• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Jag har ju haft ett antal av bÄda (nu har frun en sbgx). Det som störde mig med sbgx (förutom att den kÀndes lite för liten pÄ mig) var avsaknaden av applicerat index bredvid datumet och att sekundvisaren Àr öppen i centrum. Superlöjligt, men nÀr man vÀl sett det och tÀnker pÄ det :bag: BÄda Àr lika höga, sÄ vÀl pÄ armen kÀnns sbgv lite lÀgre pga den större diametern, men man kan ju inte gÄ fel med nÄgon av dom :)
Ah, indexen vid datumfönstret kÀnde jag till. Tycker det Àr lite slarvigt pÄ en GS men det kan jag nog leva med.
Jag hade tidigare en SARX055 som jag precis sĂ„lde. Den Ă€r 40.8mm men den upplevde jag betydligt större pĂ„ handleden Ă€n sbgv’n. Kan vara tavelfĂ€rgen som gör det samt detaljer i boettutformning...

Jag har ju haft ett antal av bÄda (nu har frun en sbgx). Det som störde mig med sbgx (förutom att den kÀndes lite för liten pÄ mig) var avsaknaden av applicerat index bredvid datumet och att sekundvisaren Àr öppen i centrum. Superlöjligt, men nÀr man vÀl sett det och tÀnker pÄ det :bag: BÄda Àr lika höga, sÄ vÀl pÄ armen kÀnns sbgv lite lÀgre pga den större diametern, men man kan ju inte gÄ fel med nÄgon av dom :)

NÀr jag mÀrkte att indexet bredvid datumfönstret inte var applicerad pÄ sbgx sÄ kÀnde jag precis som du beskriver det, kan inte bortse frÄn det av nÄgon konstig anledning. Har inte tÀnkt pÄ den öppna sekundvisaren förrÀn du skrev det nu, och ja, nu kan jag inte bortse frÄn det heller. Grym klocka Àr det trots ovanstÄende.

Har sjÀlv en SBGV och Àlskar den. PÄ bilderna du visar sÄ ser det ut som SBGX ser lite "ballare" ut. Vet att du blir helnöjd med bÄda sÄ ta den som som kÀndes bÀst nÀr du provade. Brukar ju luta Ät nÄgon liksom, sÄ ta den.

NÄgot som kanske spelar in Àr att bakgrunden till datumet Àr svart pÄ den svarta och vitt pÄ den blÄa. Ser helt klart bÀttre ut med svart.

Ah, indexen vid datumfönstret kÀnde jag till. Tycker det Àr lite slarvigt pÄ en GS men det kan jag nog leva med.
Jag hade tidigare en SARX055 som jag precis sĂ„lde. Den Ă€r 40.8mm men den upplevde jag betydligt större pĂ„ handleden Ă€n sbgv’n. Kan vara tavelfĂ€rgen som gör det samt detaljer i boettutformning...
Den petroleumblÄ tavlan Àr otroligt trevlig, tyckte inte det vita datumet störde nÀr jag hade min...

Hoppas ditt uttalande fÄr folk att lÀgga upp sbgx:ar pÄ köp & sÀlj :rolleyes:

37 vs 40
E56A4676-805B-4527-9383-B8A8C217A755.jpeg
SBGX, 37mm !! :)

SBGX vs SBGV, 37mm vs 40mm
Vet att frÄgan behandlats tidigare men jag behöver en 2nd oppinion för mina handleder..

SBGX, 37mm
1CAFD94C-5CA5-4A46-8CDC-6ED161CDBDEA.jpeg

SBGV, 40mm
E56A4676-805B-4527-9383-B8A8C217A755.jpeg
Du klarar helt klart av att bÀra upp de bÄda.
Men om jag ska tycka till sÄ Àr det snyggt nÀr en klocka Àr lite mindre sÄ mer lÀnk syns sÄ att sÀga.

SjÀlv har man inget val. Med klena handleder ser allt stort ut!

Nu ska jag gÄ och byta till min sbgn003 :D

Tillbaka
Topp