Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tre Ă„r ska de funka (kĂ€lla). Dina klockor kanske legat lĂ€nge hos AD?Hur Ă€r det med batteritiden pĂ„ quartzarna.. Har haft tvĂ„ som batteriet lagt av efter ca 1 Âœ Ă„r.
Visst - inga pengar i det hela och kan ta att det krÀvs lite mer batterikraft för ett precis quartzverk. Men 2 Är borde det kunna fungera kan man tycka.
DÄligt! Undrar hur vanligt det Àr...Ena bytt slutet av 2017 pÄ KM Globen.
Andra köpt vÄren 2018 och modellen hade funnits nÄgra mÄnder innan köp. SÄ runt 1.5 Är pÄ bÄda.
Samma hĂ€nde mig (SBGX059). Batteriet tog slut efter ca 18 mĂ„n. Den fick skickas ner till Holland för det var ngt fel pĂ„ verket. Tycker du ska be AD kolla upp det om du har garanti kvar. Ska som sagt hĂ„lla i tre Ă„r..Hur Ă€r det med batteritiden pĂ„ quartzarna.. Har haft tvĂ„ som batteriet lagt av efter ca 1 Âœ Ă„r.
Visst - inga pengar i det hela och kan ta att det krÀvs lite mer batterikraft för ett precis quartzverk. Men 2 Är borde det kunna fungera kan man tycka.
Samma hÀnde mig (SBGX059). Batteriet tog slut efter ca 18 mÄn. Den fick skickas ner till Holland för det var ngt fel pÄ verket. Tycker du ska be AD kolla upp det om du har garanti kvar. Ska som sagt hÄlla i tre Är..
Visst fÄr KM Globen byta batterier pÄ Quartz-GS?Mitt batteri rÀckte ca 18 mÄnader ocksÄ pÄ min sbgx063.
Man fÄr vÀl börja byta batterier sjÀlv!
Ja!Bör jag krÀva nytt batteri + trycktest utan kostnad?
Yes. Vet dock inte vad som var fel.SÄ det var fel pÄ verket?
FÄr se om fler haft samma problem hÀr i trÄden.
Cirka 400kr hos KlockmÀster GlobenVad kostar förresten ett batteribyte pÄ GS hos AD?
Katta pÄ Liljas tyckte likadant, vÀldigt serviceminded kvinna =)
De flesta byter batteri nÀr klockan sÀljs, enklast sÄ. Men skönt att det löste sig.Katta pÄ Liljas tyckte likadant, vÀldigt serviceminded kvinna =)
Absolut!Visst fÄr KM Globen byta batterier pÄ Quartz-GS?
Svante har den med guldlÀnk, sbgx018/218, riktig WIS över denNÄgon som har testat guld quartzare frÄn GS?
Typ 9F61-0A30?
Sjukt sugen pÄ en sÄdan liten knubbis.
![]()
Det kanske varierar, men jag har för mig jag betalat 250-350kr. Jag har bytt batterier pĂ„ nĂ„gra jag haft sen dom var nya och det har varit nĂ€stan 3 Ă„r pĂ„ mĂ„naden. Nu börjar man ju undra varför sĂ„ mĂ„nga verkar ha problem? Ăr det en dĂ„lig batch i Japan eller har man klockan förvarad pĂ„ nĂ„got sĂ€tt som drar extra mycket batteri? Synd att du inte fick nĂ„got klargörande svar.Vad kostar förresten ett batteribyte pĂ„ GS hos AD?
Butikerna kan ju börja med att byta batteri nĂ€r man köper klockan....Det kanske varierar, men jag har för mig jag betalat 250-350kr. Jag har bytt batterier pĂ„ nĂ„gra jag haft sen dom var nya och det har varit nĂ€stan 3 Ă„r pĂ„ mĂ„naden. Nu börjar man ju undra varför sĂ„ mĂ„nga verkar ha problem? Ăr det en dĂ„lig batch i Japan eller har man klockan förvarad pĂ„ nĂ„got sĂ€tt som drar extra mycket batteri? Synd att du inte fick nĂ„got klargörande svar.
Det kanske vore en god service till nyblivna GS-kvartsÀgareButikerna kan ju börja med att byta batteri nÀr man köper klockan....
Kan inte pÄstÄ att jag för register över batteribyten i denna trÄd men jag vet att KLM Hanssons brukar byta batteri vid sÀlj av GS-kvarts.Det kanske vore en god service till nyblivna GS-kvartsÀgareJag brukar kolla plastlappen bakpÄ för att se hur pass fÀrsk klockan Àr, men det verkar ju haft liten betydelse hos de som haft problem...
Den förtjÀnar dock en betydligt bÀttre fotograf..SBGH 037...... Den hÀr har precis ALLT jag Àlskar hos GS. SÄ det, sÄ.![]()
Grand Seiko Àr ju vinnaren hÀr i min ögon, ser knappt Àkta ut.
NÀ, med sÄ mÄnga fina ytor pÄ boetten sÄ kommer det att kÀnnas oerhört jobbigt att repa den...Utomordentligt sjuka! KÀnns nÀstan för billiga för sitt eget bÀsta.
FÄr man ens nÀmna att man tröttnade pÄ sin spring drive pga för perfekt? VÄgade knappt bÀra den.
Grand Seiko Àr ju vinnaren hÀr i min ögon, ser knappt Àkta ut.