Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den Àr ju sÄ bra.Idag blir det fortsatt SBGH267
![]()
NĂ€r jag sĂ„g sbgv245 pĂ„ Hirsch Pure gummi (var det @Geparden ?) sĂ„ tyckte jag det riktigt slĂ€ta lirade bra med boettens kanter, det kanske vore nĂ„got Ă€ven pĂ„ denna? âArneâ eller nĂ„got annat ur Hirsch serie med gummi pĂ„ insidan, dom Ă€r ju sportiga till materialen sett.Behöver lite hjĂ€lp, vilka straps skulle funka bĂ€st pĂ„ min SBGX293? Gillar den som fan pĂ„ lĂ€nk men kul att alternera.
![]()
Tack för bra förslag, ska testa dem i sinom tid, tror ocksĂ„ det kommer lira! Sugen pĂ„ att typ testa brunt lĂ€der ocksĂ„.NĂ€r jag sĂ„g sbgv245 pĂ„ Hirsch Pure gummi (var det @Geparden ?) sĂ„ tyckte jag det riktigt slĂ€ta lirade bra med boettens kanter, det kanske vore nĂ„got Ă€ven pĂ„ denna? âArneâ eller nĂ„got annat ur Hirsch serie med gummi pĂ„ insidan, dom Ă€r ju sportiga till materialen sett.
Likt @BarbaBaba sÄ tror jag ett Hirsch Pure skulle bli perfekt pÄ den, bÄde i stil och funktion.Behöver lite hjÀlp, vilka straps skulle funka bÀst pÄ min SBGX293? Gillar den som fan pÄ lÀnk men kul att alternera.
![]()
Ăr sĂ„ sugen pĂ„ en SBGV011!
Vad tror ni om denna, Àr den i trÄkigaste laget med sina hairlines/smÄ repor pÄ boetten samt 2st repor pÄ glaset?(se övriga bifogade bilder). Hur mycket gÄr ett nytt vÀlvt safirglas loss pÄ?. Priset lÀr bli under 25k dÄ sÀljaren Àr öppen för prisförslag. Tacksam för svar!
![]()
![]()
Med tanke pĂ„ hur limiterad den Ă€r och hur sĂ€llan den dyker upp sĂ€ger jag, slĂ„ till!! Givetvis med förbehĂ„ll med vad du tycker du vill betalaĂr sĂ„ sugen pĂ„ en SBGV011!
Vad tror ni om denna, Àr den i trÄkigaste laget med sina hairlines/smÄ repor pÄ boetten samt 2st repor pÄ glaset?(se övriga bifogade bilder). Hur mycket gÄr ett nytt vÀlvt safirglas loss pÄ?. Priset lÀr bli under 25k dÄ sÀljaren Àr öppen för prisförslag. Tacksam för svar!
![]()
![]()
Den Àr sÄ himla snygg och verkar sÄ allround!. 37mm Àr sjyst storlek!Kör!
Har haft en sÄdan ett par Är och Àr en av mina favoriter i samlingen.
Det Ă€r pĂ„ sĂ€tt och vis kul att se en som verkligen burits, men hur faen repar man safirglaset pĂ„ en sĂ„n klocka? Jag beslutade visserligen att sĂ€lja min 009:a för jag tyckte den var för fin att bĂ€ra till vardags, men Ă€ndĂ„... Du fĂ„r ta hand om den bĂ€ttreĂr sĂ„ sugen pĂ„ en SBGV011!
![]()
![]()
Jo det Àr en udda fÄgel helt klart och blir priset bra kan man sÀkerligen kÀnna sig nöjdMed tanke pÄ hur limiterad den Àr och hur sÀllan den dyker upp sÀger jag, slÄ till!! Givetvis med förbehÄll med vad du tycker du vill betala
Kupat safir blir vÀl mer utsattDet Àr pÄ sÀtt och vis kul att se en som verkligen burits, men hur faen repar man safirglaset pÄ en sÄn klocka? Jag beslutade visserligen att sÀlja min 009:a för jag tyckte den var för fin att bÀra till vardags, men ÀndÄ... Du fÄr ta hand om den bÀttre![]()
det Àr ju inte original lÀdret, vet du om det finns med spÀnnet? Det Àr annars ganska dyrt...Jo det Àr en udda fÄgel helt klart och blir priset bra kan man sÀkerligen kÀnna sig nöjd![]()
Klockan Àr fullset med oanvÀnd lÀnk+oanvÀnt original lÀder med spÀnne!. Det Àr ett annat lÀder som sitter pÄ.det Àr ju inte original lÀdret, vet du om det finns med spÀnnet? Det Àr annars ganska dyrt...
Den Àr sÄ himla snygg och verkar sÄ allround!. 37mm Àr sjyst storlek!
En stor dag! KÀnner mig som en stolt klockpappa.Jag vÀlkomnar mig sjÀlv till trÄden (med för mig en ny GS).
![]()
Skick tĂ€nker jag inte uttala mig om men jag har Ă€gt 2st av den ljusa tavlan, sĂ„lde bĂ„da för under 20. En av de absolut bĂ€sta dressklockorna GS lanserat. Originalet fanns dock bara med ljus tavla sĂ„ pĂ„ sĂ„ sĂ€tt gillar jag den inte.Ăr sĂ„ sugen pĂ„ en SBGV011!
![]()
![]()
Ăr riktigt sugen pĂ„ en sĂ„n. Intryck? Hur lĂ€nge har du haft den? KĂ€nns den superdressad?
Den gör sig verkligen fin som dressare med lÀdret!Smeker handleden som fÄ andra klockor gör.
Kör den sjÀlv mest pÄ vintern eller till kavaj.
FÄr du den för 25k Àr det bara att köra, köpa nytt glas och skulle du tröttna sÀlja. FÄr garanterat pengarna tillbaka ...
Inget slÄr originalet egentligen, dÀr hÄller jag medSkick tÀnker jag inte uttala mig om men jag har Àgt 2st av den ljusa tavlan, sÄlde bÄda för under 20. En av de absolut bÀsta dressklockorna GS lanserat. Originalet fanns dock bara med ljus tavla sÄ pÄ sÄ sÀtt gillar jag den inte.
haft den sen i januari. Har kör mestadels vintage sen 2001 och i Ă„r Ă€r det nog den klocka jag anvĂ€nt mest. VĂ€ldigt ovanligt för mig att jag anvĂ€nder en ny klocka och en klocka sĂ„ ofta...Ă€r vĂ€l ett rĂ€tt bra betygĂr riktigt sugen pĂ„ en sĂ„n. Intryck? Hur lĂ€nge har du haft den? KĂ€nns den superdressad?
![]()
Ny GINZA Limited 100 ex.
VÀldigt trevlig fÀrg pÄ tavlan men tror jag hade skippat guldvisaren. Tar över lite för mycket i mitt tycke.
Om jag fattade rÀtt sÄ Àr den limiterad till 100 ex sÄ den blir nog i princip omöjlig att fÄ tag pÄ Àven i Japan dÀr den ska sÀljas.Boom!
JÀklar sÄ bra - nu ryckte det till lite...
Omöjlig att fÄ tag pÄ i Svedala antar jag?
Om jag fattade rÀtt sÄ Àr den limiterad till 100 ex sÄ den blir nog i princip omöjlig att fÄ tag pÄ Àven i Japan dÀr den ska sÀljas.
Det Àr pÄ sÀtt och vis kul att se en som verkligen burits, men hur faen repar man safirglaset pÄ en sÄn klocka?