• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Hur Ă€r det med batteritiden pĂ„ quartzarna.. Har haft tvĂ„ som batteriet lagt av efter ca 1 Âœ Ă„r.
Visst - inga pengar i det hela och kan ta att det krÀvs lite mer batterikraft för ett precis quartzverk. Men 2 Är borde det kunna fungera kan man tycka.

Hur Ă€r det med batteritiden pĂ„ quartzarna.. Har haft tvĂ„ som batteriet lagt av efter ca 1 Âœ Ă„r.
Visst - inga pengar i det hela och kan ta att det krÀvs lite mer batterikraft för ett precis quartzverk. Men 2 Är borde det kunna fungera kan man tycka.
Tre Är ska de funka (kÀlla). Dina klockor kanske legat lÀnge hos AD?

Samma hÀnde mig (SBGX059). Batteriet tog slut efter ca 18 mÄn. Den fick skickas ner till Holland för det var ngt fel pÄ verket. Tycker du ska be AD kolla upp det om du har garanti kvar. Ska som sagt hÄlla i tre Är..

Samma hÀnde mig (SBGX059). Batteriet tog slut efter ca 18 mÄn. Den fick skickas ner till Holland för det var ngt fel pÄ verket. Tycker du ska be AD kolla upp det om du har garanti kvar. Ska som sagt hÄlla i tre Är..

SÄ det var fel pÄ verket?

FÄr se om fler haft samma problem hÀr i trÄden.

NÄgon som har testat guld quartzare frÄn GS?

Typ 9F61-0A30?

Sjukt sugen pÄ en sÄdan liten knubbis.
s-l300.jpg

Visst fÄr KM Globen byta batterier pÄ Quartz-GS?
Absolut!
NÄgon som har testat guld quartzare frÄn GS?

Typ 9F61-0A30?

Sjukt sugen pÄ en sÄdan liten knubbis.
s-l300.jpg
Svante har den med guldlÀnk, sbgx018/218, riktig WIS över den :cigar: Den pÄ bild utan datum heter vÀl sbgx038/238 och Àr lite mindre i storlek har jag för mig. Bara att slÄ till, nÄn mÄste ju vara först ;)

Vad kostar förresten ett batteribyte pÄ GS hos AD?
Det kanske varierar, men jag har för mig jag betalat 250-350kr. Jag har bytt batterier pĂ„ nĂ„gra jag haft sen dom var nya och det har varit nĂ€stan 3 Ă„r pĂ„ mĂ„naden. Nu börjar man ju undra varför sĂ„ mĂ„nga verkar ha problem? Är det en dĂ„lig batch i Japan eller har man klockan förvarad pĂ„ nĂ„got sĂ€tt som drar extra mycket batteri? Synd att du inte fick nĂ„got klargörande svar.

Det kanske varierar, men jag har för mig jag betalat 250-350kr. Jag har bytt batterier pĂ„ nĂ„gra jag haft sen dom var nya och det har varit nĂ€stan 3 Ă„r pĂ„ mĂ„naden. Nu börjar man ju undra varför sĂ„ mĂ„nga verkar ha problem? Är det en dĂ„lig batch i Japan eller har man klockan förvarad pĂ„ nĂ„got sĂ€tt som drar extra mycket batteri? Synd att du inte fick nĂ„got klargörande svar.
Butikerna kan ju börja med att byta batteri nÀr man köper klockan....

Det kanske vore en god service till nyblivna GS-kvartsÀgare :cigar: Jag brukar kolla plastlappen bakpÄ för att se hur pass fÀrsk klockan Àr, men det verkar ju haft liten betydelse hos de som haft problem...
Kan inte pÄstÄ att jag för register över batteribyten i denna trÄd men jag vet att KLM Hanssons brukar byta batteri vid sÀlj av GS-kvarts.

B4097C59-A785-4000-9C56-F63421F92081.jpeg

Körde SBGJ00E i eftermiddag, rÀtt mumsig ÀndÄ.

Edit: SÄg att den stod pÄ 14e nÀr den lÄg i lÄdan sÄ instÀllningstiden gick frÄn 3min till 20sek. Helt klart vÀrt tiden denna gÄng. :D

Senast Àndrad:
Jag tycker speedyns urverk var överraskande bra. Glashuttens var för jÀkla snygg. Synd att de inte visade urverket pÄ GS. Hur stÄr sig GS finish pÄ urverken mot de andra?

Tillbaka
Topp