• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Det vara vÀl bara en tidsfrÄga innan de polerade ytorna skulle fÄ sina första mÀrken (glasringen kl. 6 och 8). Hade dock hoppats pÄ att det skulle dröja lite lÀngre Àn en vecka. Det ser dock betydligt vÀrre ut pÄ bilden Àn vad det upplevs i verkligheten. Nu gÄr det ju att slappna av lite.
20190827_190131.jpg

Jag mÄste erkÀnna att jag hyser osunda tankar, eller drömmar, om en mer allround toolwatch som ersÀttare till nÄgon av dessa. Det kÀnns dumt dÄ bÄda pÄ nÄgot sÀtt Àr drömklockor för mig med titan, skönaste GS lÀnken jag prövat (med microjustering i lÄset) och inte minst spring drive.

Men har tankarna börjat snurra sÄ Àr det svÄrt (omöjligt? ) att bli av med dem.
Helst skulle jag bara lÀgga undan bÄda och utforska nÄgot annat ett tag, men jag ligger redan pÄ det tak jag satt för klockinnehavet.
NÄvÀl, Àr nÄgon intresserad av nÄgon av dessa kan vi ta diskussion i PM. Annars kanske det blir en annons vad det lider.

IMG_20190827_200235.jpg

Jag mÄste erkÀnna att jag hyser osunda tankar, eller drömmar, om en mer allround toolwatch som ersÀttare till nÄgon av dessa. Det kÀnns dumt dÄ bÄda pÄ nÄgot sÀtt Àr drömklockor för mig med titan, skönaste GS lÀnken jag prövat (med microjustering i lÄset) och inte minst spring drive.

Men har tankarna börjat snurra sÄ Àr det svÄrt (omöjligt? ) att bli av med dem.
Helst skulle jag bara lÀgga undan bÄda och utforska nÄgot annat ett tag, men jag ligger redan pÄ det tak jag satt för klockinnehavet.
NÄvÀl, Àr nÄgon intresserad av nÄgon av dessa kan vi ta diskussion i PM. Annars kanske det blir en annons vad det lider.

IMG_20190827_200235.jpg
Kastar en japansk kniv & stekpanna!
Ge fan i o sÀlja! Du har min chrono! :)

.. va o grÀvde i trÄden just för denna anledning.
”Vem av de hĂ€r jĂ€vlarna hĂ€r i GS trĂ„den va det som snodde Molles chrono!”

Grattis till snyggaste kronon!!!
Har du kvar sbgh267:an förresten?
Var ocksÄ förbi globen precis... landmastern Àr sjukt cool!
:)
267an har tyvÀrr lÀmnat, en ofrivillig kidnappning/bytesdeal. JÀkligt bra, en man Ängrade och gjorde ont i klocksjÀlen... upprepar att enbart titta bara framÄt, inte bakÄt ;)

Alla LX va sjukt bra, bÀttre Àn förvÀntat :)

Hej, ny medlem pĂ„ Klocksnack, men har varit Grand Seiko-fan i mĂ„nga Ă„r, men relativt ny som Ă€gare. Dubblade min ”samling” med denna födelsedagspresent.
355AF027-D56D-406B-AA2A-A23195A37AD8.jpeg

MÄste sÀga att jag Àr helt betagen av den :)

Hyfsad födelsedagspresent!
Riktigt snygg modell (kikade pÄ den igÄr live) tavlan Àr ju riktigt fin, baksidan Àr ju fantastisk (inte minst för att nÄlen för gÄngreserven sitter dÀr)
Toppklass dressare!

Hyfsad födelsedagspresent!
Riktigt snygg modell (kikade pÄ den igÄr live) tavlan Àr ju riktigt fin, baksidan Àr ju fantastisk (inte minst för att nÄlen för gÄngreserven sitter dÀr)
Toppklass dressare!

Ja, den bockade verkligen av nÀstan allt pÄ min önskelista: ren vit urtavla med power reseve pÄ baksidan, spring drive, blÄnerad sekundvisare, etc

Hej!
Var inne pÄ helt nyöppnad GS boutique i Bangkok (fjÀrde butiken i vÀrlden utanför Japan enligt sÀljaren). Superfint!

Har alltid varit fascinerad av SBGH255 och testade den live idag. Har lite beslutsÄngest och tÀnkte höra klocktrÄdens visa kommentarer/erfarenheter.

Jag Àlskar klockans utseende, att det Àr en hi-beat och kÀnslan pÄ handleden! Det som tar emot Àr precisionen (lÀst pÄ flera forum....den verkar hÄlla -1 till +8 spd vardaglig anvÀndning, men Àr "+8" sÄ great i prisklassen?), ej keramisk bezel, samt att mÄnga klagar pÄ vikspÀnnet (jag har ingen egen Äsikt).

Tacksam för kommentarer...
IMG_20190829_170151.jpg
IMG_20190829_170149.jpg
IMG_20190829_170146.jpg
IMG_20190829_165835.jpg

Hej!
Var inne pÄ helt nyöppnad GS boutique i Bangkok (fjÀrde butiken i vÀrlden utanför Japan enligt sÀljaren). Superfint!

Har alltid varit fascinerad av SBGH255 och testade den live idag. Har lite beslutsÄngest och tÀnkte höra klocktrÄdens visa kommentarer/erfarenheter.

Jag Àlskar klockans utseende, att det Àr en hi-beat och kÀnslan pÄ handleden! Det som tar emot Àr precisionen (lÀst pÄ flera forum....den verkar hÄlla -1 till +8 spd vardaglig anvÀndning, men Àr "+8" sÄ great i prisklassen?), ej keramisk bezel, samt att mÄnga klagar pÄ vikspÀnnet (jag har ingen egen Äsikt).

Tacksam för kommentarer...
IMG_20190829_170151.jpg
IMG_20190829_170149.jpg
IMG_20190829_170146.jpg
IMG_20190829_165835.jpg

SÄÄÄÄÄÄÄ jÀkla fet! Har varit nÀra pÄ den men andrahandsvÀrdet Àr vÀl sÄdÀr?

Tillbaka
Topp