Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Peacock idag - sbgj227
![]()
Den dĂ€r skulle man ta mig tusan kunna bli en OWG med! SĂ„ fin Ă€r den!Itâs such a peach,
![]()
Riktigt, riktigt bra.Nu har man blivit med GS fin-kvartsare!
Ălskar min SBGV011, verkligen snygg, magisk, fantastiskt finish etc.....
Kalasskick och fullset dessutom. LÀdret var monterat nÀr klockan anlÀnde men ska montera pÄ lÀnken sÄ fort jag har fixat ett bandbytarverktyg av superb kvalite'.
Batteriet vill jag byta till ett av hög kvalite, gÀrna Seiko orig. eller Maxell som har bra rykte att inte börja lÀcka alltför tidigt.
Trevlig helg pÄ er!
![]()
![]()
![]()
Nice! Den Àr Ànnu bÀttre pÄ lÀnk!Nu har man blivit med GS fin-kvartsare!
Ălskar min SBGV011, verkligen snygg, magisk, fantastiskt finish etc.....
Kalasskick och fullset dessutom. LÀdret var monterat nÀr klockan anlÀnde men ska montera pÄ lÀnken sÄ fort jag har fixat ett bandbytarverktyg av superb kvalite'.
Batteriet vill jag byta till ett av hög kvalite, gÀrna Seiko orig. eller Maxell som har bra rykte att inte börja lÀcka alltför tidigt.
Trevlig helg pÄ er!
![]()
![]()
![]()
Det Àr jag ocksÄ övertygad om!Nice! Den Àr Ànnu bÀttre pÄ lÀnk!![]()
Riktigt, riktigt bra.
Det Àr hur coolt som helst med dom dÀr halva hÄrstrÄtunna sekundvisarna.TÀnkte ge mina reflektioner kring den sÄ hÀr lÄngt men som du sÀger Àr den riktigt, riktigt bra!
Vad gÀller storleken pÄ 37mm bÀrs den helt klart större p.g.a. de massiva bandhornen vilket rimligen kan generaliseras till att den bÀrs som 39-40mm?.
Finishen Àr som förvÀntat fantastisk dÀr hela boetten skimrar fint men Àven indexen gnistrar/blÀnker tjusigt utan att det blir störigt.
Den borstning som finns pÄ visare, index Àr lika fantastiskt, ja allt Àr fantastisk. Sekundvisaren Àr smal som en nÄl och ibland aningen svÄrlÀst men det kan jag leva med
för det Àr bÀttre Àn ingen alls tÀnker jag
LÀsbarheten funkar jÀttebra i bÄde solljus och mörkare förhÄllanden men mer blÀnk i inomhusbelsyning. Tycker att 1st AR pÄ insidan av glaset gör ett riktigt bra jobb men inte i klass med t.ex. Breitling för de kör dubbelt AR i dagslÀget om jag nu Àr helt pÄlÀst. Det Àr ju ganska lÀtt att repa AR pÄ utsidan av ett glas sÄ tur Àr det att man inte har det pÄ denna modellen dÄ glaset kostar 6,9k friska bananer inkl. tÀthetsservice. Underbart Àr glaset dock dÄ det Àr konvext för vintage kÀnsla eller likna originalet. Kronan Àr vÀl tilltagen som originalet för ett massivare intryck och sÄ man fÄr bra grepp vid eventuell justering. LÀdret Àr svinsnyggt av god kvalite', likasÄ spÀnnet fast lÀnken kommer verkligen rÀttfÀrdiga denna klockan. KlÀmde lite pÄ lÀnken som jag tycker har jÀttefin finish men inte i klass med t.ex. en 6-siffrig Rolex sub-lÀnk dÄ den Àr lite sladdrig/glappig. NÀr lÀnken kommer pÄ kanske det Àr enklare att uppskatta hur robust den Àr samt hur den ter sig pÄ handleden.
Vekligen Àlskar denna klocka pÄ svart lÀderband men detta pÄ bilden Àr 1 mm för stort. Nu bestÀllt ett 19 mm frÄn B & S.
![]()
![]()
SBGX115
![]()
2017 om jag inte minns fel. Det var dÄ mÄnga klockbutiker reade ut sina GS med gamla tavlan.Supergrym!
BÄde Seiko och Grand Seiko pÄ tavlan. NÀr slutade de med det?
2017 tror jag.Supergrym!
Men lÀgg av. Jag hade ju bestÀmt mig för att min nÀsta keeper skulle heta nÄgot som börjar pÄ R...
Riktigt bra med svart band pÄ den!
Vita urtavlor blir sÄ jÀkla bra pÄ svart band. Det tar liksom fram klockan mer Àn om man har lÀnk pÄ.
De andra har redan svarat men 2017 Àr Àven det Är dÄ GS hÄrdsatsande pÄ USA-marknaden och separerade SEIKO frÄn GS. Beslutet blev officiellt under Baselworld (mars) och de nya tavlorna började rulla ut i juli 2017. GS-dykarn ovan producerades 2014-2016.Supergrym!
Det har kÀnts som nÄgot av en trend med bruna band senaste2 Ären, men svart Àr faen alltid svartRiktigt bra med svart band pÄ den!
Men lÀgg av. Jag hade ju bestÀmt mig för att min nÀsta keeper skulle heta nÄgot som börjar pÄ R...![]()