Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kompletterar med en lite bÀttre bild pÄ klockan. Kul nÀr man lyckas pricka rÀtt![]()
![]()
Kvarts. Liknande med siffror pÄ bezel Àr SBGM029, som jag kommer pÄ nu.underbar klocka! vad jag förstÄtt Àr den quartz? finns samma/liknande gmt med springdrive? Försöker hÄlla mig borta frÄn rolex explorer 2 nÀmligen haha
Klockan Àr fantastiskt fin. Quartz, javisst. Men vad Àr inte att gilla med det i detta fall? Inom 10 sek avvikelse per Är, temperaturkompenserad som den Àr. Varva med andra klockor, slipp stÀlla klockan nÀr den Äter kommer fram. Grymt skönt. Sen Àr spring drive hÀftigt, absolut. Men jag hade inte bytt verk i denna ens om jag kunde.underbar klocka! vad jag förstÄtt Àr den quartz? finns samma/liknande gmt med springdrive? Försöker hÄlla mig borta frÄn rolex explorer 2 nÀmligen haha
Ja, 39 mm. Modellen Àr ny, sÄ ja, de tillverkas fortfarande. Den grÄ limiterade upplagan vet jag inte hur det Àr stÀllt med, sÄ kanske att den Àr slutsÄld, vet ej. Men den blÄ och den svarta lÀr gÄ att fÄ tag i.quartz ser jag som en fördel haha. kör SS skydiver till vardags o blir vansinnig pÄ de automatiska klockorna jag har. skruva o stÀlla tid hela tiden =)
springdrive Àr ju grymt. men inget mÄste sÄklart. denna Àr 39mm right? tillverkas den fortfarande? har för mig att den inte gör det, men kan ha lÀst om nÄgon annan modell
sÄg precis ett 20min klipp pÄ youtube frÄn grand seiko. Tillverkning etc. onekligen lÀckert med deras nÀstan galna passion!!
Sbgx261 med 9F-quartz, 37mm.Vilken grand seiko skulle ni rekommendera till mig nÀr jag har dessa krav.
Ska vara jÀmbördig med en rolex Explorer 36mm. Imellan 36-39mm.
AlttsÄ vara en bra allround klocka som Àr tÄlig och som har lÀnk.
Ja den Àr fin. SÄg att den fanns i vit ocksÄSbgx261 med 9F-quartz, 37mm.
Ja finns Àven champagne (263), blÄ (265), brun (273) och en mÀrklig variant i silver (271).Ja den Àr fin. SÄg att den fanns i vit ocksÄ
Japp!Ja den Àr fin. SÄg att den fanns i vit ocksÄ
Kolla pÄ SBGX291/3 ocksÄ. Dock Àr de snyggare med gamla tavelkonfigurationen med Seiko överst, för dÄ var GS-loggan röd (alltsÄ SBGX091/3).Vilken grand seiko skulle ni rekommendera till mig nÀr jag har dessa krav.
HÄller med @hugget om just sbgx261. VÀldigt bra kontrast med svart tavla och borstade index = bra till vardags. Jag har dessutom kallat den DJ-killer tidigareVilken grand seiko skulle ni rekommendera till mig nÀr jag har dessa krav.
SvÄrt sugen pÄ en sÄdan sjÀlv och dÄ har jag varit i RolextrÀsket i mer Àn 10 Är ska nÀmnas. NÀsta klocka blir tveklöst en GS, mest troligt en 261. Det som lockar mest med den jmf med andra GS Àr nog storleken framförallt, plus att jag inte Àr ett stort fan av gÄngreservmÀtaren pÄ merparten av Spring drive-sortimentet.HÄller med @hugget om just sbgx261. VÀldigt bra kontrast med svart tavla och borstade index = bra till vardags. Jag har dessutom kallat den DJ-killer tidigare![]()
Den gör sig ruskigt bra pÄ bild men var lite f ö r blÄ för mig...Dubbelpost frÄn fredagstrÄden men den gjorde sig ju sÄ bra i förmiddagssolen
![]()
FörstÄr att reverson fick vÀnta, den dÀr Àr ju underbar!Jag höll ju pÄ och letade efter en Reverso, men denna dök upp pÄ K&S.. Reverson fÄr vÀnta
![]()
Jag höll ju pÄ och letade efter en Reverso, men denna dök upp pÄ K&S.. Reverson fÄr vÀnta
![]()
Jag har missat denna klocka tvÄ gÄnger tidigare nÀr den varit ute till försÀljning, sÄ det var inte mycket att fundera över. Men det kommer bli en Reverso, Inget snack om saken.Sweet
Onekligen tvÄ vÀldigt lika klockor... potato potato...
Fast du kommer alltid vilja ha en reverso, mer ikoniskt fÄr man leta efter, men förstÄr om du ville slÄ till pÄ den.
SĂ„ sjukt fet!SBGX115 idag,
![]()
Inte riktigt nÄgot sÄdant hopp, men om du har en klocka du Àr vÀldigt nöjd med tycker jag du borde behÄlla den och finansiera nÀsta pÄ annat sÀtt. Det Àr ju trots allt trevligt med flera olika klockorGÄr och funderar över om jag ska lÄta min black Bay 58 gÄ för att ersÀtta den med en 9F GMT, antagligen SBGN003.
GMT Àr anvÀndbart i jobbet och tycker den Àr skitsnygg. Samtidigt har jag vÀldigt svÄrt att lÄta Tudorn gÄ, det Àr ocksÄ en vÀldigt trevlig klocka. NÄgon som gjort ett liknande hopp?![]()