• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

7706B3D3-A9B1-4941-A7B4-CF03C66997B2.jpeg

IMG_20190919_103409.jpg

MÄste ha lite options för att göra denna lite mindre dressad sÄ den inte blir liggande för mycket i lÄdan. NÄgra bra idéer förutom svart canvas?
Varför mindre dressad? Ett sÄnt helsvart tunt rocka skulle vara riktigt trevlig pÄ den dÀr. SlÀtt gummi typ Hirsch Pure kanske? Att sÀtta ett tufsigt canvas pÄ en sÄn klocka ser ju hel tokigt ut. In och inspireras ;) https://klocksnack.se/threads/trÄden-dÀr-rÀtt-klocka-fÄr-fel-band-ej-för-kÀnsliga-lÀsare.67775/

Varför mindre dressad? Ett sÄnt helsvart tunt rocka skulle vara riktigt trevlig pÄ den dÀr. SlÀtt gummi typ Hirsch Pure kanske? Att sÀtta ett tufsigt canvas pÄ en sÄn klocka ser ju hel tokigt ut. In och inspireras ;) https://klocksnack.se/threads/trÄden-dÀr-rÀtt-klocka-fÄr-fel-band-ej-för-kÀnsliga-lÀsare.67775/
Funkar helt enkelt för dÄligt med min vardag med band som egentligen bara funkar riktigt med skjorta mm. SÀrskilt med GS odugliga butterfly-klump. Jag har mÀrkt redan att jag vÀljer bort den sÄ fort jag ska göra nÄgot mer fysiskt Àn att sitta fint och dÄ kan jag lika gÀrna sÀlja klockan :)
Tror jag hittat ett bra alternativ dock.... (inte canvas)

Mycket snack om "GS 44-case" i de moderna modellerna. Men Àr det inte egentligen King Seiko 45 som Àr mest lik? Kanske inspirerat av bÄda, inget fel att titta bakÄt, men nÄgot som gjorde GS 44 sÄ speciell var ju det borstade stÄlet mellan bandhornen. Dubbelposter denna frÄn KS-trÄden.

4502-7000, -69. 5621-7020, -71.
KINGS.jpg

Senast Àndrad:
IMG_20190919_103409.jpg

MÄste ha lite options för att göra denna lite mindre dressad sÄ den inte blir liggande för mycket i lÄdan. NÄgra bra idéer förutom svart canvas?
Kanske ett Molequin i blÄtt? Jag kör det pÄ min GS med blÄ visare!

Bandet Àr Molequin Grained Navy blue.

KorthÄllaren Àr ifrÄn @Maer i liknande material.. annars kan du kolla med honom om han har material kvar att göra ett blÄtt band :)
3D6F4488-D1B1-4B61-AAE4-B870521630A7.jpeg

Funkar helt enkelt för dÄligt med min vardag med band som egentligen bara funkar riktigt med skjorta mm. SÀrskilt med GS odugliga butterfly-klump. Jag har mÀrkt redan att jag vÀljer bort den sÄ fort jag ska göra nÄgot mer fysiskt Àn att sitta fint och dÄ kan jag lika gÀrna sÀlja klockan :)
Tror jag hittat ett bra alternativ dock.... (inte canvas)
Om du har det gamla spÀnnet sÄ kan du plocka isÀr det sÄ det blir ett vanligt spÀnne.

NÄgon som Àgt SBGE001/201/015/215 och som kan berÀtta lite om hur klockan Àr?
58e04405-7502-46dc-8162-efef1e7e70e4-jpeg.948772

TvÄ helt olika klockor ju! :D

HÀr har du massa foton pÄ den 015 jag Àgde:
https://klocksnack.se/search/10639618/?q=Sbge015&o=date&c[user][0]=48

Fördelen med att alltid skriva ref nÀr man lÀgger upp foton. ;)

Jag tycker den var grymt nice pĂ„ alla sĂ€tt och vis, mindre Ă€n jag trodde den skulle vara. Önskar dock att jag hade köpt den i stĂ„l, titan klibbar ju en del pĂ„ klockor med sĂ„ tunn lĂ€nk. TvĂ„ saker som kan vara bra att veta:
1: Titanmodellen har det lÄnga bra spÀnnet, det har inte stÄlmodellen.
2: Titanmodellen har friktionsvridring, stÄlisarna vridring har stegande vridring.
(Bonus: 21mm bandbredd :( ).

Tillbaka
Topp