• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

1E6208F1-FE71-4B03-B32F-2E48E740B864.jpeg

Grand Seiko till eftermiddag och kvÀll!

https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-spring-drive-chronograph-gmt.120380/
FörlÄt om jag skrÀmde er med min Àrliga annons :) Klockan ser sÄklart vÀldigt fin ut i verkligheten.
Men nu har det hÀr hÀnt: Jag en köpare i USA, men jag tycker att det vore kul om den stannade i Kobra Kaifamiljen. SÄ om nÄgon Àr intresserad Àr det precis nu som det Àr lÀge att berÀtta det för mig.
Och om detta bryter mot heliga forumregler om i vilka trÄdar man fÄr prata om vad, ditt eller datt, sÄ Àr det bara att radera posten! För egen del anser jag detta vara en frÄga om Kobra Kais fortlevnad, rikets sÀkerhet, nationellt sjÀlvbestÀmmande etc etc :)
/Ola

HÀr har man alltsÄ möjlighet att göra en insats för landet? :)

Beror ju pÄ vad det Àr för butik. En mindre, visst, hos enkedja, nej.
Dels hade vi lite flyt hos Citizen nÀr vi köpte fler pÄ en gÄng, fick vÀl lite mÀngdrabatt :cigar:, men Àven pÄ Bic blev jag "pÄtrugad" extra rabatt om jag gick in och gillade deras sida pÄ FB. Vid annat tillfÀlle sa sÀljaren att det var 20% rabatt pÄ priset (klÀder), nÀr det skulle betalas var det taxfree priset han slog in utan rabatt. DÄ jag frÄgade sÄ menade han först att taxfreepriset var det rabatterade priset men Àndrade sig sedan och gav ytterligare rabatt pÄ det. SÄ visst Àr det sÄ att jag inte direkt prutade, men fick ÀndÄ lite rabatter :)

Dels hade vi lite flyt hos Citizen nÀr vi köpte fler pÄ en gÄng, fick vÀl lite mÀngdrabatt :cigar:, men Àven pÄ Bic blev jag "pÄtrugad" extra rabatt om jag gick in och gillade deras sida pÄ FB. Vid annat tillfÀlle sa sÀljaren att det var 20% rabatt pÄ priset (klÀder), nÀr det skulle betalas var det taxfree priset han slog in utan rabatt. DÄ jag frÄgade sÄ menade han först att taxfreepriset var det rabatterade priset men Àndrade sig sedan och gav ytterligare rabatt pÄ det. SÄ visst Àr det sÄ att jag inte direkt prutade, men fick ÀndÄ lite rabatter :)
DÄ var de snurriga pÄ BIC. Rabatten ska dras pÄ priset som alltid stÄr innan skatt. -20% rabatt och ytterligare 5% om man betalar med kort har de haft de gÄnger jag varit dÀr. PÄ SEIKO alltsÄ, Citizen har haft minst 30% off.

Var inne pÄ att sÀlja den hÀr rackaren. Efter ett par veckor med en 36mm klocka pÄ handleden kÀndes den plötsligt clownstor.. Men nu har jag haft den ett par dagar och gillar den skarpt igen..
Tidigare (faktiskt fram till helt nyligen) blev jag sÄ rastlös och smÄstressad sÄ fort jag tröttnade lite pÄ en klocka och ville bli av med den omedelbart. Jag tror jag besinnat mig lite nu. Hoppas jag..
Edit:
SBGE015
IMG_20190927_160618.jpg

Senast Àndrad:
Satan sÄ fin, ocksÄ trevligt se en seikodykare utan datum med, kan inte vara sÄ vanligt!
Men var det denna som lÀmnade för spring drive eller finns den kvar? :pompus:
Den lÀmnade. Blir en ny sÄ smÄningom men ska sansa mig lite. Det kommer lanseras massa nya SEIKO-modeller i december, vill se vad de slÀpper först.

Fin! Din första GS? Vad Ă€r dina första intryck? Är rĂ€tt inne i att köpa GS-kvartsare inom kort nĂ€mligen...
Klockan Ă€r helt underbar med tavlan som skiftar i mĂ„nga nyanser.Den kĂ€nns lite mindre Ă€n 40mm vilket jag gillar och sitter bra pĂ„ handleden.Jag har Ă€ven en sbgx063 med champagne urtavla som jag gillat vĂ€ldigt mycket men saknat lite lume och sportighet vilket jag tycker denna har mer av.Än sĂ„ lĂ€nge helt underbar Ă€r den:) jag bjuder pĂ„ en lumeshot nedan!

Bilagor

• 788DA8EC-2BE5-4DF6-887A-BC77FB040FA3.jpeg
    788DA8EC-2BE5-4DF6-887A-BC77FB040FA3.jpeg
    73.1 KB · Visningar: 1
Klockan Ă€r helt underbar med tavlan som skiftar i mĂ„nga nyanser.Den kĂ€nns lite mindre Ă€n 40mm vilket jag gillar och sitter bra pĂ„ handleden.Jag har Ă€ven en sbgx063 med champagne urtavla som jag gillat vĂ€ldigt mycket men saknat lite lume och sportighet vilket jag tycker denna har mer av.Än sĂ„ lĂ€nge helt underbar Ă€r den:) jag bjuder pĂ„ en lumeshot nedan!

Helt underbar Àr rÀtt ordval för klockan din ;) Grattis!
Suget för en GS blir bara större och större. Hoppas jag kan landa i att vara OWG med en GS :)

Tillbaka
Topp