig sjĂ€lv dĂ„NĂ€r vi nu Ă€ndĂ„ pratar Springdrive chronos - rĂ„kar ju finnas en löjligt bra SBGC013 till salu, antar att den har precis samma mĂ„tt som 001?
Exakt hur stort bÀr en sÄn dÀr? NÄgon som har nÄgon vettig jÀmförelse? Bara att glömma om man ligger runt 17cm handled?
Det Àr en hypotetiskt diskussionSnart blir vi tagna i örat hÀr men jag ser inte att 245 skulle Äka nÄgonstans. DÀremot min gamle grail SLA025.
Hmmmm![]()
Det Àr en hypotetiskt diskussion
Men jag "behöver" spring drive I mitt liv..
Inget snack om saken, men sÄ Àr det sÄ att jag mer gillar idén med kronografer Àn sjÀlva klockorna. Sitter och vÀger för och emot men befarar att det skulle bli en snar flipp med förlust Àven pÄ den.. men ÀndÄ, den Àr ju nice den dÀr..
Eller, sÄ köper jag den och byter mot din SBGE245 nÀr du tröttnat pÄ den.![]()
Den Ă€r stor, inget snack om det. Men Seiko Ă€r fan riktigt bra pĂ„ att göra stora klockor som sitter bra. SjĂ€lvklart beroende pĂ„ hur handleden ser ut men jag lovar nĂ€stan att det funkar pĂ„ dina 17cm. Ăr sjĂ€lv snĂ€ppet tunnare och ligger precis pĂ„ grĂ€nsen för att klara av den (enligt mig sjĂ€lv dĂ„)
Halloj! Min sambo har kÀrat ner sig i en Grand Seiko nÀr jag gick in för att testa en Snowflake! Modellen heter stgr001j och Àr en skapelse pÄ 35mm med 100m vattentÄlighet, lÀnk, diamantindex och imponerande 72h gÄngreserv pÄ automatverket.
Innan hon öppnar plÄnboken ville hon höra sig för bland er ifall det hÀr ett bra köp. Om ni kÀnner till nÄgra problem med urverk osv.
Sen ville vi höra om ni har tips pÄ andra klockor hon kanske vill ta en titt pÄ innan hon slÄr till pÄ denna. BÄde Grand Seiko och andra mÀrken gÄr bra. Kriterier Àr 34-38mm storlek, lÀnk, vattentÄlig och gÀrna lite bling (dock bara lite dÄ priset gÀrna fÄr hÄllas under 50k). Helst ville hon ha en snowflake sjÀlv, men den var för stor. Och minsta modellen med en spring drive var 39mm om vi förstod det rÀtt, annars hade hon gÀrna tagit en annan med spring drive.
Annars Àr som sagt all input om just den hÀr modellen uppskattad. Tack!
![]()
Hur kommer det sig att 029/229 inte Ă€r sĂ„ populĂ€rt? Ăr den obekvĂ€m att bĂ€ra under lĂ„ng tid?
InstÀmmer med @Isodor men tycker hon borde satsa pÄ deras kvarts istÀllet. Stgf tror jag serien gÄr under...Halloj! Min sambo har kÀrat ner sig i en Grand Seiko nÀr jag gick in för att testa en Snowflake! Modellen heter stgr001j och Àr en skapelse pÄ 35mm med 100m vattentÄlighet, lÀnk, diamantindex och imponerande 72h gÄngreserv pÄ automatverket.
Innan hon öppnar plÄnboken ville hon höra sig för bland er ifall det hÀr ett bra köp. Om ni kÀnner till nÄgra problem med urverk osv.
Sen ville vi höra om ni har tips pÄ andra klockor hon kanske vill ta en titt pÄ innan hon slÄr till pÄ denna. BÄde Grand Seiko och andra mÀrken gÄr bra. Kriterier Àr 34-38mm storlek, lÀnk, vattentÄlig och gÀrna lite bling (dock bara lite dÄ priset gÀrna fÄr hÄllas under 50k). Helst ville hon ha en snowflake sjÀlv, men den var för stor. Och minsta modellen med en spring drive var 39mm om vi förstod det rÀtt, annars hade hon gÀrna tagit en annan med spring drive.
Annars Àr som sagt all input om just den hÀr modellen uppskattad. Tack!
![]()
Tack för tipset! Ja, jag misstÀnkte att det skulle bli svÄrsÄlt och sa till henne att hon fÄr rÀkna med att fÄ sÄlt den för en brÄkdel av inköpspris om hon fÄr sÄlt den alls.Gs har en hel del fina dammodeller.
Oavsett urverk sÄ Àr det bra saker. Den detalj man bör kanske ta med sig Àr - om man skall avyttra en GS dammodell sÄ Àr marknaden vÀldigt liten i Sverige och dÀrmed mÄste priset sÀttas dÀrefter.
Vad menar du med att du tror den gÄr under? Att den slutar tillverkas? Och Àr det isÄfall ett problem?InstÀmmer med @Isodor men tycker hon borde satsa pÄ deras kvarts istÀllet. Stgf tror jag serien gÄr under...
Det han menar Àr att modellserien heter stgfTack för tipset! Ja, jag misstÀnkte att det skulle bli svÄrsÄlt och sa till henne att hon fÄr rÀkna med att fÄ sÄlt den för en brÄkdel av inköpspris om hon fÄr sÄlt den alls.
Vad menar du med att du tror den gÄr under? Att den slutar tillverkas? Och Àr det isÄfall ett problem?
Jag ska nÀmna kvarts för henne, men misstÀnker att hon Àr sugen pÄ en mekanisk eller spring drive.
Hahaha! Jahaaa! SÄ motsvarigheten i kvarts heter stgf! DÄ Àr jag med!Det han menar Àr att modellserien heter stgf
Jag menade att ref. nr. I serien börjar pÄ STGF. Tex. Stgf265. Jag sÄg att dom Àr mindre Àn hennes önskemÄl...Vad menar du med att du tror den gÄr under? Att den slutar tillverkas? Och Àr det isÄfall ett problem?
Jag ska nÀmna kvarts för henne, men misstÀnker att hon Àr sugen pÄ en mekanisk eller spring drive.
Det dÀr sÄg ju cool ut![]()
Jag vet att mÄnga (tex ibland jag, men det beror ocksÄ pÄ om det sjunger eller inte) fÄr panik av tex ett lÀderband pÄ en dykare. Men hur Àr det med kronografer? Canvas Àr kosher va?
SBGC001.
Man gör som man vill. Jag gillar inte ens nato men gillade denna kombo. Det finns sÀkert massvis som tycker det Àr helfel, men det Àr ok![]()
Jag vet att mÄnga (tex ibland jag, men det beror ocksÄ pÄ om det sjunger eller inte) fÄr panik av tex ett lÀderband pÄ en dykare. Men hur Àr det med kronografer? Canvas Àr kosher va?
SBGC001.
Snyggt pÄ bild men tycker sjÀlv att det blir för högt alltsammans.![]()
SBGC001.
Bra köp dÀr! Inte dum alls pÄ handleden eller hur.
Inte dum alls. Den har ju dessutom microjustering i lÄset.Bra köp dÀr! Inte dum alls pÄ handleden eller hur.
Sjukt bra! Stort grattis.