• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Soooom jag spanat pÄ denna. Min första GS och Spring Drive!

87437046-9424-44DF-BDA3-812AE4E884A0.jpeg
Grattis! Den har jag ocksÄ varit sugen pÄ av och till, fast med gamla tavlan. Blir kul att se fler bilder pÄ den.

Vad Àr det som gör att den gamla tavlan drar? Jag antar att det dÄ stÄr SEIKO överst. De senare med enbart GS ser bra mycket schysstare ut i mina ögon. Exklusivare. Men det Àr subjektivt, naturligtvis.

Vad Àr det som gör att den gamla tavlan drar? Jag antar att det dÄ stÄr SEIKO överst. De senare med enbart GS ser bra mycket schysstare ut i mina ögon. Exklusivare. Men det Àr subjektivt, naturligtvis.
Jag har ingen stark preferens men det Àr lite kul att det bara stÄr SEIKO högst upp.
Dock Àr de nyare tavlorna mer avskalade, mindre text totalt sett.

design01.png

Ny GINZA Limited 100 ex.

VÀldigt trevlig fÀrg pÄ tavlan men tror jag hade skippat guldvisaren. Tar över lite för mycket i mitt tycke.
Vad var det nu trÄdstarten hette? Sjölik Norrbottenstyle? :p Grönt Àr skönt och guld till grönt Àr alltid trevligt, men jag vet inte om jag Àr sÄ förtjust i de hÀr pressatsjögrÀstavlorna... Dom blir lite för otyglade i strukturen i kontrast med boetten tycker jag.

GÄr och funderar över om jag ska lÄta min black Bay 58 gÄ för att ersÀtta den med en 9F GMT, antagligen SBGN003.

GMT Àr anvÀndbart i jobbet och tycker den Àr skitsnygg. Samtidigt har jag vÀldigt svÄrt att lÄta Tudorn gÄ, det Àr ocksÄ en vÀldigt trevlig klocka. NÄgon som gjort ett liknande hopp? :D

Kul! Jag gjorde detta igÄr, dock mot en en SBGN005. Supernöjd.

Vad var det nu trÄdstarten hette? Sjölik Norrbottenstyle? :p Grönt Àr skönt och guld till grönt Àr alltid trevligt, men jag vet inte om jag Àr sÄ förtjust i de hÀr pressatsjögrÀstavlorna... Dom blir lite för otyglade i strukturen i kontrast med boetten tycker jag.
Sunburst Àr perfekt för den boetten. Skulle dock vilja se den tavelstrukturen fast i rött och pÄ en high-beat (typ byta ut tavlan pÄ SBGH267)

GÄr och funderar över om jag ska lÄta min black Bay 58 gÄ för att ersÀtta den med en 9F GMT, antagligen SBGN003.

GMT Àr anvÀndbart i jobbet och tycker den Àr skitsnygg. Samtidigt har jag vÀldigt svÄrt att lÄta Tudorn gÄ, det Àr ocksÄ en vÀldigt trevlig klocka. NÄgon som gjort ett liknande hopp? :D
Kör! Jag har aldrig nÄgonsin Ängrat en försÀljning av en modern klocka, det Àr bara prylar och allt gÄr att hitta pÄ nytt om man Ängrar sig!

Just kontrasten Àr rÄ-skön. :)

Tillbaka
Topp