• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

D9245C98-F3F0-437D-AF5F-7402F376A709.jpeg
2361E9A5-DD7D-48F5-9FBA-9E93C34997B3.jpeg
D2533818-989E-49DE-91E0-13C8111DAD41.jpeg

Dubbelpostar dagens nytillskott SBGX335 :)

Ser riktigt trevlig ut. Kan du möjligtvis skaka fram nÄgra side by side bilder med ex en Marinemaster eller dylikt sÄ man kanske kan bilda sig en uppfattning av dimensionerna?

Ja, nÀr minutvisaren Àr rakt upp sÄ Àr timvisaren precis lite förbi mitten av indexet klockan 1. Inte supermycket men ÀndÄ sÄ man mÀrker det om man stirrar pÄ det. Första dan tyckte jag det hÀnde pÄ fler index men sen har det blivit bÀttre, sÄ om det fortsÀtter sÄ Àr det nog ingen fara..

JÀkligt bra! Lite nyfiken pÄ att se hur den vita Àr i verkligheten. Har en 063 med champagnetavla och typ den enda som jag tror skulle kunna ersÀtta den Àr en 059.

Har en svaghet för ljusa urtavlor :)
Den Ă€r ”stomatol-porslinsvit” ;) Lika svart som 261 Ă€r svart Ă€r 259 vit. Jag tyckte den var för vit om man nu kan sĂ€ga sĂ„, sĂ„ gillar man riktigt kritvit sĂ„ har dom fĂ„tt till den lika bra som svĂ€rtan i den svarta :)

Den Ă€r ”stomatol-porslinsvit” ;) Lika svart som 261 Ă€r svart Ă€r 259 vit. Jag tyckte den var för vit om man nu kan sĂ€ga sĂ„, sĂ„ gillar man riktigt kritvit sĂ„ har dom fĂ„tt till den lika bra som svĂ€rtan i den svarta :)

Är det inte polarvit som Ă€r den vedertagna termen?:)

Men stomatol/porslinvit Àr ocksÄ en riktig beskrivning...

JÀkligt bra! Lite nyfiken pÄ att se hur den vita Àr i verkligheten. Har en 063 med champagnetavla och typ den enda som jag tror skulle kunna ersÀtta den Àr en 059.

Har en svaghet för ljusa urtavlor :)

Den hÀr Àr verkligen en kvintessentiell klocka. Allt som behövs men absolut inget dÀrutöver, design- eller funktionsmÀssigt. Ok man kan diskutera datumfönster men det Àr ÀndÄ ocksÄ en tidsangivelse.

82751F27-3B57-47AE-8122-444C13EC86E1.jpeg

Yes, Borealis. Jag Àr ingen lÀnk-kille. MisstÀnkte att boetten skulle komma till sin rÀtt pÄ gummi.
Och det gjorde den verkligen!
Tycker du ska testa Royal Straps sailcloth pÄ den dÀr. Tror tjockleken pÄ det klarar av den boetten. VÀldigt prisvÀrt band för övrigt med KS-rabatt.

Och det gjorde den verkligen!
Tycker du ska testa Royal Straps sailcloth pÄ den dÀr. Tror tjockleken pÄ det klarar av den boetten. VÀldigt prisvÀrt band för övrigt med KS-rabatt.
StĂ€ller mig nĂ„got tveksam till förslaget dĂ„ jag tycker detta Ă€r grĂ€nsfall till för tunt. Är lite sugen pĂ„ att köpa ett svart Brattegummi till den sĂ„ jag kan köra deras viklĂ„s.

StĂ€ller mig nĂ„got tveksam till förslaget dĂ„ jag tycker detta Ă€r grĂ€nsfall till för tunt. Är lite sugen pĂ„ att köpa ett svart Brattegummi till den sĂ„ jag kan köra deras viklĂ„s.
I see. Om du tycker det sĂ„ funkar det nog inte för dig. Å andra sidan Ă€r ju inte Breitlinggummit jĂ€ttetjockt heller.
HÀr en jÀmförelse, frÄn vÀnster -> Isofrane (originalet, har ingen koll pÄ Borealis tjocklek), - Breitling, - sailcloth
80A572CE-BBA1-4328-80ED-4041A22B45D8.jpeg

Tillbaka
Topp