• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

@Isodor @BarbaBaba @yonsson Efter flera dagars förhandlande om priset blev SBGV011 i superfint skick min!:woot:. En kvarts-gral för en i grunden kvartsÀlskare om man sÀger sÄ. Gav upp priset ett tag och började titta pÄ andra billigare erbjudanden som ni sett men tyckte till slut det var vÀrt att slanta upp extra för en i ett finare skick.
Om allt gÄr vÀgen lÀr den vara hos mig i slutet av nÀsta vecka.
Detta blir min första GS(den kommer inte lÀmna mig!) och som urkul bonus fÄr man hoppa in i denna GS-klubben(Àven officiella-quartztrÄden-för-kvarts-samtal).
Btw, har en oerhört cool Omega x-33 Skywalker pÄ bestÀllning som lÀr dyka upp i sept!. Man fÄr inte nog av kvarts kÀnns det som;). Tack för era Äsikter!

Senast Àndrad:
@Isodor @BarbaBaba @yonsson Efter flera dagars förhandlande om priset blev SBGV011 i superfint skick min!:woot:. En kvarts-gral för en i grunden kvartsÀlskare om man sÀger sÄ. Gav upp priset ett tag och började titta pÄ andra billigare erbjudanden som ni sett men tyckte till slut det var vÀrt att slanta upp extra för en i ett finare skick.
Om allt gÄr vÀgen lÀr den vara hos mig i slutet av nÀsta vecka.
Detta blir min första GS(den kommer inte lÀmna mig!) och som urkul bonus fÄr man hoppa in i denna GS-klubben(Àven officiella-quartztrÄden-för-kvarts-samtal).
Btw, har en oerhört cool Omega x-33 Skywalker pÄ bestÀllning som lÀr dyka upp i sept!. Man fÄr inte nog av kvarts kÀnns det som;). Tack för era Äsikter!
Grattis! Ser fram emot bilder och tankar nÀr du fÄtt den. Som @yonsson nÀmnde var ju originalet med ljus tavla och lÀder, men denna har sÀkert bÀttre lÀsbarhet med den grÄ/svarta tavlan. Helt klart en av de bÀttre Heritage/Homage som slÀppts Àven med avvikande lÀnk och tavla :)

SBGX335 :)

06A5B285-96D6-4876-8CD9-8D3F84258FE0.jpeg
F45A554B-BAC9-4920-85F8-806A8363E312.jpeg

Är sĂ„ sugen pĂ„ en SBGV011!
Vad tror ni om denna, Àr den i trÄkigaste laget med sina hairlines/smÄ repor pÄ boetten samt 2st repor pÄ glaset?(se övriga bifogade bilder). Hur mycket gÄr ett nytt vÀlvt safirglas loss pÄ?. Priset lÀr bli under 25k dÄ sÀljaren Àr öppen för prisförslag. Tacksam för svar!
s-l1600.jpg

1.jpg

Bara att köra! Jag har letat lÀnge efter en sÄn sÄ nÀr du ledsnar.. hojta :)

Grattis! Ser fram emot bilder och tankar nÀr du fÄtt den. Som @yonsson nÀmnde var ju originalet med ljus tavla och lÀder, men denna har sÀkert bÀttre lÀsbarhet med den grÄ/svarta tavlan. Helt klart en av de bÀttre Heritage/Homage som slÀppts Àven med avvikande lÀnk och tavla :)
Tack, ska försöka bjuda pÄ en bildkavalkad samt mina reflektioner kring den!
Ska jag ha den med silvertavla kÀnner jag nog mer för den mekaniska;). Valde sbgv011 för att jag Àr frÀlst i svarta och Àven grÄa tavlor för den delen. TvÄ saker i en smÀll förhöjer nöjet. Sen Àr det ett plus med avlÀsbarheten som du sÀger!. Jag ser klockan som en perfekt allrounder för min del att man kan dressa upp och ner den, dessutom Àr storleken kanon. Förresten kan man komplettera med en beads of rice lÀnk tror ni????-eller gÄr jag över grÀnsen nu och skÀndar originalet för mycket?:D:p

Senast Àndrad:
Tack, ska försöka bjuda pÄ en bildkavalkad samt mina reflektioner kring den!
Ska jag ha den med silvertavla kÀnner jag nog mer för den mekaniska;). Valde sbgv011 för att jag Àr frÀlst i svarta och Àven grÄa tavlor för den delen. TvÄ saker i en smÀll förhöjer nöjet. Sen Àr det ett plus med avlÀsbarheten som du sÀger!. Jag ser klockan som en perfekt allrounder för min del att man kan dressa upp och ner den, dessutom Àr storleken kanon. Förresten kan man komplettera med en beads of rice lÀnk tror ni????-eller gÄr jag över grÀnsen nu och skÀndar originalet för mycket?:D:p
Hittar du en BoR som passar mot boetten blir det nog riktigt trevligt. Jag har för mig det Àr tight mellan lugghÄlen och boetten, sÄ en med raka endlinks funkar sÀkert ocksÄ :)

Hittar du en BoR som passar mot boetten blir det nog riktigt trevligt. Jag har för mig det Àr tight mellan lugghÄlen och boetten, sÄ en med raka endlinks funkar sÀkert ocksÄ :)
Tror jag med, fyför vad coolt det hade blivit!
Ja det verkar vara tight, iaf av bilder att döma nÀr lÀdret sitter pÄo_O
FÄr bli ett senare projekt men som jag verkligen ska försöka genomföra!

Ibland fÄr man nÄn idé, och börjar fundera. Ni vet hur det Àr...
Skulle jag ha tagit en svart istÀllet...? Men sÄ tittar man pÄ den hÀr
20190818_081936.jpg

och funderar, hur tÀnkte jag egentligen?
SBGN003 har tre egentliga fördelar (beroende pÄ tycke och smak)
1. Svart bakgrund pÄ datumhjulet, men det funkar ju dÄligt pÄ den blÄ.
2. Orange GMT-visare, jag gillar orange.
3. Svart Àr lite mer mÄngsidigt. Men Ä andra sidan Àr klockan inte superdiskret med sin vridring sÄ det kan vara sak samma.

Fördelar med SBGN005
1. BlÄ sunbursttavla, jag gillar blÄ tavlor.
2. Röd GMT-visare som ger en överlÀgsen kontrast mot den blÄ tavlan.
3. Den Àr roligare

Med det sagt sÄ sÄlde jag min SBGN005 relativt fort efter gruppköpet. Men varje gÄng jag funderar pÄ att skaffa en igen sÄ Àr det SBGN005 jag tÀnker pÄ.

Byt alltsÄ inte :)

SBGN003 har tre egentliga fördelar (beroende pÄ tycke och smak)
1. Svart bakgrund pÄ datumhjulet, men det funkar ju dÄligt pÄ den blÄ.
2. Orange GMT-visare, jag gillar orange.
3. Svart Àr lite mer mÄngsidigt. Men Ä andra sidan Àr klockan inte superdiskret med sin vridring sÄ det kan vara sak samma.

Fördelar med SBGN005
1. BlÄ sunbursttavla, jag gillar blÄ tavlor.
2. Röd GMT-visare som ger en överlÀgsen kontrast mot den blÄ tavlan.
3. Den Àr roligare

Med det sagt sÄ sÄlde jag min SBGN005 relativt fort efter gruppköpet. Men varje gÄng jag funderar pÄ att skaffa en igen sÄ Àr det SBGN005 jag tÀnker pÄ.

Byt alltsÄ inte :)
InstÀmmer helt o till fullo. Hade kunnat skriva det sjÀlv. Med tanke pÄ att den blÄ kulören Àr sÄ mörk, ter sig ocksÄ klockan som nÀstan svart, allt som oftast. Med en mer eller mindre tydlig blÄ underton.

Fast jag gillar ocksÄ orange. Verkar vara nÄt manligt drag...

InstÀmmer helt o till fullo. Hade kunnat skriva det sjÀlv. Med tanke pÄ att den blÄ kulören Àr sÄ mörk, ter sig ocksÄ klockan som nÀstan svart, allt som oftast. Med en mer eller mindre tydlig blÄ underton.

Fast jag gillar ocksÄ orange. Verkar vara nÄt manligt drag...
Ja, kanske? Orange Àr ju en bruksfÀrg som jag associerar till vÀgarbeten, rÀddningstjÀnst, sjörÀddning osv. Det kanske Àr det som bidrar?

NÄgon av er som stött pÄ strul med Spring Drive? Min började ticka jÀvligt snabbt (+72sek pÄ 24h)... In pÄ Klockmaster som avskrivit magnetism och nu ska den ut och resa. NÄgon som upplevt nÄgot liknande?

Bara att köra! Jag har letat lÀnge efter en sÄn sÄ nÀr du ledsnar.. hojta :)
Ett tips Àr att köpa en med ett fint glas.............för jag fick nyligen reda pÄ vad ett nytt kostar inkl. nödvÀndig packningsservice: 6900:-
@BarbaBaba-Inte otÀnkbart att du sÄlde din sbgv009 om du kÀnde den blev lite vÀl utsatt i vardagen:D
Men sÄ Àr det kupat safirglas med vad jag förstÄr AR pÄ insidan, det kostar helt enkelt!. Finns dyrare t.ex. Longines-Legend Diver har kupat som ligger pÄ 10k, Àven Omega Dark/Grey side of the moon iterationerna gÄr lös pÄ ca 10k.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp