Beror pÄ vilket pris man kollar. Svenska priset Àr ju tokigt, bÀttre i Thailand.SÄÄÄÄÄÄÄ jÀkla fet! Har varit nÀra pÄ den men andrahandsvÀrdet Àr vÀl sÄdÀr?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Beror pÄ vilket pris man kollar. Svenska priset Àr ju tokigt, bÀttre i Thailand.SÄÄÄÄÄÄÄ jÀkla fet! Har varit nÀra pÄ den men andrahandsvÀrdet Àr vÀl sÄdÀr?
2st i USA, en i London och den du Àr inne i.
https://klocksnack.se/threads/recension-grand-seiko-sbgh257.84739/
LÀst hÀr?
Beror pÄ vilket pris man kollar. Svenska priset Àr ju tokigt, bÀttre i Thailand.
Hej!
Var inne pÄ helt nyöppnad GS boutique i Bangkok (fjÀrde butiken i vÀrlden utanför Japan enligt sÀljaren). Superfint!
Har alltid varit fascinerad av SBGH255 och testade den live idag. Har lite beslutsÄngest och tÀnkte höra klocktrÄdens visa kommentarer/erfarenheter.
Jag Àlskar klockans utseende, att det Àr en hi-beat och kÀnslan pÄ handleden! Det som tar emot Àr precisionen (lÀst pÄ flera forum....den verkar hÄlla -1 till +8 spd vardaglig anvÀndning, men Àr "+8" sÄ great i prisklassen?), ej keramisk bezel, samt att mÄnga klagar pÄ vikspÀnnet (jag har ingen egen Äsikt).
Tacksam för kommentarer...
![]()
![]()
![]()
![]()
Tjo!
Gillar klockans utseende skarpt. Sitter ju otroligt bekvÀmt trots sin storlek.
Den svarta tavlan mot guldet gör att den ser sjukt kaxig och snygg ut, gillar. Bland de snyggaste designade dykarna dÀr ute.
LÄset lÀr man sig leva med och jag kan faktiskt finna det rÀtt praktiskt ibland pÄ sommaren nÀr handleden kan snabbt Àndra lite i tjocklek. SÄklart inte rolex 6-siffrig kvalité men den sitter skönt pÄ handleden och fyller sin funktion.
Urverket Àr 36' bph och krÀver service lite ofta Àn andra. SpÀckad till en viss intervall.
KÀnner man sig bekvÀm med det sÄ kan jag tycka det Àr en grym klocka och ovanlig.
KÀnner man sig obekvÀm med att lÀgga pengar pÄ service dÄ och dÄ skulle jag gÄ pÄ nya quartz dykarn som yonsson kör. Eller om du har en större plÄnbok kolla pÄ sbga231 med spring drive.
Ăven nya LX dykarn Ă€r fin. UngefĂ€r lika tjock som den du kikar pĂ„.
SBGA231 Àr nÄgot tunnare vilket jag tycker har sina fördelar.
Lycka till i ditt val!
Köp dÄ! SpÀnnet kan man utan problem leva med, dÄ Àr det jobbigare med 23mm bandbredd. Det Àr en grym klocka! Jag sÄlde bara min för att;Supertack för dina tÀnkvÀrda reflektioner!
Jag har redan en 9F (sbgx291) och 9R (sbgc015) och dÀrav kanske blir fÀrgad av precisionen.... samtidigt vore det kul med tredje kategorin 9S (speciellt hi-beat).
Som nÄgon skrev sÄ finns kanske inte den perfekta klockan. Jag kan sÀkert leva med spÀnnets kvalitet vs funktion, spd avvikelse vs 36' bph:s flow samt vetskapen om att det svarta pÄ bezeln inte Àr keramisk.
Klockan Àr ju sÄ fin!!
Ăver förvĂ€ntan mĂ„ste jag sĂ€ga!
Skönt att ha en Sub men som inte alls Àr en Sub utan mycket mer under radarn samtidigt som den har grymma detaljer!
![]()
Den var inte dum du!![]()
BestÀlld under Basel och nu har leverans kommit Àven till den sydliga landsbygden. SBGY003. Springdrive, Àntligen!
Som det Ă€r just nu sĂ„ Ă€r det Japan import eller en skön resa till Tokyo som gĂ€ller. Omicron fĂ„r tag pĂ„ dem till bra pris, landar runt 42â inkl frakt och moms/tull om man gĂ„r den vĂ€gen!Kan man bestĂ€lla hem en sĂ„dan frĂ„n sin lokala GS AD eller Ă€r man verkligen tvungen att dra en resa?
Grattis, riktigt snygg den dÀr!![]()
BestÀlld under Basel och nu har leverans kommit Àven till den sydliga landsbygden. SBGY003. Springdrive, Àntligen!
Kika lÀngre uppGrattis, riktigt snygg den dÀr!
Kan man fÄ en bild pÄ baksidan ocksÄ?
Bra val! Visst Àr den fin?![]()
Kan ju vara sÄ att den legat pÄ hyllan ett tag sÄ batteriets livslÀngd redan Àr uppnÄtt?Hur lÀnge bör ett GS batteri rÀcka nÀr man köper nytt frÄn AD?
Jag köpte en SBGX259 i mitten av december och den har redan börjat hoppa tvÄ sekunder Ät gÄngen, kÀnns som lite vÀl kort batterilivslÀngd.
Bör jag krÀva nytt batteri + trycktest utan kostnad?
Hur lÀnge bör ett GS batteri rÀcka nÀr man köper nytt frÄn AD?
Jag köpte en SBGX259 i mitten av december och den har redan börjat hoppa tvÄ sekunder Ät gÄngen, kÀnns som lite vÀl kort batterilivslÀngd.
Bör jag krÀva nytt batteri + trycktest utan kostnad?
Fantastisk. Ălskar bl.a. hur minutringen ger tavlan lite pie pan kĂ€nsla.Bra val! Visst Ă€r den fin?
Ni med GS quartz. Behöver byta batteri pÄ tjejens. Kan random uris göra det, eller bara ADs?
Den dÀr tavlan Àr banne mig inte dum!SBGE033![]()
Ja, og nÄr solen er borte gÄr den nesten i svart.Den dÀr tavlan Àr banne mig inte dum!![]()
Ăr det samma klocka!?Ja, og nĂ„r solen er borte gĂ„r den nesten i svart.![]()
Ja, to for Ă©nĂr det samma klocka!?![]()
![]()
Ett tomt batteri Àr dessvÀrre inget garantiÀrende. Man fÄr hoppas att dom Àr sjyssta men inget man kan krÀva.Borde vÀl falla under garanti tiden.