C
Coach
Guest
Den jÀmförelsen fÄr du gÀrna utvecklaTyp som att jÀmföra en SUV med en stridsvagn.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den jÀmförelsen fÄr du gÀrna utvecklaTyp som att jÀmföra en SUV med en stridsvagn.![]()
Sbgh257 Àr ju brutal pÄ alla sÀtt. 600m, heliumtÀt, hi-beat, stor som ett as osv. Exp II Àr ju inte pÄ nÄgot sÀtt extrem Àven om den Àr tÄlig.Den jÀmförelsen fÄr du gÀrna utveckla![]()
Du blandar nog ihop det och kollar inte rÀtt, han tagga SBGN005 och inte sbgh257.. SÄ han jÀmför Expl2 med SBGNSbgh257 Àr ju brutal pÄ alla sÀtt. 600m, heliumtÀt, hi-beat, stor som ett as osv. Exp II Àr ju inte pÄ nÄgot sÀtt extrem Àven om den Àr tÄlig.
Hehe.... Ops.Du blandar nog ihop det och kollar inte rÀtt, han tagga SBGN005 och inte sbgh257.. SÄ han jÀmför Expl2 med SBGN![]()
SBGN003 om vi ska vara petigaDu blandar nog ihop det och kollar inte rÀtt, han tagga SBGN005 och inte sbgh257.. SÄ han jÀmför Expl2 med SBGN![]()
Fast SBGN003 kÀnns ocksÄ som att den Àr byggd som en pansarvagn, sÄ jag tar inget ansvar för mitt svarDu blandar nog ihop det och kollar inte rÀtt, han tagga SBGN005 och inte sbgh257.. SÄ han jÀmför Expl2 med SBGN![]()
Fullt förstÄeligt.Hehe.... Ops.![]()
Skyller pÄ autocorrectSBGN003 om vi ska vara petiga![]()
Joo det kan jag hÄlla med om, 9F86 verket tÄl nog bra mycket mer Àn nÄgot Rolex inhouse verkFast SBGN003 kÀnns ocksÄ som att den Àr byggd som en pansarvagn, sÄ jag tar inget ansvar för mitt svar![]()
![]()
Dagens sbgj021.
Den stora nackdelen med GS Àr att jag inte velat köpa nÄgon annan klocka pÄ tvÄ Är.
nackdel och nackdel... lite smÄskönt att veta att man Àr hemma liksom
enda nackdelen Àr vÀl att den Àr lite hög... annars finns ju faktiskt ingen nackdel
JaBetyder springdrive att det Àr svepande visare? helt magisk!
Riktigt lÀcker, grattis!Ny medlem med ny GS Snowflake. Kan sitta och titta pÄ sekundvisaren alldeles för lÀnge, den flyter fram sÄ skönt.![]()
![]()
Grattis och vÀlkommen i snowflakeklubbenNy medlem med ny GS Snowflake. Kan sitta och titta pÄ sekundvisaren alldeles för lÀnge, den flyter fram sÄ skönt.![]()
![]()
https://klocksnack.se/threads/tips-pÄ-klock-shop-i-japan.59308/Jag Äker till Japan snart, och vill gÀrna veta var de bÀsta stÀllena för GS finns, googlade lite, och Ginza verkar ju gött pga deras huvud"kontor"?
vissa sÀger att det Àr brutalt mycket billigare Àn hÀr hemma pÄ just GS, vad beror det pÄ, mer Àn vÀxelkursen?
jag vill gÀrna ha deras sjuka quartz, gmtn (som alla har) i svart och orange Àr ju sjukt fin, hur Àr de pÄ engelskan i de stora butikerna och att "pruta" pÄ priset Àr ju no no, sÄ hur fÄr man bÀsta pris?
jag vet att Molle och Yonsson Àr GSkungar rakt igenom, sÄ de vore ganska trevligt att fÄ höra lite frÄn proffsen som varit med lÀngst och andast japanska klockor ut i fingerspetsarna![]()
Tack mister!https://klocksnack.se/threads/tips-pÄ-klock-shop-i-japan.59308/
LÀs hÀr och Äterkom med frÄgor efter det.
Tror det mesta stÄr dÀr.
Listpriser finns hÀr:
https://www.grand-seiko.com/jp-ja/collections/all
Och ta med passet om du inte vill betala lokal skatt.
Tack mister!
Àr listpris en fingervisning eller Àr det exakt de priset de har pÄ bic, donqijote, GS-store osv?
och hur lÀgger man upp "bÀsta pris"strategi, eller gör man helt enkelt inte det?
Grattis! Köpte min första GS för drygt en mÄnad sedan och förstÄr precis vad du menar.Ny medlem med ny GS Snowflake. Kan sitta och titta pÄ sekundvisaren alldeles för lÀnge, den flyter fram sÄ skönt.![]()
![]()
Om du kan byta till svart tavla pÄ den sÄ kan du fÄ byta den mot min LX.https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-spring-drive-chronograph-gmt.120380/
FörlÄt om jag skrÀmde er med min Àrliga annonsKlockan ser sÄklart vÀldigt fin ut i verkligheten.
Men nu har det hÀr hÀnt: Jag en köpare i USA, men jag tycker att det vore kul om den stannade i Kobra Kaifamiljen. SÄ om nÄgon Àr intresserad Àr det precis nu som det Àr lÀge att berÀtta det för mig.
Och om detta bryter mot heliga forumregler om i vilka trÄdar man fÄr prata om vad, ditt eller datt, sÄ Àr det bara att radera posten! För egen del anser jag detta vara en frÄga om Kobra Kais fortlevnad, rikets sÀkerhet, nationellt sjÀlvbestÀmmande etc etc![]()
/Ola
Jag Äker till Japan snart, och vill gÀrna veta var de bÀsta stÀllena för GS finns, googlade lite, och Ginza verkar ju gött pga deras huvud"kontor"?
vissa sÀger att det Àr brutalt mycket billigare Àn hÀr hemma pÄ just GS, vad beror det pÄ, mer Àn vÀxelkursen?
jag vill gÀrna ha deras sjuka quartz, gmtn (som alla har) i svart och orange Àr ju sjukt fin, hur Àr de pÄ engelskan i de stora butikerna och att "pruta" pÄ priset Àr ju no no, sÄ hur fÄr man bÀsta pris?
jag vet att Molle och Yonsson Àr GSkungar rakt igenom, sÄ de vore ganska trevligt att fÄ höra lite frÄn proffsen som varit med lÀngst och andast japanska klockor ut i fingerspetsarna![]()
Det stÀmmer nog som generell regel, men regler kan man alltid testa att brytaI Japan prutar man inte, finns inte den kulturen.
BIC och vissa andra kedjor kan dock ofta ha en standardrabatt pÄ GS i butikerna. Kika runt nÄgra i butiker sÄ mÀrker du, innan du slÄr till.
Beror ju pÄ vad det Àr för butik. En mindre, visst, hos enkedja, nej.Det stÀmmer nog som generell regel, men regler kan man alltid testa att brytaJag lyckades pruta utan att pruta nÀr jag var i Tokyo i april
![]()
Om du inte redan bytt bort vÀrldens bÀsta dykare SBGX335 sÄ hade du kunnat byta den mot denOm du kan byta till svart tavla pÄ den sÄ kan du fÄ byta den mot min LX.![]()