Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Om man nu mĂ„ste ha glasbaksida och man inte Ă€r en Royal Oak sĂ„ Ă€r det dĂ€r sĂ„ bra som det kan bli.Ok, Iâll play - my behind![]()
Grattis! Finns det fler SBGX089 pĂ„ forumet? Jag var lite sugen, men stannade pĂ„ 093 sjĂ€lv. Den Perfekta Klockan, IMHO.Ăntligen fĂ„r man posta hĂ€r
Grymt nöjd
![]()
![]()
![]()
Tack! Nu Àr jag fortfarande nykÀr men benÀgen att hÄlla med dig map den perfekta klockan. Sitter som en smÀckGrattis! Finns det fler SBGX089 pÄ forumet? Jag var lite sugen, men stannade pÄ 093 sjÀlv. Den Perfekta Klockan, IMHO.
Snygg baksida, vad betyder siffrorna? NĂ„gonting med dykdjup?SBGX115
![]()
NÀr det Àr dags för batteriservice.Snygg baksida, vad betyder siffrorna? NÄgonting med dykdjup?
Kolla mÀrket i slutet av 2017, dÄ var det dags för batteribyte. Kollar du min bild ovan sÄ ser du ett mÀrke vid 2022.Snygg baksida, vad betyder siffrorna? NÄgonting med dykdjup?
Hur Àr lumen jÀmfört med en modern tonfisk?![]()
![]()
SBGX335
Tonfiskarna har ju den nya bÀttre lumen sÄ de vinner.Hur Àr lumen jÀmfört med en modern tonfisk?![]()
Men tonfiskarna har vÀl bara "stÀmplad" lume, borde inte mÀngden lume i plupparna pÄ denna kompensera?Tonfiskarna har ju den nya bÀttre lumen sÄ de vinner.
Men tonfiskarna har vÀl bara "stÀmplad" lume, borde inte mÀngden lume i plupparna pÄ denna kompensera?
Tack, Det visste jag inte, frÄn nÀr Àndrades det?![]()
![]()
De nyare tonfiskarna har ju utskuren och ifylld lume.
De nya referenserna som kom ut 2015, vissa 1000m-modeller hade det innan ocksÄ.Tack, Det visste jag inte, frÄn nÀr Àndrades det?
Aaaa... coolt. Tackar!Kolla mÀrket i slutet av 2017, dÄ var det dags för batteribyte. Kollar du min bild ovan sÄ ser du ett mÀrke vid 2022.
Iâll bite!Ok, Iâll play - my behind![]()
Kolla mÀrket i slutet av 2017, dÄ var det dags för batteribyte. Kollar du min bild ovan sÄ ser du ett mÀrke vid 2022.
Nej nej, det Àr dÄ den blir vintageSÄ 2045 fÄr man slÀnga klockan?
DÄ fÄr du fÀsta en Post-It pÄ baksidan dÀr du skriver nÀr det Àr dags för nÀsta batteribyte.SÄ 2045 fÄr man slÀnga klockan?
Undrar om man fÄr ett nytt baklock dÄ? Alt om de polerar bort lasermarkeringen och ger en ny?SÄ 2045 fÄr man slÀnga klockan?
Knappast ett problem för @yonssonDÄ fÄr du fÀsta en Post-It pÄ baksidan dÀr du skriver nÀr det Àr dags för nÀsta batteribyte.![]()
NÀ, kolla alla gamla tonfiskar.Undrar om man fÄr ett nytt baklock dÄ? Alt om de polerar bort lasermarkeringen och ger en ny?
De Àr ganska olika pÄ handleden, 029 upplever jag som vÀldigt stor och tung, smaksak vad man gillar.Kikade idag pÄ SBGA231 och SBGA229, Àr det nÄgon som har nÄgra funderingar vilken som Àr det bÀttre valet? Eller helt enkelt sÄ att man bör vÀnta pÄ LX 29an?
Intressant... kĂ€nner att 231/229 Ă€r âperfektâ i storlek, men tror inte jag skulle gilla den större... Antar att 335an Ă€r den optimalaDe Ă€r ganska olika pĂ„ handleden, 029 upplever jag som vĂ€ldigt stor och tung, smaksak vad man gillar.