• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Jag som nybörjare pÄ GS bifogar denna bild:

En bra dag helt enkelt :)
7F2A4777-D74A-4EC6-B02C-6BB851E79A47.jpeg

Visst Àr det en bra dag :)

20190512_185927.jpg

InstÀmmer, idag Àr en bra dag!
IMG_20190512_193941__01.jpg
Nu slarvas det friskt med ref. i trÄden. Vi mÄste hÄlla samma höga klass som klockorna ;)

Det hÀr med sekundvisare pÄ kvartsare och index förresten...
Sekundvisaren pÄ min sbgn003 missar index med nÄgon grad eller tvÄ (en sekund motsvarar sex grader).
Det Àr sÄ pass lite sÄ det inte stör, men det syns om man kollar lite noggrannare.
Hade för mig att sekundvisaren pÄ GS alltid skulle trÀffa index.
Om det Àr sÄ, tror ni KM globen kan justera den?
Om det Àr över hela varvet borde det gÄ att fixa tycker jag.

Det hÀr med sekundvisare pÄ kvartsare och index förresten...
Sekundvisaren pÄ min sbgn003 missar index med nÄgon grad eller tvÄ (en sekund motsvarar sex grader).
Det Àr sÄ pass lite sÄ det inte stör, men det syns om man kollar lite noggrannare.
Hade för mig att sekundvisaren pÄ GS alltid skulle trÀffa index.
Om det Àr sÄ, tror ni KM globen kan justera den?
Hej, jag har samma ”problem” och jag var och kollade med KM i Globen. De sa att de kunde skicka den till GS service center som garantiĂ€rende, men det skulle ta nĂ„gra veckor. Jag har inte skickat in min Ă€nnu, anvĂ€nder den varje dag - men planen Ă€r att göra det sĂ„ smĂ„ningom :)

Hej, jag har samma ”problem” och jag var och kollade med KM i Globen. De sa att de kunde skicka den till GS service center som garantiĂ€rende, men det skulle ta nĂ„gra veckor. Jag har inte skickat in min Ă€nnu, anvĂ€nder den varje dag - men planen Ă€r att göra det sĂ„ smĂ„ningom :)
DÄ kommer jag att göra likadant. AnvÀnder min vÀldigt ofta ocksÄ, fortfarande lika förtjust i den som nÀr jag köpte den.
FÄr ha den dag som natt i en mÄnad för att dÀmpa sakningsÄngesten :)

Har lÀnge tÀnkt att SBGJ227 hade varit en trevlig pjÀs att kÀnna pÄ men misstÀnker att de som har en hÄller hÄrt i dom? :)

Är det nĂ„gon som sett SBGR259 personligen och vet hur tavlan Ă€r pĂ„ SBGR259?
GÄr den mer Ät silver eller Àr den mer Ät det gula hÄllet?

SBGR259_07105059609756_jpg.png

Trodde som vanligt att jag skulle göra debut i trÄden med nÄgot annat, i detta fall med spring drive. Var sur pÄ mig sjÀlv att jag inte knep klockan som @Zingo77 sÄlde, sÄ nÀr en annan dök upp var jag tvungen att slÄ till. Det kan vara början pÄ en lÄng vÀnskap.
08F9A0C9-D055-429F-AE65-54DC79863445.jpeg

Tack @Pete11 för en angenÀm affÀr.
/B

Trodde som vanligt att jag skulle göra debut i trÄden med nÄgot annat, i detta fall med spring drive. Var sur pÄ mig sjÀlv att jag inte knep klockan som @Zingo77 sÄlde, sÄ nÀr en annan dök upp var jag tvungen att slÄ till. Det kan vara början pÄ en lÄng vÀnskap.

/B
Den dÀr har en vÀldigt smakfull fÀrg kombo tycker jag, skulle en GMT införskaffas Àr den nr1 pÄ min lista. Njut :cigar:

/B
Superduperkvarts Àr inte fy skam det heller. :)

Ledsen om detta uppmÀrksammats tidigare (jag har inte hunnit med alla 249 sidorna Àn...)
Men. Nog kan det vÀl bara vara ett japanskt mÀrke som vÀljer att inleda sin bruksanvisning med vad som vÀl nÀrmast Àr att betrakta som poesi? Fantastiskt tycker jag!
Tick tock, tick tock....
4EA78185-6465-4726-B1B5-29DC27D2DE8F.jpeg

Tillbaka
Topp