Oron
Silver
Fina! SÄg du nÄgra priser?GS reseetui för 2 och 6 klockor.
Hos Svante i Globen nu.
![]()
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fina! SÄg du nÄgra priser?GS reseetui för 2 och 6 klockor.
Hos Svante i Globen nu.
![]()
![]()
![]()
![]()
Har sjÀlv en SBGA127 (mörkblÄ tavla, samma modell för övrigt).SBGA125
![]()
Har i princip varit den enda klockan jag burit under semestern, nÄgot enstaka undantag... kÀnns fortfarande trevligt att ta pÄ sig den varje morgon.
![]()
Grymt snygga bÄda tvÄ!Har sjÀlv en SBGA127 (mörkblÄ tavla, samma modell för övrigt).
Minns nÀr jag sökte info om SBGA125 vs SBGA127, hade otroligt svÄrt att bestÀmma mig.
Fick en nytÀndning pÄ SBGA125 nÀr jag sÄg din bild, hittade dessa fantastiska bilder pÄ nÀtet:
https://forums.watchuseek.com/f642/first-grand-seiko-sbga125-blizzard-dial-2015-le-4476714.html
Lite inne pÄ att frÄga om du Àr sugen pÄ att byta, samtidigt som jag kanske skulle hoppas pÄ ett nej.
Sjukt snygga modeller iaf.
(Tog fram min för att ta en bild, PR Àr nere pÄ noll, och den börjar ticka med en gÄng
![]()
? instrumentbrÀda pÄ hojen?![]()
Tack för info. Blev ett sexpack![]()
Man Àr en sissy. Det sÄg ju lite mulet ut.? instrumentbrÀda pÄ hojen?![]()
En sak som jag funderar pÄ angÄende reseetuier i den hÀr modellen, borde inte klockor pÄ lÀnk som ligger sÄ repa klockans baksida/insidan lÀnk?GS reseetui för 2 och 6 klockor.
Hos Svante i Globen nu.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja den bÀrs otroligt bekvÀmt!Den Àr grym. Ta tillvara pÄ den.
Kan tÀnka mig titan passar rÀtt bra dÄ den Àr nÄgot topptung i stÄlvarianten.
TackVilken skönhet!![]()
Kanske @yonsson har insikt i hur deras produktion ser ut, men jag Ă€r rĂ€dd att du kan ha rĂ€tt i din uppfattning. Personligen skulle jag misstĂ€nka att satsningen med att stĂ„ pĂ„ egna ben tillsammans med hĂ„rdlansering pĂ„ USA gör att det kan komma fler QC brister ett tag framöver. Volymerna ökar och försĂ€ljningen ska upp, hĂ€nger resten av organisationen med i samma takt?Ăntligen fĂ„tt tillbaka (egentligen i fredags) SBGN003 efter byte av visare samt centrering av sekundvisaren sĂ„ att den trĂ€ffar index.
Supernöjd nu, men fÄr mig ÀndÄ att undra hur sÄ uppenbara fel slinker igenom QC.
FÄr en kÀnsla av att dom "billigare" kvartsarna kanske inte fÄr samma attention to detail som deras exklusivare/dyrare mÀrkesbröder.
Bara en kÀnsla, men ÀndÄ. TvÄ missar pÄ en klocka liksom...
Exemplarisk kundservice av KM Globen och humana vÀntetider iaf.
![]()
Exakt det jag tĂ€nkte efter att jag postat. Ăkad efterfrĂ„gan fĂ„r produktionen att gĂ„ pĂ„ knĂ€na och ta genvĂ€gar eftersom man inte vill/kan dra ner pĂ„ försĂ€ljningen?Kanske @yonsson har insikt i hur deras produktion ser ut, men jag Ă€r rĂ€dd att du kan ha rĂ€tt i din uppfattning. Personligen skulle jag misstĂ€nka att satsningen med att stĂ„ pĂ„ egna ben tillsammans med hĂ„rdlansering pĂ„ USA gör att det kan komma fler QC brister ett tag framöver. Volymerna ökar och försĂ€ljningen ska upp, hĂ€nger resten av organisationen med i samma takt?
Det har inget att göra med kvarts. Det Àr samma folk som monterar kvarts-tavlor och visare som monterar springdrive-modeller.Kanske @yonsson har insikt i hur deras produktion ser ut, men jag Àr rÀdd att du kan ha rÀtt i din uppfattning. Personligen skulle jag misstÀnka att satsningen med att stÄ pÄ egna ben tillsammans med hÄrdlansering pÄ USA gör att det kan komma fler QC brister ett tag framöver. Volymerna ökar och försÀljningen ska upp, hÀnger resten av organisationen med i samma takt?
Kanske inte just med kvarts i sig, men resten av resonemanget kanske? Har dom förstÀrkt organisationen i alla led för att möta en högre efterfrÄgan? I sÄ fall Àr det ju bara extrem otur att det hÀnder pÄ flera av samma modell.Det har inget att göra med kvarts. Det Àr samma folk som monterar kvarts-tavlor och visare som monterar springdrive-modeller.
Det Àr nog snarare ett barchproblem. AlltsÄ att indexen i just den batchen inte blev bra. Det har skett förr Àven pÄ springdrivemodeller, Àven om det Àr ovanligt.Kanske inte just med kvarts i sig, men resten av resonemanget kanske? Har dom förstÀrkt organisationen i alla led för att möta en högre efterfrÄgan? I sÄ fall Àr det ju bara extrem otur att det hÀnder pÄ flera av samma modell.
Jag skulle nog valt en SBGJ (Mt Iwata dial eller nÄgon av de övriga GMT), funkar ju i alla lÀgen.OWG med Grand Seiko - vilken vÀljer ni?
En med spring drive, ljus tavla och utan andra komplikationer Àn datum. Typ Snowflake. KÀnns mest allround och passar nog bÀst för mitt anvÀndande.OWG med Grand Seiko - vilken vÀljer ni?
En med spring drive, ljus tavla och utan andra komplikationer Àn datum. Typ Snowflake. KÀnns mest allround och passar nog bÀst för mitt anvÀndande.
/B
Jag hade nog valt SBGA375G, tycker den blÄa tavlan kombinerat med den vassa boetten Àr grymt snyggt. Att den dessutom har Springdrive Àr ju ingen nackdel i min bok.OWG med Grand Seiko - vilken vÀljer ni?
OWG med Grand Seiko - vilken vÀljer ni?
En kronograf i titan med springdrive, datum och GMT. Det enda denna saknar Àr dagvisning - en liten subdial med veckodagar skulle funkat för mig. Men man kan vÀl inte fÄ allt.OWG med Grand Seiko - vilken vÀljer ni?
BenÀgen att hÄlla med - SBGA375 kÀnns komplett pÄ alla sÀtt. Skulle Àven kunna tÀnka mig SBGN00x.Jag hade nog valt SBGA375G, tycker den blÄa tavlan kombinerat med den vassa boetten Àr grymt snyggt. Att den dessutom har Springdrive Àr ju ingen nackdel i min bok.
SvÄrt... hade jag inte haft nÄgra och fÄtt köpa endast en sÄ kanske denna... sbge249...
![]()
Kanske inte bÀsta boetten dock.
Annars Àr sbgh267 för jÀkla bra - sÄ Àr det bara
![]()
FlÄng ny, lanserades för nÄgon vecka sedan. Det Àr Timeless Luxury watches som fÄtt göra en helt egen LE.JÀklar, inte sett 249 tidigare - riktigt, riktigt bra (hÄller ev med om boetten dock).