Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det Àr bara en tidsfrÄga tills jag har en 335 igen. Ger det nÄgra veckor.Om du inte redan bytt bort vÀrldens bÀsta dykare SBGX335 sÄ hade du kunnat byta den mot den![]()
https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-spring-drive-chronograph-gmt.120380/
FörlÄt om jag skrÀmde er med min Àrliga annonsKlockan ser sÄklart vÀldigt fin ut i verkligheten.
Men nu har det hÀr hÀnt: Jag en köpare i USA, men jag tycker att det vore kul om den stannade i Kobra Kaifamiljen. SÄ om nÄgon Àr intresserad Àr det precis nu som det Àr lÀge att berÀtta det för mig.
Och om detta bryter mot heliga forumregler om i vilka trÄdar man fÄr prata om vad, ditt eller datt, sÄ Àr det bara att radera posten! För egen del anser jag detta vara en frÄga om Kobra Kais fortlevnad, rikets sÀkerhet, nationellt sjÀlvbestÀmmande etc etc![]()
/Ola
Jag uppmanar alla som vill att Sverige ska fortsÀtta vara ett land dÀr vilken klocksnackare som helst ska kunna köpa en beggad SBGC001 för 40 papp att köpa min klocka idag.HÀr har man alltsÄ möjlighet att göra en insats för landet?![]()
Dels hade vi lite flyt hos Citizen nÀr vi köpte fler pÄ en gÄng, fick vÀl lite mÀngdrabattBeror ju pÄ vad det Àr för butik. En mindre, visst, hos enkedja, nej.
DÄ var de snurriga pÄ BIC. Rabatten ska dras pÄ priset som alltid stÄr innan skatt. -20% rabatt och ytterligare 5% om man betalar med kort har de haft de gÄnger jag varit dÀr. PÄ SEIKO alltsÄ, Citizen har haft minst 30% off.Dels hade vi lite flyt hos Citizen nÀr vi köpte fler pÄ en gÄng, fick vÀl lite mÀngdrabatt, men Àven pÄ Bic blev jag "pÄtrugad" extra rabatt om jag gick in och gillade deras sida pÄ FB. Vid annat tillfÀlle sa sÀljaren att det var 20% rabatt pÄ priset (klÀder), nÀr det skulle betalas var det taxfree priset han slog in utan rabatt. DÄ jag frÄgade sÄ menade han först att taxfreepriset var det rabatterade priset men Àndrade sig sedan och gav ytterligare rabatt pÄ det. SÄ visst Àr det sÄ att jag inte direkt prutade, men fick ÀndÄ lite rabatter
![]()
Yes! Allt det kommer, + en mekanisk GS-kronograf.Vad tror vi om 2020? Kommer Àntligen den mindre automatiska GS-dykaren? Blir det nÄgon ny dyr Seiko-reissue? Vad kan vi vÀnta oss för nya GS-kvartsare?
Kanske lite tidigt att börja spekulera men why not liksom.
Yes! Allt det kommer, + en mekanisk GS-kronograf.![]()
Jag har faktiskt ingen som helst aning om vad som kommer 2020. I december brukar man veta nÄgra modeller.Jag rÀknar med att du redan sitter pÄ foton pÄ Chronon?
Genuint nyfiken - bÄde pÄ utseende och size. Och synd att det inte kommer en nedskalad Springdrive-chrono.
Du fÄr gÀrna skriva referens nÀr du lÀgger upp sÄ schyssta modeller.Lite fart i den hÀr trÄden just nu, slungar in dagens...
![]()
6186-8000 VFA. Boetten! Indexen! Korta visarna! Men framförallt - typsnittet pÄ applicerade logon...!Lite fart i den hÀr trÄden just nu, slungar in dagens...
![]()
Riktigt stilren o snyggSBGV225
![]()
Den lÀmnade. Blir en ny sÄ smÄningom men ska sansa mig lite. Det kommer lanseras massa nya SEIKO-modeller i december, vill se vad de slÀpper först.Satan sÄ fin, ocksÄ trevligt se en seikodykare utan datum med, kan inte vara sÄ vanligt!
Men var det denna som lÀmnade för spring drive eller finns den kvar?![]()
Blev med en till Grand Seiko idag! farliga grejerSBGV245!
![]()
Klockan Ă€r helt underbar med tavlan som skiftar i mĂ„nga nyanser.Den kĂ€nns lite mindre Ă€n 40mm vilket jag gillar och sitter bra pĂ„ handleden.Jag har Ă€ven en sbgx063 med champagne urtavla som jag gillat vĂ€ldigt mycket men saknat lite lume och sportighet vilket jag tycker denna har mer av.Ăn sĂ„ lĂ€nge helt underbar Ă€r denFin! Din första GS? Vad Ă€r dina första intryck? Ăr rĂ€tt inne i att köpa GS-kvartsare inom kort nĂ€mligen...
Klockan Ă€r helt underbar med tavlan som skiftar i mĂ„nga nyanser.Den kĂ€nns lite mindre Ă€n 40mm vilket jag gillar och sitter bra pĂ„ handleden.Jag har Ă€ven en sbgx063 med champagne urtavla som jag gillat vĂ€ldigt mycket men saknat lite lume och sportighet vilket jag tycker denna har mer av.Ăn sĂ„ lĂ€nge helt underbar Ă€r denjag bjuder pĂ„ en lumeshot nedan!
Jag tror att denna kan vara en kandidat till OWGHelt underbar Àr rÀtt ordval för klockan dinGrattis!
Suget för en GS blir bara större och större. Hoppas jag kan landa i att vara OWG med en
GS![]()
Jag tror att denna kan vara en kandidat till OWGden grymma finishen samt 9F urverket tillsammans vÀcker ett begÀr!
VÀrldens bÀsta dykare
![]()